Kružne trke – Dejan Stojić: Merilo za brzinu!

On se ne takmiči u najjačim klasama i ne nastupa u najmodernijim automobilima ali svima koji su se protiv njega trkali u Yugu i Peugeotu on je merlilo brzine! Cilj je jedan, pobediti Stojketa, a u poslednjih godina malo je onih koji se mogu pohvaliti ovim uspehom. Krug, brdo pa i reli, bilo gde da startuje, Dejan Stojić Stojke je čovek koga svi žele pobediti.
Ovoj činjenici ide u prilog i „uzbuna“ u susednoj Bosni i Hercegovini gde su se svi digli na noge kako bi što spremniji izašli na megdan mladom Beograđaninu. Prva trka Šampionata Srbije na stazi Zalužani kraj Banja Luke prema najavama biće poprište velike borbe u klasi 1400N. Zajedno sa takmičarima iz Srbije nastupiće i nekoliko vozača iz okruženja pa se sa razlogom očekuje uzbudljiva trka. To je samo jedan od razloga što je Automagazin internet portal ovoga puta „ugostio“ nosioca Zlatne Kacige Dejana Stojića. Sezona je pred nama, pa hajde da se za početak upoznamo sa planovima popularnog Stojketa - ”U sezoni 2010 planirao sam prelazak u jaču superproduction klasu ali kako nisu uspele da se sklope sve kockice primoran sam da ostanem u 1400N. Želja mi je bila da vozim sve tri discipline i da u svima osvojim titule. Već na Beogradskom reliju ta ideja otpada jer sam odlučio da pozajmim Peugeota mom prijatelju Petru Matoviću koji nije uspeo da spakuje na vreme svoj trkački auto. Vozio sam prvu brdsku trku u Loparama na kojoj sam pobedio u klasi uz treće mesto u generalnom plasmanu iako nisam bio zadovoljan ni svojom vožnjom ni setapom automobila.”

Okrećemo se trci u Banja Luci. Dve trke i dva treninga u dva dana takmičenja - ”To je pionirski pokušaj u organizaciji samog takmičenja i približavanje WTCC koncepciji trka. Ovakva sistem takmičenja ima i svoje vrline i svoje mane. Komplikovana priprema timova, automobila i rezervnih delova za dve trke u dva dana spadaju u najveće mane. Prednosti su u smanjenju troškova puta, spavanja, hrane, startnine i osiguranja.” Iz razgovora sa ljudima “ne terenu“ na otvaranju sezone u Banja Luci najveće interesovanje, kako od strane publike tako i od strane vozača, vlada baš za trku u klasi 1400N u kojoj će pored vozača iz Srbije nastupiti i oni koji voze za ekipe iz Republike Srpske. Svi oni imaju cilj da pobede Dejana Stojića - ”Mogu reći da mi je drago što sam postao uzor mnogim timovima i takmičarima u Srbiji kao i u okruženju, bar što se tiče mojih rezultata u klasi 1400N. Mislim da je rivalitet i veliki broj takmičara ono što je potrebno za popularizaciju automobilizma. Što se mene i mog tima tiče, učinićemo sve da opravdamo epitet favorita. Automobil se uveliko priprema i očekujem odličnu trku u Zalužanima.”

Kraj razgovora gotovo uvek je, na žalost, rezervisan na finansije i situaciju u domaćem automobilizmu - ”Moramo se složiti da nikada nije bilo teže doći do sponzora i finasija, iz ugla što samih vozača ali i organizatora. Ako pogledamo naše komšije u okruženju oni jedva sastavljaju organizaciju jedne discipline a mi se trudimo da imamo 4-5 takmičenja u svakoj disciplini (krug, reli, brdo, karting). Što se kruga tiče nadam se da će se voziti trka u Kragujevcu i Beogradu jer su to staze koje mogu da okupe veliki broj gledalaca pa samim tim i potencijalne sponzore.” - uz sportski pozdrav završava eksluzivni razgovor za Automagazin web portal višestruki Šampion u automobilizmu, Dejan Stojić.

Petar Janković – Automagazin portal