Vojislav Lekić - predstavnik Srbije na FIA Kupu turističkih automobila
Vojislav Lekić, vozač beogradskog tima “Đelmaš Sport”, trenutno vodeći u klasi SP šampionata Srbije na kružnim stazama, po prvi put biće predstavnik naše zemlje na prestižnom takmičenju evropskog kupa turističkih automobila. Automobil koji će Lekić voziti je već dobro poznata HONDA CIVIC Type-R, sa kojom je popularni Leka u 2009. godini uzeo svoju prvu titulu na kružnim stazama...
“Veoma sam srećan što ću učestvovati na jednoj pravoj i ozbiljnoj trci. Hteo bih da se zahvalim kompanijama INOTO , VITRO GROUP i MAGNAT ALATI koje su me podržale u zatvaranju finansijske konstrukcije za učestvovanje na ovoj trci. Takođe, zahvalio bih se mom timu mehaničara koji se još jednom pobrinuo da moj automobil potpuno pripremi za ono što mi predstoji na stazi u Salzburgringu. Iskreno se nadam da će konkurencija biti mnogo bolja nego što je bila u Bragi na prve dve trke. Ovu trku ćemo iskoristiti kao pripremu za završetak srpskog šampionata u kom smo trenutno na vodećoj poziciji. Nadam se da će nas sreća i vreme poslužiti, i da ćemo se vratiti sa nekim peharom” - rekao je Lekić neposredno pred polazak na put.
FIA Evropski kup turističkih automobila se nastavlja sa nove dve trke na stazi Salzburgring u Austriji. Trke se održavaju sledećeg vikenda, odnosno u nedelju 25. jula. Prve dve trke ovog šampionata su održane na stazi u Bragi (Portugal), a zbog svoje izuzetne geografske pozicije, na Salzburgringu se očekuje znatno veći broj timova i vozača nego na prve dve trke. FIA Evropski kup turističkih automobila je rezervisan za vozila koja ispunjavaju pravila za FIA Super 200, Super Production, i Super 1600 kategorije. Šampionske titule se dodeljuju za sve tri kategorije. Prvo održavanje ove trke bilo je još 2005. godine na stazi Vallelunga nadomak Rima. Sve do 2010. godine ova trka se održavala jednom godišnje, međutim zbog velikog interesovanja ove godine ukupno se održavaju šest trka na tri trkačka vikenda.
Vojislav Lekić - Biografija
Vojislav Lekić rođen je 26.7.1986.god.u Beogradu. Počeo je da se bavi kartingom 1999.god. Ljubav prema automobilizmu je nasledio od svog oca Dragoljuba koji je 90-tih godina imao automobiliskii klub za koji su vozili poznati srpski automobiliski asovi kao sto su: Miodrag Đelmaš, Goran Asanović, Dragan Banić i mnogi drugi.
Prvo javno pojavljivanje je imao 1999 god.u Beogradu. A prvi uspeh usledio je 2002.god. kada je bio treći u Šampionatu Jugoslavije u kartingu u najjačoj klasi ICA 100 Senior. 2003 predstavlja prekretnicu u Lekićevoj karijeriu. Te godine ponovo postaje šampion u istoj klasi i nakon te godine završava sa karting šampionatom.
2004.godine debituje u klasi Super Production u Šampionatu SCG na kružnim stazama sa automobilom Peugeot 306 kao najmlađi vozač u klasi sa samo 18 godina i 4 dana vozačke dozvole. Od tri trke na koliko učestvuje u 2004.godine osvaja dva treća mesta, zbog čega dobija priliku da učestvuje na prestižnoj trci 6 sati Vallelunge koja se održava na ovoj poznatoj stazi kraj Rima. Uz Lekića, srpsku ekipu sačinjavali su, takođe, Djelmaš i Asanović. Ova srpska ekspedicija je uspela da završi ovu trku kao prva u klasi što je predstavljalo veliki uspeh.
2005. Lekić nastavlja da učestvuje u klasi SP sa Peugeotom 306 i osvaja treće mesto u šampionatu. U septembru 2005.godine započinje studije u Rimu što ga odvaja neko vreme od trka.
2006.godine učestvuje u italijanskom Clio Cup-u na dve trke. U Monzi se penje na pobedničko postolje i osvaja treće mesto, dok u Vallelungi doživljava peh u poslednjem krugu trke dok se nalazio na petoj poziciji. Kao uteha za ovu trku ostaje mu najbrži krug koji je izvezao.
Sledeća za karijeru Lekića bitna je 2008.godina. Vraća se u staru klasu SP u Srpskom šampionatu. Dovozi Hondu Civic Type-R koju je pripremila poznata italijanska tjuner kuća JAS Motorsport, sa kojom pobeđuje dva puta na trkama u Banjaluci i Kraljevu. Interesanto je da su ove dve trke bile jedine trke koje je Lekić uspeo da završi zbog silnih pehova koji su ga pratili te godine. Takođe, studije u Italiji su odvojile Lekića od treninga i dolaženja na trke u Srbiju. Krajem godine završava američki fakultet u Rimu za poslovnu ekonomiju i vraća se za Beograd. Trenutno je zaposlen u kompaniji Vitro Group, koja zastupa Citroen vozila za Srbiju i Crnu Goru,kao veoma uspešan Direktor marketinga.
U toku 2009.godine Vojislav Lekić je zapalio Srbiju svojim atraktivnim vožnjama na ivici noža. Svojom Hondom, iako vidljivo nije bila perfektno setapovana, velemajstorski je odvozao sve trke i nadmoćno pokazao ko je majstor za volanom. Naravno da se na kraju, posle pobeda na svim trkama, okitio Šampionskom titulom ostavivši svoje konkurente daleko iza sebe.
U toku priprema za 2010.godinu u kojoj se takmiči na već poznatim stazama takmičarski auto je pripremio do perfekcije. Već na prvoj i drugoj trci u Banja Luci “navozao” se sam ne videvši nikoga od svojih konkurenata u retrovizoru. U trećoj trci, po veoma loše pripremljenoj i zamišljenoj stazi u blizini Ušća u Beogradu imao je problem sa kočnicama i kada tome dodamo i veoma teške metereološke uslove za vožnju nije hteo da forsira i lagano stigao do druge pozicije. U planu je ucestvovanje na par internacionalnih trka od kojih ce jedna biti u FIA European Touring Car Cup-u. “Iza mene stoji tim ljudi iz servisa Vitro Groupa na celu sa sefom tima Milosem Ivkovicem i bez njih nisam siguran da bi ovako lako postigao takve uspehe u auto trkama srpskog šampionata” kaze Vojislav Lekić.
Foto: Milomir Bošković - Automagazin portal