Kružne trke, Nagrada Beograda – Terzić junak kišnog vikenda
Izveštaj sa kružnih trka po pravilu počinjemo sa najjačom klasom Šampionata. Ovoga puta ST bolidi nisu grmeli stazom Ušće a i da jesu verujemo da ne bi zasenili performans Žarka Terzića. U kišnoj trci koja će se dugo prepričavati, Teržić je jedini koji je trku završio u vodećem krugu trke u klasi SP. Za konkurente trka je trajala minimum krug manje!
Fotografije snimljene na kružnoj trci "Nagrada Beograda 2010" možete pogledati u galeriji Automagazin portala, ili jednostavnim klikom na LINK.
„Bila je to trka za moju dušu!“ – izjavio je za Automagazin vozač Optima Racing Teama – „Nakon problema sa motorom svog Peugeota 306 u Banja Luci auto je konačno proradio u Beogradu. Koliko nisam imao sreće na prvoj trci toliko me je zvezda sada pogledala pa se i nebo otvorilo. Trkanje po kiši je moj „fah“! Kako je trka odmicala povećavao sam tempo i „nizao“ jednog po jednog konkurenta. Na kraju sam išao punim gasom. Četiri kruga pred kraj „pao“ je i drugoplasirani Lekić. Moram istaći da mi od same pobede više znači činjenica da sam bez lažne skromnosti pružio fantastičnu partiju.“ Pored Terzića i Lekića na pobedničko postolje u klasi IV SP, stigao je i Miodrag Marinković. Vozači klase VI-ST, koji po ustaljenoj praksi voze zajedno sa kolegama sa SP bolidima nakon juče održanog treninga odlučili su da ne startuju na današnjoj trci. Prema njihovim rečima tri okretnice na stazi nisu prilagođene radijusu skretanja ST automobila pa je samim tim i sam tok i bezbednost trke, u kojoj može doći do vožnje u rikverc kako bi se krivina savladala, dovedena u ozbiljno pitanje. Veliki problem prestavljalo je pregrevanje motora i kočnica tj. nedovoljna dužina pravca za njihovo vazdušno hlađenje. Direktoru takmičenja Vesnić i Timotić su svoje primedbe uručili i u pismenoj formi a zatim se preselili u gledalište. Isto je učinio i Kastratović, ali još u subotu.
Na kontraveznoj novoj izvedbi staze Ušće zatim su se našli takmičari klasa 1400N i SuperSport. Kod momaka u 1400N svi su očekivali novu pobedu Dejana Stojića ali na žalost po popularnog Stojketa želje fanova nisu prerasle u stvarnost. Pobednik dve trke u Banja Luci nije je ni stigao do cilja pred svojom publikom a zbog tehničkih problema kraj staze je ostao u osmom, od 24 kruga koliko se danas vozilo. Do pobede je bez veći poteškoća, ubedljivo stigao Branko Ćopić (VW Polo) 48sec ispred Miloša Milojevića dok je trećeplasirani Milan Margetić zaostao dodatnih 24sec. Ni favorit popularnih „hobista“, iskusni Paja Komnenović, nije bolje prošao tokom ovog trkačkog vikenda. Njegov BMW je „ispustio dušu“ još tokom subotnjih treninga pa su na trci glavnu reč vodili Vitomir Cvetić i Dragan Simić. Ovoga puta ovaj drugi je imao više sreće jer je popularni Susi (Cvetić) ostao bez točka na svom VW Golfu samo krug pre kraja i to dok se nalazio na vodećoj poziciji. Konačni poredak klase V na cilju je Simić, Todorović, Cvetić.
Najveću zabavu publici kraj staze ponovo su priredili vozači klasa I i II. Snažnija klasa yugo hibrid pripala je Kruševljaninu Dušanu Nastasijeviću koji je u staroj dobroj tradiciji momaka ove klase do pobede stigao u poslednjem krugu. Aktuelni Šampion Vukosavljević ovoga puta se morao zadovoljiti pozicijom broj dva a razlika od 0.562sec u odnosu na pobednika najbolje dočarava užarenu atmosferu sa staze. Odmah iza je trećeplasirani Zvezdan Jovanović. Mali N ovoga puta je prošao u dominaciji Miloša Brkića koji je nabolje vreme imao i na treningu. Po treći put u tri trke drugi je uporni Saša Janković a treći još jedan iz „klana“ Jovanovića, Zvezdan junior. Trku nije završio jedan od favorita, pobednik druge Banja Luke, Ivan Mandić.
A GT trka? – upitaće nas možda neko. Nažalost, i mi se pitamo šta bi sa tom, dugo najavljivanom trkom.
- Petar Janković – Automagazin portal
- Foto: Milomir Bošković - Automagazin portal