AutoMAGAZIN - Sport

Rallye Monte Carlo 2022
Poredak - F1 Vozači
1.M. Verstappen314
2.S. Perez 189
3.F. Alonso149
4.L. Hamilton148
5.C. Leclerc99
6.G. Russell99
7.C. Sainz92
8.Lando Norris69

Najnovije vesti iz auto industrije

Ekskluzvni intervju - Robert Haf: Još ima života u starom Leonu

Ekskluzvni intervju - Robert Haf: Još ima života u starom Leonu

Prelazak Roba Hafa u Minih motorsport bio je najveće iznenađenje WTCC predsezone. U godini u kojoj su u centru pažnje Miler, Chevrolet i nove Honde Civic, Englez nema najperformantiji auto, ipak, pogrešno računa svako ko zaboravi na njegovu odlučnost. ..

Ekskluzvni intervju - Robert Haf: Još ima života u starom Leonu

Da će skupo prodati kožu, Haf je nagovestio u Maroku, pokazao u Slovačkoj, i potvrdio u Mađarskoj, gde je svom novom timu doneo prvu WTCC pobedu. Tamo smo i razgovarali sa aktuelnim prvakom sveta.

- Kako se desilo da ne ostaneš u Chevrolet-u, već si prešao u nemački Minih motorsport, koji nastupa sa SEAT-ima?

"Svi su bili iznenađeni, to je bila najbolje čuvana tajna u auto-sportu. Sreo sam Marka Basenga na dodeli FIA nagrada u Istanbulu. Mnogo smo pričali, postavljao mi je mnogo pitanja o turing automobilima, očigledno je tim već bio posvećen WTCC nastupima. Brzo smo se sprijateljili. A onda me je početkom februara pozvao i kazao kako ga zanima da dođem i vozim za njih."

- Koliko ti je trebalo da prihvatiš?

"Oko deset sekundi. Jer, nešto se dešavalo na drugoj strani, ali jako sporo. Da bih ostao u RML-u, trebalo je da donesem novac. Miler i ja smo se jako trudili oko toga, šanse su bile pola-pola, ali ja nisam želeo više da čekam. A kad dođe GT1 šampionski tim, kaže da ima tri Seat Leona, da vas želi kao svetskog prvaka i kad ponudi ono što je ponudio meni, nisam mogao da kažem „ne“."

- Kažeš da su pregovori sa RML-om tekli dobro.

"Tamo sam imao problem... Meni nije lako da pronađem novac. Kad ste iz porodice koja se kreće u krugovima ljudi s novcem, mnogo je lakše pronaći sponzorstvo. Jer, tu su vaši prijatelji, prijatelji vaših roditelja, vaše ujne, ujaci, dede i babe, porodice okružene bogatstvom. Ljudi teže da se okružuju sličnim ljudima, bogati idu s bogatima.

Moj otac je uspešan biznismen, ali nedovoljno za auto-sport. Znao sam da će Ivanu biti prilično lako da nađe novac. Tom Čilton mi je još u Makauu 2012. rekao da bi prešao u RML ako ne uspeju da srede Forda, a svi znamo da Tomov otac mnogo ulaže u auto-sport.

Ali, ja sam prešao u šampionski GT tim. Znao sam da auto neće biti dovoljno jak da osvoji prvenstvo, ali u njemu mogu da branim titulu, on sa strane nosi moje ime i broj 1 i ja, u veoma teškom vremenu za auto-sport, i dalje zarađujem za život trkajući se. To je više nego što većina ljudi u padoku može.

Ne samo to, oko mene je nemačka ekipa, a svi znaju da Nemci sve rade savršeno. Tim je fantastičan. Mark Baseng je već dokazao da je veoma ozbiljan vozač i jako dobro se privikava na turing automobile, a Rene Minih postaje sve brži. On je vlasnik „All-inkl“ brenda, uspešan je biznismen, auto-sport mu je hobi broj jedan. Srećom po mene, hteo je dva šampiona u timu, jer Baseng je takođe šampion."

Ekskluzvni intervju - Robert Haf: Još ima života u starom Leonu

- Kako su izgledali tvoji prvi koraci sa ekipom koja je početnik u WTCC-u?

"Prvi put sam upoznao ljude iz tima kad sam testirao u Slovačkoj, dve nedelje pre starta sezone. Sve dotle dogovarali smo elektronskom poštom i telefonom. U avionu sam razmišljao šta ću zateći i rekao sam sebi: „Ne misli ni o čemu, kad stigneš, videćeš“.

