AutoMAGAZIN - Sport

Rallye Monte Carlo 2022
www.automagazin.rs
Poredak - F1 Vozači
1.L. Hamilton197
2.V. Bottas166
3.M. Verstappen126
4.S. Vettel123
5.C. Leclerc105
6.P. Gasly43
7.C. Sainz30
8.Lando Norris22
Poredak - WRC Vozači
1.G. Galli0
2.B. Bouffier0
3.S. Wiegand0
4.J.M. Latvala0
5.K. Meeke0
6.E. Evans0
7.A. Mikkelsen0
8.J. Melicharek0

Najnovije vesti iz auto industrije

Poslednji Grand Prix u Beogradu - nastavak

Poslednji Grand Prix u Beogradu - nastavak

Manfred von Brauchitsch (1905-2003), jedan je od značajnih učesnika GP Beograda 1939. godine. Evo kako je on 1953. u svojoj knjizi Kampf um Meter und Sekunden, video ovu kontroverznu, istorijsku trku, koje su komunističke vlasti Jugoslavije decenijama sklanjale od javnosti. Prenosimo nastavak priče priče Mv Brauchitscha...

Na fotografiji: Lang i Brauhič

 

"Na brzinu sam spakovao kofer, platio hotelski račun i taksijem se odvezao do aerodroma. Usled opšte gužve niko me nije ni primetio. Niotkoga se nisam oprostio, baš neuobičajeno, ali po mom mišljenju i jedino ispravno u nastaloj situaciji. Srećan sam uzdahnuo kad sam seo na moje sedište u avionu. Desetak minuta smo sedeli u avionu, motori su radili, ali nikako da poletimo. Polako mi je postajalo nelagodno pri pomisli koje posledice će imati naš tim zbog mog nepromišljenog i ubrzanog odlaska.

Tada je stigao Neubauer, žurno je išao preko piste, za njime još dva pratioca, koje je on “za svaki slučaj” poveo. Stepenice su naslonili na avion, otvorili vrata. Vođa trke se pojavio, crven u licu dojurio do mog sedišta. “Ah, kad bih bio miš i da mogu da postanem nevidljiv” - pomislio sam. Mirno sam ostao na sedištu i posmatrao ga mojim iznenađenim dečijim očima, kao nekog nepoznatog koji traži slobodno sedište. “Manfred”, pozvao me tihim glasom, pri tome se nagnuo prema meni. ”Manfred, jeste li poludeli? Vi ne možete tek tako da odete, imaćemo velike probleme. Vi obavezno morate da vozite! Odmah siđite iz aviona!”

U međuvremenu su već istovarili moj kofer, a Neubauer je uzeo moj ručni prtljag iznad mog sedišta. Imali su pravo, nisam smeo da ostavim tim na cedilu! Moraću da vozim, nije mi ništa drugo preostalo. Napustio sam avion. Posramljen, vratio sam se sa svojim pratiocima u hotel, u moju sobu. Kao vatra se pronela vest o tom događaju. Na treningu posle podne su me posebno srdačno pozdravili, i vođstvu trke je bilo drago da sam ponovo prisutan.

Na trci sam već od starta preuzeo vođstvo, a neposredno iza mene je bio Lang, koji je posle 15 krugova morao da odustane zbog kvara na motoru. Posle njegovog odustajanja morao sam žestok tempo da držim da bih se odbranio od mog glavnog konkurenta Nuvolarija. U 75. krugu sam bio dobro u vođstvu, dok nisam u jednoj krivini izleteo i oko svoje ose se jedan-dva puta okrenuo. Pri tome, na sreću nigde auto nisam udario. Motor se ugasio i ja sam morao automobil nizbrdo, suprotno od pravca trke da odkotrljam, da bih motor ponovo startovao. Taman sam motor upalio i usmerio auto u pravcu trke, kada je Nuvolari kao senka iza  krivine naišao i samo zahvaljujući njegovoj vozačkoj sposobnosti uspeo da izbegne udarac u moj automobili. Još dva- tri vozača sam morao da propustim dok nisam uspeo da dostignem tempo trke. U međuvremnu sam dosta zaostao za vodećima u trci, ali se nisam predavao. Sa rekordnim krugovima sam sa četvrtog uspeo da se vratim na treće mesto.

Pre jedne krivine, pokušao sam da obiđem Brendela u Mercedesu, koga sam već za ceo krug obišao. Nije me odmah propustio, hteo je jednu oštru krivinu da izveze. Nije mu uspelo. Izgubio je kontrolu, proklizao je i popreko proleteo između dva drveta. Ja sam morao, samo nekoliko metara iza njega, naglo da kočim da ne uletim u njegov auto. Taj događaj me je koštao pobede, jer u malo preostalih krugova nisam mogao da stignem Nuvolarija. Tako se ta “ratna trka” završila sa dvostruko gorkim ukusom. Kada sam iz automobila izašao skinuo kapu, naočare i otresao rukavice, imao sam tom prilikom osećaj da to činim poslednji put.
Zaista, bilo je za dugi niz narednih godina poslednji put! Vratili smo se nazad u domovinu, u kojoj su mostovi koji spajaju narode bili već srušeni, a koje smo i mi našim sportskim nastupima u puno zemalja izgrađivali."

