Rally Australia 2011 - Ford preuzeo vođstvo, na scenu stupa taktika

Prvi put posle relija Poljska 2009, Sebastien Loeb je doživeo udes. Izgleda to neverovatno, ali tako je. Prašnjavi putevi su posle kiše postali blatnjavi pakao. A, da stvar za tim Citroëna bude još gora, malo kasnije Sebastien Ogier je poslao i drugi DS3 WRC van staze. Vodeću štafetu su preuzeli vozači Forda, a na scenu stupa taktika...
U Australiji je sada kraj zime, pa su vremenski uslovi nestabilni, a samo nekoliko trenutaka je potrebno da se prašnjavi brzinski ispiti pretvore u blatnjavi pakao. Michelin je u Australiju poslao pneumatike sa tvrđom smesom, koja je idealna za tamošnje bzinske ispite. Ali, to nije dobro kada počne da pada kiša. Tvrdi pneumatici i australijske površine, čine neverovatan mix. "Kada kočite, to je kao na ledu." - istakao je Mikko Hirvonen (Ford Fiesta RS WRC).

U teške uslove na stazi, već na prvom brzinskom ispitu se uverio Ken Block, koji je pvi poslao svoju Ford Fiestu RS WRC van staze. Najbrže vreme na prvom današnjem brzinskom ispitu, zabeležio je Loeb, ali već na sledećem (brzinski ispit broj 4), Francuz se u svom DS3 WRC nekoliko puta isprevrtao preko krova. Vođstvo je preuzeo Ogier, a sa minimalnom razlikom su ga sledili Mikko Hirvonen i Petter Solberg. Na brzinskom ispitu broj 5, Petter Solberg je napravio nekoliko grešaka i tako se našao iza Latvale. Ogier je održavao prednost, ali ne zadugo.

Ogier je imao udes već na sledećem brzinskom ispitu. Automobil je oštećen, ali talentovani Francuz će se sutra vratiti na stazu, po Super Rally pravilu. U međuvremenu smo saznali da je i automobil Sebastiena Loeba popravljen, i da će sedmostruki prvak sveta sutra biti na stazi. Petter Solberg se još jednom našao u kritičnoj situaciji, u kojoj je izgubio nekoliko sekundi, što ga je ponovo udaljilo od vozača Forda, koji su zauzeli čelne pozicije.

Posle prvog dana takmičenja, u vođstvu su vozači Forda. Hirvonen je ispred Latvale samo 7 sekundi, ali šef tima Ford, Malcolm Wilson, otvoreno je najavio timsku taktiku, u slučaju da se Latvala nađe ispred Hirvonena. Podsetimo, ako Hirvonen pobedi, Finac se ponovo vraća u borbu za titulu, s obzirom da će Lob imati veliko kašnjenje. Razlika između Loeba i Hirvonena je 36 bodova. Ukoliko Mikko pobedi na trci, i na Power Stageu, a Loeb ne zabeleži bodove, razlika će se smanjiti na samo 8 bodova! Treće mesto, posle 10 održanih brzinskih ispita relija Australija, drži Petter Solberg, ispred svog brata Henninga Solberga i Matthew Wilsona. Odlično sedmo mesto pripada Haydenu Paddonu (Subaru Impreza PWRC), koji ima realne šanse da osvoji šampionsku titulu u PWRC šampionatu.

Rally Australia 2011 - plasman posle BI 10:
1. Hirvonen - Lehtinen Ford Fiesta WRC 1:17:11,2 sat
2. Latvala - Antilla Ford Fiesta WRC +7,0 s
3. P. Solberg - Patterson Citroen DS3 WRC +37,3
4. H. Solberg - Minor Ford Fiesta WRC +2:26,9 min
5. Wilson - Martin Ford Fiesta WRC +3:03,1
6. Al-Qassimi - Orr Ford Fiesta WRC +4:47,3
7. Paddon - Kennard Subaru Impreza +5:19,7 (1. P-WRC)
8. Kosciuszko - Szczepaniak Mitsubishi Lancer Evo X +6:39,9
9. Salyuk - Cherepin Mitsubishi Lancer Evo IX +7:22,4
10. Guerra - Rozada Mitsubishi Lancer Evo IX +8:28,3
Automagazin.rs