AutoMAGAZIN - Sport

Rallye Monte Carlo 2022
www.automagazin.rs
Poredak - F1 Vozači
1.L. Hamilton197
2.V. Bottas166
3.M. Verstappen126
4.S. Vettel123
5.C. Leclerc105
6.P. Gasly43
7.C. Sainz30
8.Lando Norris22
Poredak - WRC Vozači
1.G. Galli0
2.B. Bouffier0
3.S. Wiegand0
4.J.M. Latvala0
5.K. Meeke0
6.E. Evans0
7.A. Mikkelsen0
8.J. Melicharek0

Najnovije vesti iz auto industrije

Vojislav Lekić - predstavnik Srbije na FIA Kupu turističkih automobila

Vojislav Lekić - predstavnik Srbije na FIA Kupu turističkih automobila

Vojislav Lekić, vozač beogradskog tima “Đelmaš Sport”, trenutno vodeći u klasi SP šampionata Srbije na kružnim stazama, po prvi put biće predstavnik naše zemlje na prestižnom takmičenju evropskog kupa turističkih automobila. Automobil koji će Lekić voziti je već dobro poznata HONDA CIVIC Type-R, sa kojom je popularni Leka u 2009. godini uzeo svoju prvu titulu na kružnim stazama...

“Veoma sam srećan što ću učestvovati na jednoj pravoj i ozbiljnoj trci. Hteo bih da se zahvalim kompanijama INOTO , VITRO GROUP i MAGNAT ALATI koje su me podržale u zatvaranju finansijske konstrukcije za učestvovanje na ovoj trci. Takođe, zahvalio bih se mom timu mehaničara koji se još jednom pobrinuo da moj automobil potpuno pripremi za ono što mi predstoji na stazi u Salzburgringu. Iskreno se nadam da će konkurencija biti mnogo bolja nego što je bila u Bragi na prve dve trke. Ovu trku ćemo iskoristiti kao pripremu za završetak srpskog šampionata u kom smo trenutno na vodećoj poziciji. Nadam se da će nas sreća i vreme poslužiti, i da ćemo se vratiti sa nekim peharom” - rekao je Lekić neposredno pred polazak na put.

Vojislav Lekić - predstavnik Srbije na FIA Kupu turističkih automobila

FIA Evropski kup turističkih automobila se nastavlja sa nove dve trke na stazi Salzburgring u Austriji. Trke se održavaju sledećeg vikenda, odnosno u nedelju 25. jula. Prve dve trke ovog šampionata su održane na stazi u Bragi (Portugal), a zbog svoje izuzetne geografske pozicije, na Salzburgringu se očekuje znatno veći broj timova i vozača nego na prve dve trke. FIA Evropski kup turističkih automobila je rezervisan za vozila koja ispunjavaju pravila za FIA Super 200, Super Production, i Super 1600 kategorije. Šampionske titule se dodeljuju za sve tri kategorije. Prvo održavanje ove trke bilo je još 2005. godine na stazi Vallelunga nadomak Rima. Sve do 2010. godine ova trka se održavala jednom godišnje, međutim zbog velikog interesovanja ove godine ukupno se održavaju šest trka na tri trkačka vikenda.

Vojislav Lekić - predstavnik Srbije na FIA Kupu turističkih automobila

Vojislav Lekić - Biografija

Vojislav Lekić rođen  je 26.7.1986.god.u Beogradu. Počeo je da se bavi kartingom 1999.god. Ljubav prema automobilizmu je nasledio od svog oca Dragoljuba koji je 90-tih godina imao automobiliskii klub za koji su vozili poznati srpski automobiliski asovi kao sto su: Miodrag Đelmaš, Goran Asanović, Dragan Banić i mnogi drugi.

Prvo javno pojavljivanje je imao 1999 god.u Beogradu. A prvi uspeh usledio je 2002.god. kada je bio treći u Šampionatu Jugoslavije u kartingu u najjačoj klasi ICA 100 Senior. 2003 predstavlja prekretnicu u Lekićevoj karijeriu. Te godine ponovo postaje šampion u istoj klasi i nakon te godine završava sa karting šampionatom.