Preveo: Dragan Milosavljević
Foto: Kampf um Meter und Sekunden - Mv Brauchitsch
Pripremio: Nenad Nikolić

Poslednji Grand Prix u Beogradu

Poslednji Grand Prix u Beogradu

Manfred von Brauchitsch (1905-2003), jedan od značajnih učesnika GP Beograda 1939. godine. Evo kako je on 1953. u svojoj knjizi Kampf um Meter und Sekunden, video ovu kontroverznu, istorijsku trku, koje su komunističke vlasti Jugoslavije decenijama sklanjale od javnosti...

FIA ETCC: Srbija ponovo na pobedničkom postolju

FIA ETCC: Srbija ponovo na pobedničkom postolju

Vozač beogradskog tima ASK Vitro Racing, Aleksandar Tošić, iz Salzburga nam donosi još jedno odličje na koje srpski autosport može biti ponosan. Pobedivši na obe nedeljne trke na stazi Salzburgring, u klasi SP, Tošić je postao novi šampion European Touring Car Cup takmičenja. Konkurent u klasi SP, Italijan Fabio Fabiani (BMW 320i), još jednom je morao čestitati srpskom vozaču, nakon što je prošle godine poražen od Vojislava Lekića.

FIA ETCC: Tošić osvojio pol poziciju u klasi SP u Salzburgu

FIA ETCC: Tošić osvojio pol poziciju u klasi SP u Salzburgu

Na kvalifikacionom treningu takmičenja koje se održava u okviru FIA European Touring Car Cup, na stazi Salzburgring, Aleksandar Tošić (Vitro Racing) zauzeo je pole poziciju u klasi 2 (SP). "Toške" je realizovao 8 krugova i zabeležio najbrže vreme vožnje od 1:44,592...

FIA ETCC: Uspešan start Tošića u Salzburgu

FIA ETCC: Uspešan start Tošića u Salzburgu

Takmičar tima Vitro Racing iz Beograda, Aleksandar Tošić, uspešno je započeo svoj program u okviru trke FIA European Touring Car Cup-a na stazi Salzburgringu (Austrija). "Toške" je na današnjim zvaničnim testiranjima, bio najbrži takmičar u klasi Super Production, prevavši stazu dužine 4,225 metara za 1:38,260 min...

Vitro Racing Team izlazi u Evropu

Vitro Racing Team izlazi u Evropu

Klubu „Vitro Racing“ ovo je prva takmičarska sezona, ali sa vozačima koji imaju šampionski karakter, pa takav sastav dodatno budi interesovanje medija koji se bave automobilizmom. Dosadašnji rezultati su više nego zadovoljavajući i u domaćem i u regionalnom takmičenju na kružnim trkama i reli takmičenjima. Ostaje želja da se uspešno nastupi na medjunarodnoj sceni i tako zaokruži odlična debitantska sezona „Vitro Racing“ tima.

Nagrada grada Kragujevca 2011 - nedelja 22.maj u 12.00h

Nagrada grada Kragujevca 2011 - nedelja 22.maj u 12.00h

U Kragujevcu će sutra, 22. maja, biti održana kružna auto trka, koja se boduje za Balkanski Kup, Šampionat BIH i Šampionat Srbije. Organizator auto trke “Nagrada grada Kragujevca 2011” je ASK „Kragujevac", a takmičenje se održava pod pokroviteljstvom grada Kragujevca Fiat Automobila Srbija...

Filip Orčić - 16-godišnji karting as voziće za Srbiju

Filip Orčić - 16-godišnji karting as voziće za Srbiju

Od našeg starog kolege, novinara Đorđa Đenića, dobili smo zanimljivu priču, koja predstavlja pravu eksluzivu u našoj sportskoj javnosti. Lepa vest stigla je iz Kanade. Mladi vozač kartinga Filip Orčić, koji je ovih dana napunio 16 godina, verovatno će postati član beogradskog kluba Đelmaš Sport...

FIA ETCC 2010 - Vojislav Lekić šampion u klasi SP !

FIA ETCC 2010 - Vojislav Lekić šampion u klasi SP !

Višestruki i aktuelni šampion Srbije u disciplini kružne trke (klasa SP), Vojislav Lekić, današnjim pobedama na trkama u Italiji, zaokružio je uspešnu sezonu 2010. Mladi beogradski automobilista danas je kući odneo i titulu prvaka međunarodne serije FIA ETCC (European Touring Car Cup) u konkurenciji Super Production. Lekić je u svom debitanskom nastupu u FIA ETCC, ove godine zabeležio četiri pobede na četiri trke, što je rezultat za svaki respekt...

FIA ETCC - Franciacorta: Lekić na korak od titule!

FIA ETCC - Franciacorta: Lekić na korak od titule!

Vojislav Lekić osvojio je pole poziciju na ETCC trci u Franciacorti, koja ga približava prvoj šampionskoj titulu na međunarodnoj autosportskoj sceni. Beograđanin je u svojoj Hondi Civic Type R zabeležio najbolje vreme na treningu, vozeći krug 1:21,541, što je za skoro dve sekunde bolji rezultat od njegovog konkurenta u BMW-u 320i, Fabija Fabianija (1:23,439)...

Mercedes-AMG ONE
Slika nedelje
Poredak - Reli Šampionat Srbije
1.Vladan Petrović0
2.Mile Cvjetičanin0
3.Vladimir Mirčić0
4.Branko Dukić0
5.Boris Đorđević0
6.Todor Stamenković0
7.Gianluca Rocco0
8.Petar Matović0