AutoMAGAZIN - Sport

Secto Rally Finland 2025

Najnovije vesti iz auto industrije

Rally Australia 2011 – Novi poeni za Citroën i Loeba

Rally Australia 2011 – Novi poeni za Citroën i Loeba

Ostavivši po strani svoje lične interese, posade tima Citroën Total World Rally Team su u finalnom danu relija Australija realizovali timske odluke, i zabeležili desetu i jedanaestu poziciju u generalnom plasmanu ovog teškog takmičenja...

Performanse posada Sebastien Loeb - Daniel Elena i Sebastien Ogier - Julien Ingrassia su pomogle njihovom timu da zadrži vodeću poziciju u plasmanu proizvođača Svetskog reli šampionata. Sebastien Loeb je osvojio četiri važna boda i zadržao prvo mesto u konkurenciji vozača, tri takmičenja pre kraja sezone.

Rally Australia 2011 – Novi poeni za Citroën i Loeba

Finalni dan Rally Australia u programu je imao oko 100 takmičarskih kilometara, koje su posade prešle po sunačnom i toplom vremenu. U nedelju je takmičare čekalo šest brzinskih ispita, među kojima je i najduži "brzinac" - Plum Pudding od čak 30 kilometara! Brz i neravan put, oivičen velikim drvećem, odnosno šumom severo-istočno od Coffs Harboura, predstavljao je poseban izazov za vozače. Kao i prethodnog dana, Sebastien Ogier i Sebastien Loeb nisu želeli da rizikuju, a njihov glavni cilj je bio da stignu do cilja i zabeleže što veći broj bodova u konkurenciji proizvođača, odnosno timova. Ipak, Loeb je pronašao novi motiv i na brzinskom ispitu Power Stage - "Clarence", zabeležio je najbolje vreme.

Rally Australia 2011 – Novi poeni za Citroën i Loeba

Na kraju prve sekcije finalnog dana, Ogier se nalazio na desetom mestu u ukupnom plasmanu, a njegov timski kolega je bio dvanaesti. Posle 30 minuta odmora u Coffs Harbour servis parku, posade su bile spremne za novi "krug" od tri brzinska ispita. Uzimajući u obzir perfektan bodovni saldo njihovih rivala u kontekstu oba šampionata, a kako bi povećao svoje šanse svom najbolje plasiranom vozaču u Svetskom reli šampionatu, Citroën je zatražio od Sebastiena Ogiera da prepusti svoju poziciju Sebastienu Loebu na pretposlednjem brzinskom ispitu. Ovakva odluka tima je imala mali uticaj na poziciju u šampionatu proizvođača, jer su posade tima Citroën Total World Rally Team osvojile poene za šestu i sedmu poziciju u konkurenciji proizvođača.

Rally Australia 2011 – Novi poeni za Citroën i Loeba

Rally Australia je završen specijalnim brzinskim ispitom "Power Stage", na kojem tri najbolje plasirane posade osvajaju bonus poene. Loeb je postigao svoj cilj, jer je bio najbrži i osvojio važne bonus poene. Zahvaljujući 4 osvojena boda ovog vikenda, on ostaje vodeći u plasmanu vozača Svetskog reli šampionata 2011, sa 15 bodova prednosti u odnosu na Mikku Hirvonena. "Posle naših udesa u petak, morali smo da uradimo sve, da izgubimo što manje poena. Pored završetka relija i važnih bodova za osvajanje konstruktorske titule, ja sam postavio sebi lični cilj da pobedim na Power Stage-u." - rekao je Loeb. "Ponovo želim da se zahvalim tehničkom timu, što nam je omogućio da se vratimo u trku sa konkurentnim automobilom DS3 WRC, što važi i za mog timskog kolegu. Naš cilj je da se vratimo na pobedničke staze u Alzasu!" - zaključuje Loeb.

U konkurenciji proizvođača, Citroën Total World Rally Team je vodeći, sa komfornom prednošću od 62 boda.

Rally Australia 2011 – Novi poeni za Citroën i Loeba

Rally Australia 2011 - plasman:

1. Mikko Hirvonen Ford 3h35m59.0s
2. Jari-Matti Latvala Ford + 14.7s
3. Petter Solberg Solberg Citroën + 44.8s
4. Matthew Wilson Stobart Ford + 8m45.2s
5. Khalid Al Qassimi Abu Dhabi Ford + 12m33.3s
6. Hayden Paddon Symtech Subaru + 17m29.3s
7. Michal Kosciuszko Lotos Mitsubishi + 19m01.3s
8. Oleksandr Saliuk Mentos Mitsubishi + 21m08.5s
9. Benito Guerra GMA Mitsubishi + 22m48.9s
10. Sebastien Loeb Citroën + 30m02.9s
11. Sebastien Ogier Citroën +30m 19.4s

Plasman u konkurenciji vozača (10/13):

1. S. Loeb 196 bodova
2. M. Hirvonen 181 bod
3. S. Ogier 167 bodova

Plasman u konkurenciji timova (10/13):

1. Citroën Total World Rally Team 347 bodova
2. Ford Abu Dhabi World Rally Team 285 bodova
3. M-Sport Stobart Ford Rally Team 117 bodova

VITRO GROUP Marketing

Rally de France - Ogier preuzeo vođstvo

Rally de France - Ogier preuzeo vođstvo

Već od desetog brzinskog ispita, Petter Solberg je preuzeo vođstvo, ali slavlje Norvežanina nije dugo trajalo. Na sledećem brzinskom ispitu, Solberg je oštetio svoj Citroën DS3 WRC i pao na treću poziciju u generalnom plasmanu. Duel za prvu poziciju, vodili su Sebastien Ogier (Citroën DS3 WRC) i Dani Sordo (MINI John Cooper Works WRC).

