Kružne trke – Žarko Terzić: Pohod na Dijamantsku kacigu

Sezona 2010 biće sedamnaesta godina kako na kružnim stazama Šampionata Srbije možemo da uživamo u bravurama za volanom Užičanina Žarka Terzića. Poznat kao beskompromisni fajter koji ni nakon devet Šampionskih titula i dve Zlatne kacige ne razmišlja o odlasku u „penziju“ u trkačku sezonu pred nama ulazi sa imperativom pobede.

Motor i menjač Peugeota 306 SP na radnom stolu malo su nas zabrinuli jer početak sezone je za desetak dana ali Terzić nas uverava da je sve pod savršenom kontrolom - ”Nema nikakvih problema, motor ubacujem ako treba za sat vremena” - uz osmeh započinje Žarko i nastavlja - ”Već u sredu 26.05. (razgovor je vođen u ponedeljak popodne 24.05. – prim.aut.) putujem za Banja Luku gde ćemo izvršiti prve testove automobila pred početak sezone. Iz Italije dolazi inženjer koji će se pozabaviti kompjuterom Peugeota tako da očekujem da i na tom planu unapredimo vozilo u odnosu na prošlu godinu.” Sam pomen prošle sezone nameće pitanje, za Terzića, neuobičajenog lošeg trećeg mesta u generalnom plasmanu - ”Izlišno je reći da sam blago rečeno razočaran sezonom 2009. Održane su samo četiri trke, na jednoj sam odustao svojom greškom i nije bilo popravnog. Jedna pobeda i dva druga mesta nisu mogla da nadomeste izgubljene bodove.” Zbog svega navedenog Peugeot sa kojim Terzić i ove godine nastupa za Modriča Racing Team nikada nije bio u boljoj kondiciji - ”Urađena je kompletna revizija motora. Sve je novo i što je bitno vrhunskog kvaliteta. Uz dodatna podešavanja elektronske jedinice i optimalnog setapa iz ovoga automobila nije moguće izvući više. Postignuta vremena po krugu iz sezone u sezonu pokazuju napredak. Uz dobru taktiku nadam se najboljem i pored toga što konkurencija u klasi SP nikada nije bila jača.” Najava 7-8 automobila u klasi je ono što najviše raduje Terzića koji je na dobre okršaje navikao još iz “doba” jugića a zatim i iz dvoboja u klasi 1400N sa Peugeotom 106.

Mnogo toga je urađeno i uloženo, truda i novca, ali sezona 2010 nosi i dosta nepoznanica, pre svega na finansijskom planu - ”Veoma je teško celu ovu priču izgurati do kraja. Nikada nije bilo teže jer finansije predstavljaju ogroman problem. SP automobil je rasna trkalica i svaki deo za njega je papreno skup a automobil zahteva konstantna ulaganja jer mnogo više “troši” komponente. Od onih standardnih, guma i kočnica, pa do špera i mnogih drugih delova koji u nižim klasama nisu potrošni. Uz smanjen budžet od strane kluba dosta toga se pokriva iz sopstvenog džepa a bez sponzora nije moguće voziti na top nivou.” Trka u Banja Luci je pred nama a koncept dva nastupa u dva dana ne predstavlja prevelik problem za Terzića - ”Ja volim da se trkam! Zaražen sam sportom i to je za mene odlično rešenje. U situaciji kada nismo sigurni koliko ce trka uopste biti održano, dve trke za vikend meni izgledaju prihvatljivo. Postoji i aspekt smanjenja troškova tako da pozdravljam ovu odluku.” - završava razgovor za Automagazin višestruki prvak države u automobilizmu uz poziv gledaocima da se u što većem broju okupe na startu sezone 2010, 05-06. juna na stazi Zalužani kraj Banja Luke.

Na kraju predstavljamo Vam onboard snimak nastupa Žarka Terzića baš sa staze Zalužani iz sezone 2009. Uživajte...
Petar Janković – Automagazin portal