2004.godine debituje u klasi Super Production u Šampionatu SCG na kružnim stazama sa automobilom Peugeot 306 kao najmlađi vozač u klasi sa samo 18 godina i 4 dana vozačke dozvole. Od tri trke na koliko učestvuje u 2004.godine osvaja dva treća mesta, zbog čega dobija priliku da učestvuje na prestižnoj trci 6 sati Vallelunge koja se održava na ovoj poznatoj stazi kraj Rima. Uz Lekića, srpsku ekipu sačinjavali su, takođe, Djelmaš i Asanović. Ova srpska ekspedicija je uspela da završi ovu trku kao prva u klasi što je predstavljalo veliki uspeh.

Vojislav Lekić - predstavnik Srbije na FIA Kupu turističkih automobila

2005. Lekić nastavlja da učestvuje u klasi SP sa Peugeotom 306 i osvaja treće mesto u šampionatu. U septembru 2005.godine započinje studije u Rimu  što ga odvaja neko vreme od trka.

2006.godine učestvuje u italijanskom Clio Cup-u na dve trke. U Monzi se penje na pobedničko postolje i osvaja treće mesto, dok u Vallelungi doživljava peh u poslednjem krugu trke dok se nalazio na petoj poziciji. Kao uteha za ovu trku ostaje mu najbrži krug koji je izvezao.
Sledeća za karijeru Lekića bitna je 2008.godina. Vraća se u staru klasu SP u Srpskom šampionatu. Dovozi Hondu Civic Type-R koju je pripremila poznata italijanska tjuner kuća JAS Motorsport, sa kojom pobeđuje dva puta na trkama u Banjaluci i Kraljevu. Interesanto je da su ove dve trke bile jedine trke koje je Lekić uspeo da završi zbog silnih pehova koji su ga pratili te godine. Takođe, studije u Italiji su odvojile Lekića od treninga i dolaženja na trke u Srbiju. Krajem godine završava američki fakultet u Rimu za poslovnu ekonomiju i vraća se za Beograd. Trenutno je zaposlen u kompaniji Vitro Group, koja zastupa Citroen vozila za Srbiju i Crnu Goru,kao veoma uspešan Direktor marketinga.


U toku 2009.godine Vojislav Lekić je zapalio Srbiju svojim atraktivnim vožnjama na ivici noža. Svojom Hondom, iako vidljivo nije bila perfektno setapovana, velemajstorski je odvozao sve trke i nadmoćno pokazao ko je majstor za volanom. Naravno da se na kraju, posle pobeda na svim trkama, okitio Šampionskom titulom ostavivši svoje konkurente daleko iza sebe.


U toku priprema za 2010.godinu u kojoj se takmiči na već poznatim stazama takmičarski auto je pripremio do perfekcije. Već na prvoj i drugoj trci u Banja Luci “navozao” se sam ne videvši nikoga od svojih konkurenata u retrovizoru. U trećoj trci, po veoma loše pripremljenoj i zamišljenoj stazi u blizini Ušća u Beogradu imao je problem sa kočnicama i kada tome dodamo i veoma teške metereološke uslove za vožnju nije hteo da forsira i lagano stigao do druge pozicije. U planu je ucestvovanje na par internacionalnih trka od kojih ce jedna biti u FIA European Touring Car Cup-u. “Iza mene stoji tim ljudi iz servisa Vitro Groupa  na celu sa sefom tima Milosem Ivkovicem i bez njih nisam siguran da bi ovako lako postigao takve uspehe u auto trkama srpskog šampionata” kaze Vojislav Lekić.

Foto: Milomir Bošković - Automagazin portal

ETCC - Salzburgring: Lekić najbrži na nezvaničnim treninzima

ETCC - Salzburgring: Lekić najbrži na nezvaničnim treninzima

Na današnjim nezvaničnim treninzima, održanim u okviru trkačkog vikenda na stazi Salzburgring, Vojislav Lekić (Honda Civic Type R) bio je najbrži u kategoriji Super Production. Beograđanin je svog konkurenta, Fabia Fabianija (BMW 320i), nadmašio za čak 2,5 sekunde, a zanimljivo je da su iza njega bili i vozači u bolidima klase S2000....

