AutoMAGAZIN - Sport

Rallye Monte Carlo 2022

Najnovije vesti iz auto industrije

Reli: Manfred Stohl na čelu električne revolucije

Reli: Manfred Stohl na čelu električne revolucije

U austrijskom Welsu, proteklog vikenda održan je sajam energetski štedljivih tahnologija, gde je Manfred Stohl predstavio svoj novi projekat. Nakon uspešnih nastupa u automobilu pogonjenim zenim gasom, Stohl je predstavio projekat potpuno električnog reli automobila...

Projekat je još uvek u fazi razvoja, a prvi nastup u električnom reli automobilu, očekuje se sledeće godine, verovatno na Jänner Rallye. Plan je da 2013. godine, Stohl Racing u automobilu na električni pogon, nastupi u kompletnom programu austrijskog reli šampionata. Za razvoj električnog reli pogona, Stohl je izabrao Peugeot 207 S2000. Prema dosadašnjim planovima, automobil će biti pogonjen elektromotorom snage od 220 do 280 kW (300 - 380 KS)! Elektromotor će biti sposoban da radi pri 12.000 o/min, što je dovoljno za maksimalnu brzinu od 170 do 180 km/h. Pomalo je iznenađujuća činjenica da će automobil pokretati samo jedan elektromotor, s obzirom da automobil ima pogon na sve točkove. Ovo rešenje sigurno je jednostavnije za ugradnju i održavanje, ali njegova negativna strana biće visok mehanički gubitak u transmisiji.

 

Stohl je istakao da će masa samog automobila iznositi samo 1.000 kilograma, ali dodatnih 400 kilograma odlazi na baterije, kapaciteta 30-35 kWh. I pored toga što je broj "kilowat sati" osam puta veći nego u klasičnom hibridnom vozilu, u takmičarskom režimu, autonomija neće biti veća od 60 kilometara. Izgleda da će mehaničari u servisu, najviše posla imati oko zamene baterija.

Mnogim reli fanovima, verovatno se podigla kosa na glavi od ovog teksta. Reli automobil sa zvukom trolejbusa, iza kojeg ne "miriše" benzin, mnogi ne mogu ni zamisliti. Jedno je sigurno, Stohl-ov automobil će privući veliku pažnju publike i medija, a o reakcijama publike, rano je govoriti. Ko zna, vremena se menjaju...

Podsetimo, Manfred Stohl je ex reli šampion sveta u kategoriji PWRC (Production World Rally Championship) i bivši vozač timova Mitsubishi, Hyundai i OMV u Svetskom reli šampionatu.

Više o projektu električnog reli automobila, možete pogledati na stranici www.rally-e.at.

Automagazin.rs

 

WRC - Mikko Hirvonen bi rado produžio ugovor sa Fordom

WRC - Mikko Hirvonen bi rado produžio ugovor sa Fordom

Finskom pilotu ove godine ističe ugovor sa Fordom, a prema svim informacijama, on želi da nastavi saradnju sa "plavim ovalom" i u budućnosti. Da li će na razvoj događaja uticati činjenica da je Hirvonen od kraja 2009. godine, pobedio samo na dva takmčenja Svetskog reli šampionata...

IRC - Škoda na Barum Rally Zlin deklasirala konkurenciju

IRC - Škoda na Barum Rally Zlin deklasirala konkurenciju

Dramatičan do poslednjeg metra, začinjen beskompromisnom borbom timskih kolega, ukupno šesti hattrick za marku Škoda u IRC šampionatu i pobeda Jana Kopeckog sa najmanjom razlikom u istoriji ovog prestižnog šampionata - to je bio Barum Czech Rally Zlín 2011...

WRC - Sebastien Loeb ostaje u Citroënu!

WRC - Sebastien Loeb ostaje u Citroënu!

Misterija umotana u zagonetku o budućnosti Sebastiena Loeba, neposredno pred Rallye Deutschland 2011, konačno je razrešena. Sedmostruki reli šampion sveta neće preći u Volkswagen, niti će okončati sviju karijeru, kao što su pisali neki mediji. Francuz će još minimalno dve godine braniti boje ekipe Citroën...

ADAC Rallye Deutschland: Ogier prekinuo Loebovu pobedničku seriju

ADAC Rallye Deutschland: Ogier prekinuo Loebovu pobedničku seriju

Posle osam godina, ADAC Rally Detschland ima pobednika koji se ne zove Sebastien Loeb. Njegov mlađi timski kolega, Sebastien Ogier, zabeležio je svoju prvu asfaltnu pobedu u Svetskom reli šampionatu, i postao prvi vozač koji je prekinuo Loebovu neverovatnu pobedničku seriju na ovom prestižnom takmičenju. Za svaku pohvalu je i prvi podijum tima Mini...

WRC Rallye Deutschland: Loeb imao defekt, Ogier vodi

WRC Rallye Deutschland: Loeb imao defekt, Ogier vodi

Citroen je i u Nemačkoj podržao sportski aspekt tima, što je omogućilo vozačima francuske ekipe da se otvoreno bore za pobedu. Prvi je pod pritiskom popustio Sebastien Loeb, koji je posle gumi defekta Ogieru poklopnio prednost od luksuznih 1:11.3 min. Prijatno iznenađenje je treće mesto Dani Sorda i bolida Mini John Cooper Works WRC...

ADAC Rallye Deutschland 2011: Fotografije

ADAC Rallye Deutschland 2011: Fotografije

Na Rallye Deutschland 2011, asfaltnu premijeru imaju reli bolidi nove generacije, koje pokreće agregat 1.6 Turbo. Specifikacija automobila je promenjena, ali odnos snaga nije. Citroën je i dalje deli lekcije, a borbu za pobedu vode piloti francuskog tima Loeb i Ogier. Pred nama su nove fotografije...

WRC Rallye Deutschland: Citroen ubedljiv + VIDEO

WRC Rallye Deutschland: Citroen ubedljiv + VIDEO

U Nemačkoj posle prvog dana takmičenja, vodi Sebastien Loeb (Citroen DS3 WRC), sa 7,4 sekundi prednosti u odnosu na svog timskog kolegu Sebastiena Ogiera. Treće mesto drži Mikko Hirvonen u bolidu Ford Fiesta RS WRC (+1:18,4 min), a prijatno iznenađenje su priredili vozači tima Mini, Dani Sordo i Kris Mekke, na četvrtoj i petoj poziciji...

Audi A5 Avant (2025)
Slika nedelje
Poredak - WRC Vozači
1.K. Rovanpera170
2.E. Evans145
3.T. Neuville134
4.O. Tanak104
5.S. Ogier98
6.E. Lappi87
7.T. Katsuta58
8.D. Sordo46