Kružne trke: Vojislav Lekić, Novi - stari šampion

Već početkom sezone, kada je poput tajfuna protutnjao stazom u Banja Luci, ostavivši konkurente daleko iza sebe, bilo je jasno da je Vojislav Lekić najveći kandidat za osvajanje nove šampionske titule u disciplini kružne trke (klasa SP). Popularni Leka je uspeo da odbrani nacionalno šampionsko odličje, i tako svoje znanje i energiju u potpunosti usmeri na predstojeću trku ETCC šampionata, koja će se održati 17. oktobra u Franciacorti (Italija)...
“Iza mene stoji tim ljudi iz servisa Vitro Groupa, na čelu sa šefom tima Milošem Ivkovićem, i bez njih nisam siguran da bi ovako lako postigao takve uspehe u auto trkama srpskog šampionata." - kaže Vojislav Lekić.

Podsetimo, pored toga što je osvojio novu šamponsku titulu u prvenstvu Srbije u disciplini kružne trke, Lekić je vodeći u međunarodnom FIA kup takmičenju "FIA European Touring Car Cup" u konkurenciji Super Production. Beograđanin na svom kontu ima 20 bodova, što je za 4 boda više od njegovog konkurenta Fabia Fabiania. "Leka" će u Itaiji pokušati da osvoji novu šampionsku titulu, ali ovoga puta na međunarodnoj sceni.
"Moram priznati da o tituli u ETCC prvenstvu ne razmišljam previše. Ono što mogu da obećam je da ću dati sve od sebe da našu zemlju predstavim u najboljem svetlu. 17. oktobra nastupićemo na trci u Italiji (Autodromo di Franciacorta). Konkurencija će biti znatno brojnija, a i staza je drugačija, pa očekujem veću borbu sa konkurentima. Pred nama je dosta rada, kako bismo automobil prilagodili novoj stazi. Staza je sporija od one u Austriji." - istakao je Lekić.

Vojislav Lekić - Biografija
Vojislav Lekić rođen je 26.7.1986.god.u Beogradu. Počeo je da se bavi kartingom 1999.god. Ljubav prema automobilizmu je nasledio od svog oca Dragoljuba, koji je 90-tih godina imao automobiliskii klub za koji su vozili poznati srpski automobiliski asovi kao sto su: Miodrag Đelmaš, Goran Asanović, Dragan Banić i mnogi drugi.
Prvo javno pojavljivanje je imao 1999 god.u Beogradu. A prvi uspeh usledio je 2002.god. kada je bio treći u Šampionatu Jugoslavije u kartingu u najjačoj klasi ICA 100 Senior. 2003 predstavlja prekretnicu u Lekićevoj karijeri. Te godine ponovo postaje šampion u istoj klasi i nakon te godine završava sa karting šampionatom.
2004.godine debituje u klasi Super Production u Šampionatu SCG na kružnim stazama sa automobilom Peugeot 306, kao najmlađi vozač u klasi sa samo 18 godina i 4 dana vozačke dozvole. Od tri trke, na koliko učestvuje u 2004.godine osvaja dva treća mesta, zbog čega dobija priliku da učestvuje na prestižnoj trci 6 sati Vallelunge, koja se održava na ovoj poznatoj stazi kraj Rima. Uz Lekića, srpsku ekipu sačinjavali su, takođe, Djelmaš i Asanović. Ova srpska ekspedicija je uspela da završi ovu trku kao prva u klasi što je predstavljalo veliki uspeh.

2005. Lekić nastavlja da učestvuje u klasi SP sa Peugeotom 306 i osvaja treće mesto u šampionatu. U septembru 2005.godine započinje studije u Rimu što ga odvaja neko vreme od trka.
2006.godine učestvuje u italijanskom Clio Cup-u na dve trke. U Monzi se penje na pobedničko postolje i osvaja treće mesto, dok u Vallelungi doživljava peh u poslednjem krugu trke dok se nalazio na petoj poziciji. Kao uteha za ovu trku ostaje mu najbrži krug koji je izvezao.
Sledeća za karijeru Lekića bitna je 2008.godina. Vraća se u staru klasu SP u Srpskom šampionatu. Dovozi Hondu Civic Type-R koju je pripremila poznata italijanska tjuner kuća JAS Motorsport, sa kojom pobeđuje dva puta na trkama u Banjaluci i Kraljevu. Interesanto je da su ove dve trke bile jedine trke koje je Lekić uspeo da završi zbog silnih pehova koji su ga pratili te godine. Takođe, studije u Italiji su odvojile Lekića od treninga i dolaženja na trke u Srbiju.
U toku 2009.godine Vojislav Lekić je nastavio dobrim tempom, i nakon pobeda na tri od četiri održane trke, okitio se Šampionskom titulom ostavivši svoje konkurente daleko iza sebe.

U toku priprema za 2010.godinu u kojoj se takmiči na već poznatim stazama takmičarski auto je pripremio do perfekcije. Već na prvoj i drugoj trci u Banja Luci, Lekić je bio ubedljiv, zabeleživši dve važne pobede. U trećoj trci, po veoma loše pripremljenoj i zamišljenoj stazi u blizini Ušća u Beogradu imao je problem sa kočnicama i kada tome dodamo i veoma teške metereološke uslove za vožnju nije hteo da forsira i lagano stigao do druge pozicije. Slične probleme, Lekić je imao i u Kragujevcu, ali šampionska titula je već bila obezbeđena.
Automagazin.rs