AutoMAGAZIN - Sport

WRC Rally Chile Bio Bío 2025
Poredak - F1 Vozači
1.M. Verstappen314
2.S. Perez 189
3.F. Alonso149
4.L. Hamilton148
5.C. Leclerc99
6.G. Russell99
7.C. Sainz92
8.Lando Norris69

Najnovije vesti iz auto industrije

Poslednji Grand Prix u Beogradu

Poslednji Grand Prix u Beogradu

Manfred von Brauchitsch (1905-2003), jedan od značajnih učesnika GP Beograda 1939. godine. Evo kako je on 1953. u svojoj knjizi Kampf um Meter und Sekunden, video ovu kontroverznu, istorijsku trku, koje su komunističke vlasti Jugoslavije decenijama sklanjale od javnosti...

Poslednji Grand Prix u Beogradu

"Sezona 1939. se završila trkom Velika nagrada Beograda. Kad sam prijatnog letnjeg dana vozio prema Aerodromu München, nisam ni slutio da će to biti moj poslednji Grand Prix. Caracciola je bio bolestan i nije mogao da startuje. Lang i ja smo morali sami da zastupamo Mercedes. Brendel je dopunjavao našu ekipu kao mladi vozač. U Beogradu me je sačekao organizator trke. Posle kratke kafe pauze odvezli smo se da pregledamo stazu. Ono što sam tom prilikom video delovalo je obeshrabrujuće. To je bila jedna kratka staza od kaldrme, na njoj su se nalazile tramvajske šine koje su je činile jos neravnijom. Bilo je tu i opasnih, nepreglednih krivina kao i drvored koji se delimično nalazio na samoj ivice staze. “Devedeset krugova, moj gospodine” sa osmehom je objasnio Neubauer. “Vaša trka – skoro kao Monte Carlo!” Sledeća dva sata sam detaljno ispitavao stazu, na posebno opasnim mestima sam izlazio iz auta i sa svih strana posmatrao.

Oko 15 časova je počeo oficijelni trening. Nuvolari i Müller na Auto-Unionu, pored različitih Alfi i Maseratija, bili su moji glavni protivnici. Naravno, i moj kolega iz tima Lang, koji je sigurno goreo od želje da poslednju trku sezone završi kao pobednik. “Neću to lako da dopustim”,  mislio sam, jer mi ova luda staza odgovara.” Vec na prvom treningu je cela staza bila zaposednuta mnogobrojnom publikom.Naročito su tribine na startu i cilju vrvele od oduševljene publike koja je želela da konačno vidi naše trkačke automobile, o kojima su već toliko toga čuli. Bilo je to pravo narodno veselje.

Za nas vozače, bila je situacija ozbiljna. Neravnine na stazi su nas primoravale da izvodimo opasne skokove. Baš pred tribinama je bila jedna veća ”skakonica” sa koje je svaki auto mogao  do šest metara da leti i to pri brzini od 180 km/h! Odmah iza se nalazila brza krivina, a levo i desno trotoar. Posle skoka,vozač je punom silom nazad u sediste doskočio, a auto nije ravno padao, tako da smo imali pune ruke posla da auto munjevito ispravimo. Posle treninga, na kome sam sam imao najbolje vreme, bio sam junak dana. Posle podne sam ponovo imao uspeha, iako su se Lang i Nuvolari mom najboljem rezultatu približili.

Pri našoj večernjoj šetnji smo primetili opštu nervozu, koja se prosto osećala u vazduhu. Oblaci na političkom nebu su bili jos tamniji. Provokacije Hitlera i Musolinija su u svim državama izazivale povećanu nesigurnost. Čak se govorilo o mogucnosti da izbije rat. Za nas trkače, su to bile stvari na ivici interesovanja. Postojao samo sportski deo u novinama, dok za ostalo “nismo imali vremena”! Iz godine u godinu smo putovali Evropom, svuda su nas srdačno dočekali i znali smo da narod ne želi rat, čak ni narod Nemačke.

Na kraju naporne sezone, su naše misli bile usmerene samo i jedino ka poslednjoj trci. Moj zadatak je bio da vozim, i to dobro i brzo, a za to je trebalo da budem odmoran i neopterećen. Osim toga, verovao sam da nijedan političar ne želi da započne nova masovna ubistva. U subotu, prvog septembara 1939. godine ujutro oko 10 sati, sišao sam kao uobičajeno, da doručkujem na terasi hotela. U blizini se nalazila prodavnica radio aparata, iz koje se iznenada učinilo da se čuju zvuci truba, koje su u to vreme najavljivale specijalne emisije. Sa malo pažnje smo oslušnuli, ali su nas već prve rečenice navele na punu pažnju.


