AutoMAGAZIN - Sport

Rallye Monte Carlo 2025
Poredak - F1 Vozači
1.M. Verstappen314
2.S. Perez 189
3.F. Alonso149
4.L. Hamilton148
5.C. Leclerc99
6.G. Russell99
7.C. Sainz92
8.Lando Norris69

Najnovije vesti iz auto industrije

Poslednji Grand Prix u Beogradu

Poslednji Grand Prix u Beogradu

Manfred von Brauchitsch (1905-2003), jedan od značajnih učesnika GP Beograda 1939. godine. Evo kako je on 1953. u svojoj knjizi Kampf um Meter und Sekunden, video ovu kontroverznu, istorijsku trku, koje su komunističke vlasti Jugoslavije decenijama sklanjale od javnosti...

Poslednji Grand Prix u Beogradu

"Sezona 1939. se završila trkom Velika nagrada Beograda. Kad sam prijatnog letnjeg dana vozio prema Aerodromu München, nisam ni slutio da će to biti moj poslednji Grand Prix. Caracciola je bio bolestan i nije mogao da startuje. Lang i ja smo morali sami da zastupamo Mercedes. Brendel je dopunjavao našu ekipu kao mladi vozač. U Beogradu me je sačekao organizator trke. Posle kratke kafe pauze odvezli smo se da pregledamo stazu. Ono što sam tom prilikom video delovalo je obeshrabrujuće. To je bila jedna kratka staza od kaldrme, na njoj su se nalazile tramvajske šine koje su je činile jos neravnijom. Bilo je tu i opasnih, nepreglednih krivina kao i drvored koji se delimično nalazio na samoj ivice staze. “Devedeset krugova, moj gospodine” sa osmehom je objasnio Neubauer. “Vaša trka – skoro kao Monte Carlo!” Sledeća dva sata sam detaljno ispitavao stazu, na posebno opasnim mestima sam izlazio iz auta i sa svih strana posmatrao.

Oko 15 časova je počeo oficijelni trening. Nuvolari i Müller na Auto-Unionu, pored različitih Alfi i Maseratija, bili su moji glavni protivnici. Naravno, i moj kolega iz tima Lang, koji je sigurno goreo od želje da poslednju trku sezone završi kao pobednik. “Neću to lako da dopustim”,  mislio sam, jer mi ova luda staza odgovara.” Vec na prvom treningu je cela staza bila zaposednuta mnogobrojnom publikom.Naročito su tribine na startu i cilju vrvele od oduševljene publike koja je želela da konačno vidi naše trkačke automobile, o kojima su već toliko toga čuli. Bilo je to pravo narodno veselje.

Za nas vozače, bila je situacija ozbiljna. Neravnine na stazi su nas primoravale da izvodimo opasne skokove. Baš pred tribinama je bila jedna veća ”skakonica” sa koje je svaki auto mogao  do šest metara da leti i to pri brzini od 180 km/h! Odmah iza se nalazila brza krivina, a levo i desno trotoar. Posle skoka,vozač je punom silom nazad u sediste doskočio, a auto nije ravno padao, tako da smo imali pune ruke posla da auto munjevito ispravimo. Posle treninga, na kome sam sam imao najbolje vreme, bio sam junak dana. Posle podne sam ponovo imao uspeha, iako su se Lang i Nuvolari mom najboljem rezultatu približili.

Pri našoj večernjoj šetnji smo primetili opštu nervozu, koja se prosto osećala u vazduhu. Oblaci na političkom nebu su bili jos tamniji. Provokacije Hitlera i Musolinija su u svim državama izazivale povećanu nesigurnost. Čak se govorilo o mogucnosti da izbije rat. Za nas trkače, su to bile stvari na ivici interesovanja. Postojao samo sportski deo u novinama, dok za ostalo “nismo imali vremena”! Iz godine u godinu smo putovali Evropom, svuda su nas srdačno dočekali i znali smo da narod ne želi rat, čak ni narod Nemačke.

Na kraju naporne sezone, su naše misli bile usmerene samo i jedino ka poslednjoj trci. Moj zadatak je bio da vozim, i to dobro i brzo, a za to je trebalo da budem odmoran i neopterećen. Osim toga, verovao sam da nijedan političar ne želi da započne nova masovna ubistva. U subotu, prvog septembara 1939. godine ujutro oko 10 sati, sišao sam kao uobičajeno, da doručkujem na terasi hotela. U blizini se nalazila prodavnica radio aparata, iz koje se iznenada učinilo da se čuju zvuci truba, koje su u to vreme najavljivale specijalne emisije. Sa malo pažnje smo oslušnuli, ali su nas već prve rečenice navele na punu pažnju.


Nemačka vojska je u ranim jutarnjim satima napala Poljsku! Zbunjeno smo se pogledali. Taj udarac uopšte nismo očekivali. Nehotično pomislih da do trke neće ni doći. Brzo sam odlučio i iz sobe sam telefonirao u turistički biro gde sam rezervisao mesto u avionu koji za sat i po leti prema Beču…"


Sutra sledi nastavak...

