FIA ETCC Slovakiaring – Rezultat karijere za Lalusića
Kao što je i obećao nakon jučerašnjih problematičnih kvalifikacija, devetnaestogodišnji srpski automobilista Mladen Lalušić dobro je zagorčao „život“ mnogo iskusnijim takmičarima u prestižnom evropskom kupu turing automobila...
Pozicija broj tri i podijum već na drugom trkačkom vikendu u svojoj prvoj kompletnoj sezoni FIA ETCC-a definitivno je dosadašnji rezultat karijere za mladog Novosađanina koji najavljuje blistavu karijeru u budućnosti. Ali daleko od toga da je bilo lako ...
Tim je tokom celog vikenda kuburio sa mnogobrojnim problemima a novi se pojavio pred sam početak prve trke. Problematični zadnji difuzor novog Seata na velikim brzinama jednostavno otpadne sa automobila i Lein racing je već tokom kvalifikacija promenio dva. Seat sport istih više nije imao na stanju pa su momci pod rukovodstvom Mikice Vesnića od ostataka uspeli da „skrpe“ jedan kompletan. To se na kraju ispostavilo presudno za rezultat prve trke jer su nakon prigovora JAS Honde oba Krenekova vozača, Fulin i Schreiber, koji su startovali bez difuzora kažnjeni i isključeni sa prve trke. Sa druge strane Lalušić je odlično startovao i odmah se sa osme pozicije probio napred. Napredak je poremetio Makedonac Stefanovski koji je bočno udario Mladena i gotovo ga izbacio iz trke. Šampion sa brda je nakon ovoga kažnjen. Lalušić zatim počinje da stiže konkurente ali pravi grešku i izleće sa staze. Na sreću ipak uspeva da završi trku i kroz cilj prolazi kao petoplasirani.
Sledi nova drama jer je tim opomenut od strane FIA da je automobil suviše oštećen i da postoji mogućnost da neće dobiti dozvolu da nastavi takmičenje. Ponovo dolazi do izražaja iskustvo i umeće mehaničara Mikice Vesnića i nakon samo petnaest minuta automobil je spreman za drugu trku u koju Novosađanin ulazi sa pozicije broj četiri. Loš start iz mesta Lalušića odmah na početku košta nekoliko pozicija ali i pored novog ataka od strane konkurenata, ovoga puta od strane Mađara Nagya, srpski automobilista uskoro dolazi na poziciju broj tri i to mesto uspeva da sačuva do kraja popevši se prvi put na podijum FIA ETCC serije.
„Sada sam stvarno zadovoljan.“ – izjavio je Lalušić – „Žao mi je što sam napravio grešku u prvoj trci jer bi rezultat bio mnogo bolji ali ako u obzir uzmem malere od juče plus nesportsku vožnju svoje konkurencije dobro sam prošao. Automobil je pretrpeo velika oštećenja ali smo izdržali. Svaka čast Mikici i ekipi koji su uspeli da mi pripreme Seata da stigne do cilja. Ovaj rezultat nam sigurno daje novo samopouzdanje pred nastavak sezone.“
Milovan Mikica Vesnić i ekipa su se naradili ovog vikenda ali iskusni srpski as nije krio oduševljenje – „Napredak koji smo započeli u Francuskoj progresivno smo nastavili i na ovoj trci. Osvojili smo novih deset bodova, prvi podijum i pored ogromnih problema kojima se nismo nadali. Mnogim dušebrižnicima smo dokazali mnogo šta ovom trkom. Uspeli smo nešto što na primer i iskusni Krenek nije. Najbolji smo Seat u drugoj trci ... Sada je vreme za slavlje ali vremena za odmor nemamo. Već krajem aprila je trka CEZ-a u Mađarskoj gde ću sa Lalušićem voziti i sprint i endurance. Mladenov auto zahteva veliku popravku, moj se ubrzano radi a vremena je malo. Ipak sve ovo je podsticaj da Lein racing bude još bolji.“
Ekipa se iz Slovačke seli za Mađarsku gde ih u jednom vikendu čeka čak pet trka. Biće to takmičarski debi Milovana Vesnića u novom Seatu a ekipi se pridružuje i Rudi Pešović sa svojim BMW-om.
PR