Rally Aradului 2011: Komentar Nenada Nikolića

Dok su mehaničari u servisu otklanjali brojna oštećenja i lomove na automobilima, lideru nacionalnog šampionata Rumunije Danu Girtofanu nameštali su ruku koju je polomio na samom početku relija prilikom izletanja na trećem specijalnom ispitu. Mi smo takođe imali pauzu za ručak ispred rumunske prodavnice, uz kobasice i piće...
Ubrzo počinje drugi krug i SS 7 Sistarovat osvajaju braća Kakuszi u Fiesti S2000. Bogdan Marisca “parkira” svoj Mitsubishi u jarak, ali ga publika iznosi na stazu. Na 8. i 9. ispitu pobeđuje brzi Spitzmuller u jedinom R4 automobilu i razliku za Tothom spušta na ispod pola minuta. Naravno da to nije bilo dovoljno za borbu sa onakvim majstorom u odličnom automobilu kakvi su Janos Toth i Peugeot.

Kod Rumuna Porcisteanu je neumoljiv i najbrži je sva tri puta. Na 10. SS u listu pobednika na brzincima, upisuje se i Hadik Andras u Subaru Imprezi N15, dok je u šampionatu domaćina Marisca ovoga puta brži od Valija za tri deseta dela sekunde. Tempestini je tik uz njih. Za kraj “poslastica“, najduži i najteži SS "Nadas" i opet drama. Ponovo, kao i u prvom krugu najbrži je Toth, ispred Hadika 14 sekundi i Kakuszija za čak 25 sekundi. Tek na četvrtoj poziciji Csaba Spitzmuller. Nepoznati Mađar Martin Demjen, plasirao se samo pola sekunde iza Špicija i time ušao u "top-ten" generalnog plasmana i to u starom Mitsubishi Lanceru EVO 6.

Na ovom SS Butor Robert je bio iza Demjena. Inače, Butoru su iz Francuske na ovaj reli "doneli" nov Peugeot 207 S2000, jer je na poslednjem reliju mađarskog šampionata njegov „stari“ izgoreo. Marco Tempestini, koji ima FIA B prioritet, ove cele sezone startuje kao prvi i bio je „čistač” staze tokom celog relija. To ga je verovatno i koštalo potpuno odvaljenog prednjeg desnog vešanja. Ipak uspeva da stigne do cilja sa više od tri minuta zaostatka za vodećima i idalje je držao treće mesto ispred Aura, sa 7,3 sekunde prednosti. Međutim, trebalo je bez točka preći čitavih 35 kilometra do servisne zone, po već spomenutoj magistrali. Dorin Pulpea kaiševima uvezuje sve što je pokidano i umesto u suvozačevo sedište seda u gepek, kako bi poslužio kao kontrateg i tako nastavljaju. Ipak nije se tako dugo moglo i Peugeot bukvalno pada na „stomak”. Tužan kraj za upornu posadu. Takođe u ovoj etapi je zakašnjenje od jednog minuta imao i odlični Spitzmuller. Na vremenskoj kontroli u Lipovi na Tancodromu dobija 10 sekundi penalizacije i gubi drugo mesto generalnom plasmanu.

Najbrža žena na reliju je bila Sidonia Tatoiu, koja je zaista odlično vozila Mitsubishi Lancer EVO 10 i završila na sedmoj poziciji u šampionatu Rumunije. Kad im je to dozvoljavao nagib staze, Dacie su letele preko kamenjara dakazavši robusnost automobila i izazivajući oduševljenje publike. Prava škola relija, juniori svi u istoj opremi, sa identično pripremljenim vozilima i istim željama – biti najbrži. Treba spomenuti i izuzetan fair-play mađarskih relista. Naime, na „super specijalu” nisu svi nastupali sa jednakom vrstom pneumatika. Rumuni su zbog svojih propisa morali da voze na makadamskim gumama, a Mađari u skladu sa propisima MNASZ imali su slobodan izbor. Zbog toga su se Butor, Toth i ASI, odrekli nagrada za Kup grada Arada i pehare prepustili rumunskim rivalima Auru, Szabu i Tempestiniju. Za grad Arad Rumuni kažu da ima oko 200.000 stanovnika. Široki bulevari, trgovi, tramvajske šine po gotovo celom gradu, arhitektura predivna, madu su jos uvek vidljivi tragovi komunizma i nemaštine pod vladavinom Nicolae Ceaušescua.

Reli je bio zanimljiv i naporan, pa se na cilj u Aradu pojavilo 46 automobila, tačno polovina. Na kraju, možemo ponovo poručiti našim reli fanovima, ali i onima koji organizuju relije da odu kod komšija i pogledaju jedan zaista pravi reli. Od Beograda do Arada ima svega 300 kilometara.
Rally Aradului 2011:
1. Janos Toth - Robert Tagai (Peugeot 207 S2000) 01:16:46.6
2. Andras Hadik - Istvan Juhasz (Subaru Impreza) +01:01.2
3. Csaba Spitzmuller - Tamas Szoke (Mitsubishi Lancer EVO X R4) +00:05.3
4. Zsolt Kakuszi - Csaba Kakuszi (Ford Fiesta S2000) +00:37.9
5. Valentin Porcisteanu - Dan Dobre (Mitsubishi Lancer EVO IX) +00:38.5
6. David Botka - Zsolt Szenner (Mitsubishi Lancer EVI IX) 00:26.6
7. Bogdan Marisca - Sebastian Itu (Mitsubishi Lancer EVI IX) +00:17.2
8. Robert Butor - Igor Bacigal (Peugeot 207 S2000) +00:52.1
9. Daniel Ungur - Anton Avram (Subaru Impreza N15) +01:15.7
10. Martin Demjen - Lorant Milcsevics (Mitsubishi Lancer EVO VI) +01:04.3
Nenad Nikolić - Martin Holmes Rallying
Foto: Nikolić / Milosavljević