Kružne trke – Banja Luka 2010 prva trka

Šampionat Srbije na kružnim stazama započeo je u subotu 5. juna u Banja Luci. Staza Zalužani, Autoservis Brkić i Đelmaš Sport ugostili su automobiliste iz Srbije i Republike Srpske koji su publici kraj staze priredili adrenalinsku zabavu tokom celog dana koji su pre svih obeležili Milovan Vesnić, Vojislav Lekić i Dejan Stojić.

Sam početak takmičenja, tačnije zvanične treninge za trku, obeležilo je teško izletanje i prevrtanje veterana naših staza Bobana Atanackovića. Incident se srećom okončao bez posledica po vozača ali je Toyota MR2 klase SuperSport pretrpela ozbiljna oštećenja i učešće na samoj trci je bilo nemoguće. Na stazu prvi su izašli takmičari najjačih klasa ST i SP. Užičanin Mikica Vesnić sa Opel Vectrom ST od samog starta je nametnuo jak tempo koji je uspešno pratio Zoran Timotić (Renault Laguna ST) vrebajući grešku aktuelnog Šampiona. Ipak, popularni Mikica bez većih problema je trku od 10 krugova priveo kraju ispred Timotića i Zorana Kastratovića. U klasi SuperProduction očekivao se veliki duel između branioca titule Vojislava Lekića (Honda Civic) i iskusnog Žarka Terzića (Peugeot 306) koji je na žalost izostao, sa jedne strane zbog odlične vožnje i vrhunski pripremljenog bolida Lekića, i sa druge zbog tehničkih problema koji su Terzića pratili još od prvog izlaska na stazu tokom zvaničnog treninga. Od sedam automobila, koliko je startovalo u klasi SP, do cilja je došlo samo tri i to u redosledu Lekić, Marinković, Petošević. Mehanika je ovoga puta izdala gotovo sve favorite, preko pomenutog Terzića pa do aktuelnog vicešampiona Stojkovića i pridošlice u klasu, Nemanje Milovanovića.

Od druge trke dana očekivalo se da podigne publiku na noge. Već predpostavljate da se radi o klasi II i vozilima Zastava Yugo Hibrid a momci u malenim trkalicama ni ovoga puta nisu izneverili svoje verne fanove. Nakon ljute borbe koja je protekla u sportskom duhu, do cilja je kao prvoplasirani stigao aktuelni Šampion klase Radoslav Vukosavljević, za treptaj oka ispred Zvezdana Jovanovića i Marka Pavličevića. Na žalost, brzi Nemanja Todorović je izleteo i ozbiljno oštetio automobil što je u pitanje dovelo i njegov nastup na trci u nedelju. Šlag na torti usledio je odmah nakon završetka okršaja u klasi II. Dugo najavljivan duel momaka sa Peugeotima u klasi N1400 obeležio je sjajni Dejan Stojić. Poznatiji više kao Stojke, Beograđanin je počev od treninga pa tokom cele trke prikazao superiornu vožnju pa je i pored sitne greške konkurenciju ostavio bez pravog rešenja. Ipak Margetić, Ćopić, Ivović, Dojčinovič, Milojević i ostali daleko su od toga da su se obrukali. Sjajna partija svakog od njih doprinela je tome da je će se jučerašnja trka klase III pored velikog broja učesnika ostati zapamćena i po odličnom „fajtu“.

Nakon odustajanja Atanackovića na startu klase SuperSport (Hobby) pojavili su se samo legenda srpskog automobilizma Pavle Komljenović i povratnik na staze Dragan Simić. Simke usled velikih problema sa svojom Opel Vectrom ovoga puta nije mogao da parira uvek super spremnom BMW-u legende Komljenovića. Kraj trkačkog dana bio je rezervisan za najslabiju ali možda i najsrčaniju klasu I, Yugo mali N. Najbrži na treningu, Novosađanin Saša Janković, vodio je do polovine trke kada se na prvo mesto probija Zlatko Dobrota pa u tom poretku sa razlikom manjom od sekunde i prolaze kroz cilj. Poslednje mesto na podijumu pripalo je Ivanu Mandiću koji ove sezone pored relija svoje vozačke veštine publici prikazuje i na kružnim trkama. Prvi trkački dan, duplog vikenda u Banja Luci, time je priveden kraju. Uz malo kašnjenje programa usled izletanja Atanackovića, organizacija same trke je podignuta na jedan viši nivo pa se i u nedelju, drugog dana takmičenja uz još veću posetu očekuju novi sjajni dueli momaka u najbržim automobilima Srbije i Republike Srpske.

Petar Janković – Automagazin portal