ERC: Rally Bulgaria – komentar Nenada Nikolića

Iako brojčano skromna startna lista, očekivao se veliki boj između Italijana i Bugara. Drama je počela već u petak pre podne, kada balkanska zvezda Dimitar Iliev, saznaje da njegova Škoda Fabia S2000 ne odgovara aktuelnim tehničkim propisima. Po meni najveći favorit relija, ne prolazi tehnički pregled!
Ipak "Mitko" dobija rok da automobil “dovede u red” do starta takmičarskog dela relija, do subote ujutro. Naime, nedelju dana pre Rally Bulgaria, na snagu je stupila nova homologacija za kočnice Fabie S2000, za koju Bugari nisu znali?! Pomoć su potražili u taboru Čeha Tlustaka, ali ništa od toga.

Jedina, najbrža i najbliža alternativa ostaje put u Italiju, gde treba nabaviti kompletne nove kočnice za četiri tocka. Prijateljska ekipa u Italiji, sa jedne takmičarske Fabije demontira kočnice i čeka kolegu iz Bugarske na aerodromu u Milanu, kako bi mu dao dragoceni reli paket. Bugarin uzima delove kočionog sistema, ulazi odmah u avion za Budimpeštu, odakle “hvata” let za Sofiju. Kočnice su u Samokovu negde iza ponoći. Ugradnja traje četiri sata i posada Iliev/Yanakiev startuje sa pozajmljenim kočnicama.

Na prvom brzincu "Trayanovi vrata", Gyoshev i Iliev su u istoj sekundi, a slede ih sa malim zaostatkom Dončev i Popov. Italijani deklasirani, Betti je zaostao 10 sekundi, a dvostruki šampion Evrope, Luca Rosseti, čak 15 sekundi. Sledeći SS Ljubnica, dug preko 30 kilometara, bio je koban za mnoge posade, i ispostavilo se ključan na reliju. Zbog probijenih guma, Iliev i Dončev gube po oko 3 minuta. Istu nezgodu su imali i momci u R3 automobilima, domaćin Slavov i Slovenac Rok Turk, koji je probio čak dve gume!

Posle 6 SS prvog dela relija, vodio je proslogodišnji pobednik našeg Srbija relija, Petar Gyosev. Brzi Bugarin se očigledno već uvozao u S2000 i nimalo ne iznenađuje ovakav plasman. Iza njega sa 6,6 sekundi zaostatka nalazio se Luca Betti. Rosseti je iskusno drzao treću poziciju sa manjkom od 11,7 sekundi. Konferencija za štampu je kasnila… Gyoshev menja alternator, Rossettija je kidisanje Bugara prilično umorilo i hoće rano da legne u postelju, a motor njegovog Fiata je počeo da gubi dosta ulja. Sutradan smo očekivali veliku, neizvesnu borbu, iako je u programu osatlo samo 4 brzinska ispita u dužini od 94km.
Sutra sledi nastavak...
Tekst i foto: Nenad Nikolić - Pirelli World Rallying