Rally de France - MINI John Cooper Works WRC prvi put u vođstvu

Rally de France - MINI John Cooper Works WRC prvi put u vođstvu

Ovogodišnji reli Francuska je prepun iznenađenja. Najzanimljivi podatak jeste činjenica da Sebastien Loeb neće pobediti ni na drugom asfaltnom reliju ove sezone, a niko nije očekivao da se na čelu trke neće nalaziti automobili marke Citroën ili Ford. Na vodećoj poziciji je Dani Sordo u automobilu MINI John Cooper Works WRC.

Rallye de France – shakedown

Rallye de France – shakedown

Fabrički reli tim Citroëna je odlično započeo reli vikend na domaćem terenu u Francuskoj. Najbrži vozač na današnjem shakedown-u bio je Sebastien Loeb (Citroën DS3 WRC), koji je za samo 2 deseta dela sekunde bio brži od svog timskog kolege Sebastiena Ogiera i Dani Sorda u automobilu MINI John Cooper Works WRC...

IRC Rally Sanremo: Neuville porazio Mikkelsena

IRC Rally Sanremo: Neuville porazio Mikkelsena

Deveto takmičenje prestižnog IRC prvenstva, osvojio je Thierry Neuville u automobilu Peugeot 207 S2000. Belgijanac je posle trinaest brzinskih ispita, za 1,5 sekundi bio brži od Andreasa Mikkelsena u automobilu Škoda Fabia S2000. Treći na cilj je stigao Bryan Bouffier (Peugeot 207 S2000)...

WRC - Mikko Hirvonen odlazi iz Forda?

WRC - Mikko Hirvonen odlazi iz Forda?

Finska televizijska stanica MTV3, na svojoj web stranici razmatra spekulacije italijanskih medija, prema kojima će Mikko Hirvonen krajem godine, napustiti fabrički tim Forda. Italijani tvrde da će ga u Fordu zameniti Ott Tanak, koji će potpisati ugovor na 5 godina...

Reli - Novi automobili S2000 1.6 Turbo su još uvek skupi

Reli - Novi automobili S2000 1.6 Turbo su još uvek skupi

Budućnost atomobila kategorije S2000 s motorom 1.6 Turbo i šampionata S-WRC ne izgleda ružučasto. Funkcionalan automobil specifikacije S2000 Turbo, trenutno imaju samo Mini i Ford, čija Fiesta RRC se nije pokazala u najboljem svetlu na reliju Poljska. Pored toga, ovi automobili su veoma skupi...

WRC: Dva F1 vozača dobili ponudu od Volkswagena

WRC: Dva F1 vozača dobili ponudu od Volkswagena

Tokom trkačkog vikenda serije DTM, na nemačkom Oscherslebenu, sastali su se šef Volkswagen Motorsporta, , Kris Nissen, i dva F1 vozača, Nick Heidfeld i Timo Glock. Nissen ih je iznandio ponudom za angažman u Volkswagen reli timu, a odgovori vozača su bili brzi, i pomalo neobični...

Frankfurt 2011 - Lotus se posle 30 godina vraća u reli

Frankfurt 2011 - Lotus se posle 30 godina vraća u reli

Trideset godina posle trijumfa automobila Talbot Sunbeam Lotus, došlo je vreme da se markaLotus ponovo vrati na svetske reli staze. Na autosalonu u Frankfurtu nad Majnom, predstavljen je reli automobil Lotus Exige R-GT, pripremljen po aktuelnoj FIA specifikaciji za reli automobil kategorije GT...

WRC - Tragičan pad helikoptera izazvao sam Colin McRae

WRC - Tragičan pad helikoptera izazvao sam Colin McRae

Juče je prošlo tačno četiri godine, posle nesreće u kojoj su život izgubili legenda reli sporta Colin McRae, njegov sin John i dva prijatelja. Profesionalna ekspertiza je pokazala, da je glavni uzrok havarije nepravilna i nebezbedna vožnja bivšeg svetskog reli šampiona...

Oliver Solberg - Toyota GR Yaris Rally1
Slika nedelje
Poredak - WRC Vozači
1.O. Tanak162
2.E. Evans161
3.S. Ogier141
4.K. Rovanpera138
5.T. Neuville114
6.A. Fourmaux71
7.T. Katsuta63
8.O. Solberg52