WRC - Citroën i Loeb drugi put pobedili u Finskoj

Posle prvog trijumfa 2008. godine, Sebastien Loeb, Daniel Elena i Citroën, u subotu su zabeležili i drugu pobedu na prestižnom takmičenju u Finskoj. Ovaj istorijski uspeh u svetskom reli sportu, zaokružen je odličnim trećim mestom vozača Sebastiena Ogiera i Julien Ingrassie...
Sa dva DS3 WRC automobila na podijumu, Citroën Total World Rally Team je učvrstio svoju vodeću poziciju u konkurenciji timova u Svetskom reli šampionatu 2011. Sebastien Loeb je povećao svoju prednost u konkurenciji vozača na 27 bodova. Tokom prva dva dana relija Finska, u borbi za pobedu izdvojila su se tri takmičara. Sebastien Loeb i Sebastien Ogier imali su veliku borbu sa Jari-Matti Latvalom, a pred takmičare je očekivao težak finalni dan od 140 kilometara.

Iako je bio u vođstvu, Loeb nije bio u najboljoj poziciji. Sedmostruki reli šampion sveta, ponovo je bio prvi na stazi, u nezahvalnoj ulozi "čistača staze", što je veoma otežavajuća okolnost na makadamskim relijima. Svetski broj 1 je odlučio da napad bude najbolja odbrana, dodao je gas i u vlažnim uslovima na stazi, pokušao da stekne prednost u odnosu na svoje rivale. Na brzinskom ispitu Leustu 1 (SS12), Loeb je iznenadio svoje rivale, pobedivši Ogiera za 6,4 sekunde, a Latvalu za 10,7 sekundi, na deonici dugoj 21,35 kilometara. "Vozio sam na limitu na svakom delu staze. Vozio sam srcem." - istakao je Loeb.
Dominacija Loeba je nastavljena i na sledećem brzinskom ispitu, kada je svoju prednost povećao na 9,5 sekundi. "Još uvek ništa nije gotovo. Moram nastaviti snažnim tempom napred. Razlika je samo 10 sekundi, a ni Latvala nije daleko od nas." - oprezan je bio Loeb.
To je i učinio. Nastavio je jakim tempom, i u veoma teškim uslovima je zadržao prvu poziciju, pobedivši na prestižnom reliju u zemlji 1000 Jezera. Francuz u francuskom automobilu, ekipi Citroën je doneo novi rekord, zabeleživši sedmu uzastopnu pobedu u sezoni. Sebastien Loeb je od 2002. godine, otkada je deo tima Citroën, zabeležio 65 pobeda. Pobeda u Finskoj, pomogla mu je da učvrsti vodeću poziciju u šampionatu. Francuz sada ima 27 bodova više od Finca Mikke Hirvonena, i 31 bod više od svog timkog kolega, Sebastiena Ogiera.

"Ovo je jedna od mojih najdražih pobeda u karijeri. Ali, za ovakav rezultat sam morao raditi naporno i dugo. Ponekad morate da odete izvan svojih granica, kako biste ostvarili prednost. Osećao sam se zaista dobro u Citroënu DS3 WRC, još bolje nego u prošlosti u automobilu Xsara ili C4. Moj cilj je bio da zadržim vodeću poziciju u šampionatu, pre nego što stignemo na asfaltne relije. To sam postigao, ali, ima još puno bodova da se osvoji." - zaključuje Loeb.
Sebastien Ogier smatra da je pobedu izgubio na 17. brzinskom ispitu, posle gumi-defekta. I pored toga, bivši juniorski prvak sveta u reliju, uspeo je da završi na podijumu, iza Jari-Matti Latvale, a 12,8 sekundi iza pobednika. "Sve je izgledalo prilično dobro, do poslednje sekcije. Bili smo u dobroj poziciji za napad na pobedu, sve do trenutka kada nam je pukao pneumatik. Osećam se frustrirano, jer sam zbog ovog trkačkog incidenta izgubio šanse za pobedu." – tužno je prokomentarisao Ogier.
Reli Finska 2011 - generalni plasman:
1. S. Loeb / D. Elena Citroën DS3 WRC 2h 39m 37.0s
2. JM. Latvala / M. Anttila Ford Fiesta RS WRC +8.1s
3. S. Ogier / J. Ingrassia Citroën DS3 WRC +12.8s
4. M. Hirvonen / M. Anttila Ford Fiesta RS WRC +1m 09.1s
5. P. Solberg / C. Patterson Citroën DS3 WRC +1m 16.2s
VITRO GROUP Marketing