Reli - FIA dozvolila promenu komande menjača u Kubicinom automobilu

Konačno! Robert Kubica od sada može nesmetano da nastupa na međunarodnoj reli sceni. Međunarodna automobilska federacija (FIA), napravila je ustupak i dozvolila modifikaciju komande za promenu stepena prenosa za automobile specifikacije RRC i WRC, u kojima će Poljak nastupati...
Pogledajte vest Kubica pregovara sa Citroënom i M-Sportom.
U trci za Robertom Kubicom, vodi tim M-Sport. Prema tvrdnjama britanskog magazina Autosport, menadžment ovog sjajnog vozača trenutno pregovara sa Malcolmom Wilsonom, šefom tima iz Cumbrie. Ugovor još uvek nije potpisan, ali prema nezvaničnim podacima, tema pregovora jeste nastup Poljaka u novoformiranom Evropskom reli šampionatu, koji je nasledio IRC seriju. Ako bi se ove spekulacije obistinile, Kubica bi imao šansu da nastupi pred domaćom publikom, na Rally Poland (makadam), koji se održava u terminu od 27. - 29. septembra.
Pogledajte vest Zbogom IRC! Poznat kalendar Evropskog šampionata 2013.
Mnogo se spekuliše i o testovima, koje je Kubica realizovao u Ford Fiesti RS WRC. To se navodno dogodilo nedugo posle Poljakovog nastupa na Rally du Var, na kojem je zbog greške suvozača, izleteo sa staze, posle odličnih rezultata na brzinskim ispitima i vođstva u trci. Testovi su održani u Francuskoj, nedaleko od mesta Reims, a neki izvori navode da je Kubica zabeležio bolji rezultat od Solberga i Latvale.
Reli fanovi se sigurno raduju zbog toga što Robert Kubica ne napušta reli ni nakon prošlogodišnjeg teškog udesa, kada je na italijanskom takmičenju Ronde di Andora zadobio veoma teške povrede. Period oporavka je trajao više od jedne godine, a pokretljivost njegove desne ruke i dalje je značajno smanjena. FIA je zbog toga odlučila da na automobilima specifikacije WRC i RRC, klasična ručica sekvencijalnog menjača može biti zamenjena specijalnom hidrauličnom komandom, preko polugice sa leve strane volana. Ovakav sistem promene "brzina", biće usporen na nivo klasičnog sekvencijalnog menjača, kako Kubica ne bi bio u prednosti u odnosu na svoje konkurente.
Automagazin.rs