Drift - Bojan Kurbalija, peto mesto u Andori

Drift - Bojan Kurbalija, peto mesto u Andori

Prošlog vikenda u Andori na stazi Grandvalira održala se treća trka u šampionatu King of Europe u driftu. Na takmičenju, na kome je učestvovalo nešto preko 30-tak takmičara, startovao je i Bojan Kurbalija sa svojim timom i osvojio odlično peto mesto.

ETCC - Salzburgring: Lekić danas na nezvaničnim treninzima

ETCC - Salzburgring: Lekić danas na nezvaničnim treninzima

Vojislav Lekić, vozač beogradskog tima “Đelmaš Sport”, danas će na stazi Salzburgring, realizovati nezvanične treninge, u okviru druge trke FIA European Touring Car Cup-a. Jedini predstavnik Srbije na FIA Kupu turističkih automobila, danas će svom timu obezbediti mnoštvo informacija o stazi, koje će biti od koristi za podešavanje automobila...

Drift - Bojan Kurbalija, 011 Racing team, Andora, Španija

Drift - Bojan Kurbalija, 011 Racing team, Andora, Španija

Treća trka u ovogodišnjem šampionatu King of Europe u driftu održaće se 17 -18. jula u Andori, maloj državi između Francuske i  Španije. Trka će se voziti na stazi Grandvalira neposredno pored grada Pas de la Casa,  koja je inače jako popularna u zimskim periodima kada se vozi auto kros na snegu kao i letnjim super moto trkama.

Nagrada Beograda 2010 - Vojislav Lekić promišljeno do vrednih bodova

Nagrada Beograda 2010 - Vojislav Lekić promišljeno do vrednih bodova

Aktuelni šampion na kružnim stazama u kategoriji Super Production, Vojislav Lekić, ne može biti zadovoljan svojim nastupom na takmičenju "Nagrada Bepgrada 2010". Nakon tehničkih problema na kvalifikacionom treningu, usledila je kišna nedeljna trka, na kojoj Lekić nije uspeo da pruži odgovarajući otpor svom najvećem konkurentu, Žarku Terziću...

Kružne trke, Nagrada Beograda – Terzić junak kišnog vikenda

Kružne trke, Nagrada Beograda – Terzić junak kišnog vikenda

Izveštaj sa kružnih trka po pravilu počinjemo sa najjačom klasom Šampionata. Ovoga puta ST bolidi nisu grmeli stazom Ušće a i da jesu verujemo da ne bi zasenili performans Žarka Terzića. U kišnoj trci koja će se dugo prepričavati, Teržić je jedini koji je trku završio u vodećem krugu trke u klasi SP. Za konkurente trka je trajala minimum krug manje!

Kružne trke - Nagrada Beograda 2010 - galerija fotografija

Kružne trke - Nagrada Beograda 2010 - galerija fotografija

Iza nas je prvi dan takmičenja „Belgrade 24h – Race”, na atraktivnoj lokaciji u blizini Grand Casina (Hotel Jugoslavija). Danas su na programu bili slobodni treninzi i kvalifikacije za sutrašnju trku. Predstavljamo najzanimljivije fotografije, koje možete pogledati u galeriji Automagazin portala, ili jednostavnim klikom na LINK...

Belgrade 24h race - program manifestacije

Belgrade 24h race - program manifestacije

Prvi put u istoriji svetskog auto sporta se vozi trka izdržljivosti na uličnoj gradskoj stazi. U svetu postoji nekoliko uličnih staza, ali se na njima voze sprint trke. Trka Belgrade 24hours race ima za cilj da poboljša imidž Beograda i promoviše ga kao turističku destinaciju...

Mercedes-AMG ONE
Slika nedelje
Poredak - Reli Šampionat Srbije
1.Vladan Petrović0
2.Mile Cvjetičanin0
3.Vladimir Mirčić0
4.Branko Dukić0
5.Boris Đorđević0
6.Todor Stamenković0
7.Gianluca Rocco0
8.Petar Matović0