 

Preveo: Dragan Milosavljević
Foto: Kampf um Meter und Sekunden - Mv Brauchitsch
Pripremio: Nenad Nikolić

Poslednji Grand Prix u Beogradu - nastavak

Poslednji Grand Prix u Beogradu - nastavak

Manfred von Brauchitsch (1905-2003), jedan je od značajnih učesnika GP Beograda 1939. godine. Evo kako je on 1953. u svojoj knjizi Kampf um Meter und Sekunden, video ovu kontroverznu, istorijsku trku, koje su komunističke vlasti Jugoslavije decenijama sklanjale od javnosti. Prenosimo nastavak priče priče Mv Brauchitscha...

FIA ETCC: Srbija ponovo na pobedničkom postolju

FIA ETCC: Srbija ponovo na pobedničkom postolju

Vozač beogradskog tima ASK Vitro Racing, Aleksandar Tošić, iz Salzburga nam donosi još jedno odličje na koje srpski autosport može biti ponosan. Pobedivši na obe nedeljne trke na stazi Salzburgring, u klasi SP, Tošić je postao novi šampion European Touring Car Cup takmičenja. Konkurent u klasi SP, Italijan Fabio Fabiani (BMW 320i), još jednom je morao čestitati srpskom vozaču, nakon što je prošle godine poražen od Vojislava Lekića.

FIA ETCC: Tošić osvojio pol poziciju u klasi SP u Salzburgu

FIA ETCC: Tošić osvojio pol poziciju u klasi SP u Salzburgu

Na kvalifikacionom treningu takmičenja koje se održava u okviru FIA European Touring Car Cup, na stazi Salzburgring, Aleksandar Tošić (Vitro Racing) zauzeo je pole poziciju u klasi 2 (SP). "Toške" je realizovao 8 krugova i zabeležio najbrže vreme vožnje od 1:44,592...

FIA ETCC: Uspešan start Tošića u Salzburgu

FIA ETCC: Uspešan start Tošića u Salzburgu

Takmičar tima Vitro Racing iz Beograda, Aleksandar Tošić, uspešno je započeo svoj program u okviru trke FIA European Touring Car Cup-a na stazi Salzburgringu (Austrija). "Toške" je na današnjim zvaničnim testiranjima, bio najbrži takmičar u klasi Super Production, prevavši stazu dužine 4,225 metara za 1:38,260 min...

Vitro Racing Team izlazi u Evropu

Vitro Racing Team izlazi u Evropu

Klubu „Vitro Racing“ ovo je prva takmičarska sezona, ali sa vozačima koji imaju šampionski karakter, pa takav sastav dodatno budi interesovanje medija koji se bave automobilizmom. Dosadašnji rezultati su više nego zadovoljavajući i u domaćem i u regionalnom takmičenju na kružnim trkama i reli takmičenjima. Ostaje želja da se uspešno nastupi na medjunarodnoj sceni i tako zaokruži odlična debitantska sezona „Vitro Racing“ tima.

Nagrada grada Kragujevca 2011 - nedelja 22.maj u 12.00h

Nagrada grada Kragujevca 2011 - nedelja 22.maj u 12.00h

U Kragujevcu će sutra, 22. maja, biti održana kružna auto trka, koja se boduje za Balkanski Kup, Šampionat BIH i Šampionat Srbije. Organizator auto trke “Nagrada grada Kragujevca 2011” je ASK „Kragujevac", a takmičenje se održava pod pokroviteljstvom grada Kragujevca Fiat Automobila Srbija...

Filip Orčić - 16-godišnji karting as voziće za Srbiju

Filip Orčić - 16-godišnji karting as voziće za Srbiju

Od našeg starog kolege, novinara Đorđa Đenića, dobili smo zanimljivu priču, koja predstavlja pravu eksluzivu u našoj sportskoj javnosti. Lepa vest stigla je iz Kanade. Mladi vozač kartinga Filip Orčić, koji je ovih dana napunio 16 godina, verovatno će postati član beogradskog kluba Đelmaš Sport...

FIA ETCC 2010 - Vojislav Lekić šampion u klasi SP !

FIA ETCC 2010 - Vojislav Lekić šampion u klasi SP !

Višestruki i aktuelni šampion Srbije u disciplini kružne trke (klasa SP), Vojislav Lekić, današnjim pobedama na trkama u Italiji, zaokružio je uspešnu sezonu 2010. Mladi beogradski automobilista danas je kući odneo i titulu prvaka međunarodne serije FIA ETCC (European Touring Car Cup) u konkurenciji Super Production. Lekić je u svom debitanskom nastupu u FIA ETCC, ove godine zabeležio četiri pobede na četiri trke, što je rezultat za svaki respekt...

FIA ETCC - Franciacorta: Lekić na korak od titule!

FIA ETCC - Franciacorta: Lekić na korak od titule!

Vojislav Lekić osvojio je pole poziciju na ETCC trci u Franciacorti, koja ga približava prvoj šampionskoj titulu na međunarodnoj autosportskoj sceni. Beograđanin je u svojoj Hondi Civic Type R zabeležio najbolje vreme na treningu, vozeći krug 1:21,541, što je za skoro dve sekunde bolji rezultat od njegovog konkurenta u BMW-u 320i, Fabija Fabianija (1:23,439)...

Mazda 6e
Slika nedelje
Poredak - WRC Vozači
1.T. Katsuta0
2.B. Bouffier0
3.K. Rovanpera0
4.K. Meeke0
5.E. Evans0
6.A. Mikkelsen0
7.S. Loeb0
8.H. Paddon0