Nemačka vojska je u ranim jutarnjim satima napala Poljsku! Zbunjeno smo se pogledali. Taj udarac uopšte nismo očekivali. Nehotično pomislih da do trke neće ni doći. Brzo sam odlučio i iz sobe sam telefonirao u turistički biro gde sam rezervisao mesto u avionu koji za sat i po leti prema Beču…"


Sutra sledi nastavak...

 

Preveo: Dragan Milosavljević
Foto: Kampf um Meter und Sekunden - Mv Brauchitsch
Pripremio: Nenad Nikolić

Milovan Vesnić najavio nastup u Grobniku

Milovan Vesnić najavio nastup u Grobniku

Jučerašnja promocija nove ambalaže Optima ulja na stazi NAVAK, bila je idealna prilika da višestruki šampion u disciplini kružne trke, Milovan Vesnić, najavi svoj nastup na stazi Grobnik u Hrvatskoj. Svi zainteresovani su mogli da pogledaju i takmičarsko vozilo Opel Vectra STW, u kojem će Vesnić braniti boje Optime širom regiona...

Kružne trke: Vesnić rutinski do prve pobede

Kružne trke: Vesnić rutinski do prve pobede

Sezona 2012 za Vesnić Sport Auto počela je kako se i očekivalo, pobedom na prvoj trci regionalnog FIA KUP-a "Bezbednost na putevima", koja je održana na stazi Zalužani kraj Banja Luke. Bio je to prvi korak ka uspešnoj odbrani šampionskog trona iz prošle sezone...

Kružne trke: Milovan Vesnić pred sezonu 2012

Kružne trke: Milovan Vesnić pred sezonu 2012

Milovan Vesnić prvi je pobednik regionalnog FIA KUP-a Bezbednost na putevima. U sezonu 2012 ASK Vesnić Sport Auto ulazi sa istim pobedničkim planovima, istom Opel Vectrom STW ali u nešto izmenjenim bojama. Pogledajmo kako će u sezoni 2012 izgledati Vesnićeva omiljena "igračka"...

Garnier Racing Day – dan druženja, takmičenja i dobre zabave

Garnier Racing Day – dan druženja, takmičenja i dobre zabave

Još jedno nesvakidašnje druženje sa predstavnicima medija organizovano je na Autokomercovoj stazi – Garnier je bio domaćin karting trke za novinare, a osim takmičenja i pehara, Garnier Racing Day je obeležilo i nešto drugačiji pristup. Čuveni kozmetički brend je u ovom navratu u centar pažnje stavio muškarce...

Vitro Racing otvorio novu trkačku sezonu

Vitro Racing otvorio novu trkačku sezonu

Nakon višemesečnih priprema sportski automobilisti iz šampionskog tima VITRO RACING počeli su ovogodišnju sezonu trka sa neskrivenim ambicijama. Naime, želja svih vozača iz ovog kluba je nepromenjena-osvajanje titula i u Srbiji i u Evropi...

FIA ETCC - Tošić iz Monze donosi “samo” jedan pehar

FIA ETCC - Tošić iz Monze donosi “samo” jedan pehar

Jedini srpski predstavnik u Evropskom kupu turističkih automobila (FIA European Touring Car Cup), Aleksandar Tošić, iz Italije se vraća sa 13 od maksimalno mogućih 20 osvojenih bodova. Vozač tima Vitro Racing iz Beograda, u prvoj trci je pobedio, a u drugoj je poslušnost otkazao menjač na Hondi Civic Type R...

FIA ETCC - Tošić u Monzi odlično započeo odbranu titule

FIA ETCC - Tošić u Monzi odlično započeo odbranu titule

Danas od 15:30 do 16:00, na čuvenoj stazi Monza u Italiji, održane su kvalifikacije za prvu trku ovogodišnjeg evropskom kupa turističkih automobila (FIA European Touring Car Cup). Šampion u klasi SP (Super Production), Aleksandar Tošić, odlično je započeo takmičenje, osvojivši pole-poziciju...

ASK Centar Boban obeležio veliki ekipni uspeh

ASK Centar Boban obeležio veliki ekipni uspeh

Auto sportski klub Centar Boban, po broju takmičara najveći klub u domaćem prvenstvu, nedavno je na prigodnoj svečanosti proslavio najveći uspeh u klupskoj istoriji dugoj 15 godina. U Hyatt Regency Belgrade održan je koktel, na kojem su pored takmičara kluba pozvani brojni prijatelji i mediji...

Lamborghini Temerario Ad Personam (2025)
Slika nedelje
Poredak - WRC Vozači
1.E. Evans198
2.K. Rovanpera191
3.S. Ogier189
4.O. Tanak180
5.T. Neuville150
6.T. Katsuta88
7.A. Fourmaux71
8.O. Solberg58