Stigao sam, bila su dva auta, 27 mehaničara, i izgledalo je kao da sam ušao u RML garažu, osim što ljudi govore nemački. Sve je bilo jako profesionalno i išlo je savršeno, kao da su već dugo u turing trkama. Izgledalo je da su brzo upoznali auto. U vođenju tima nisu napravili ni jednu jedinu grešku dosad, a greške se novim timovima uvek događaju. Ovi momci sve rade ispravno, i to je impresivno."

- Ti si u poziciji da ih zapravo predvodiš?

"Zato su me hteli, sigurno. Jedan od glavnih razloga je činjenica da dolazim iz fabričkog tima koji je u poslednje četiri godine bio merilo svega u WTCC-u. Mislim da je sa PR stanovišta za Miniha dobro da ima aktuelnog WTCC šampiona u timu i broj 1 na autu. Fokus je uglavnom na ekipi, kako bi ona što pre dostigla brzinu zahvaljujući mojim iskustvima stečenim u poslednjih osam godina."

- Jesi li na neki način vodič i kolegama?

"Ne bih rekao da im baš vodič, ali sigurno su me želeli i da bi videli moju telemetriju, da bi učili iz podataka sa kvalifikacija i trka. Zamisao je ne samo da ubrzam tim, već i Marka i Renea. Teško mi je da govorim o „vođenju“, jer oni su u „leonu“ prošli pet ili šest test dana, dok sam ja izvezao samo pola dana u Slovačkoj. Još upoznajem auto, ali što ga brže shvatim, to će ga brže naučiti i oni. U ovome smo zajedno."

Ekskluzvni intervju - Robert Haf: Još ima života u starom Leonu

- Čemu se ekipa nada u bližoj budućnosti?

"Minih jako dobro finansira ovaj tim, a s time se skoro svi muče. Ne ludujemo s novcem, ali tu je ako osećamo da nam treba. Ako se neki proizvođač pojavi i možda nema budžet da potpuno sam uđe u WTCC, mi imamo fantastičan tim i dobre resurse i bićemo srećni da pomognemo. A i proizvođaču je prilično privlačno da ima šampionski tim sa dvojicom vozača - svetskih prvaka."

- Planirate neki test u toku godine?

"Mislim da je u ovom trenutku to malo teško sa Seatom, ali zato na neke staze dovozimo Mercedes SLS. Mislim da je to lepota naše pozicije - ako želimo da naučimo novu stazu, još imamo dva GT1 automobila od prošle godine u radionici i Rene je više nego srećan da ih izveze na pistu."

Ekskluzvni intervju - Robert Haf: Još ima života u starom Leonu

- Uporedi nam Cruze i Leon?

"Motor Seata ima veći obrtni moment, ali ne toliku snagu, dok „ševi“ ima manji obrtni moment, ali više snage. Kod šasije je osećaj prilično sličan. Naravno, Chevrolet je prefinjeniji, on je imao tri godine usavršavanja više od Leona. Chevrolet je lakši za vožnju, ali Leon je još uvek brz.

Razvoj Leona zaustavljen je pre tri godine. U to vreme bio je razvijen do maksimuma, ali nove tehnologije i novi proboji u inženjeringu tokom tih godina otvorili su vrata novim mogućnostima koje je Chevrolet bio u prilici da iskoristi, a Seat ne. Efektivno, Leon je tri godine stariji auto, ali u njemu ima još mnogo života."

- Chevrolet izgleda svemoguć na kočenju.

"To je verovatno najveća stvar. „Ševi“ koči kasnije i stabilniji je. Veći je auto, veća platforma, duže je međuosovinsko rastojanje, širi trag točkova. Zakoni fizike i gravitacije čine njegove dimenzije boljim za stabilnost. Ne postoji jedno određeno područje gde je Chevrolet bolji, ali je 10% bolji u svakom, pa kad saberete tih pet ili šest aspekata, to je 50-60% razlike."

Ekskluzvni intervju - Robert Haf: Još ima života u starom Leonu

- Oriola i ti dokazali ste da se sa Leonom još može pobeđivati.

"Sigurno, znao sam da u pravoj situaciji i odgovarajućim okolnostima definitivno možemo na podijum, možda i na pobedu. Uvek ću biti tu da pokušam da iskoristim tu mogućnost. Auto je još veoma sposoban da se umeša među najbolje."

- Kakav ugovor imaš sa Minih motorsportom?

"Jednogodišnji, tako smo želeli i ja i tim. Šta je ugovor, na kraju krajeva? Ako ja ne želim više da vozim, ili me oni više neće, šta danas vredi ugovor? Ali, naš odnos je dobar, radim ono što žele od mene, osećaju da sam vredna investicija i ko zna šta budućnost nosi."

Ekskluzvni intervju - Robert Haf: Još ima života u starom Leonu

- U trci 2 na Hungaroringu iskoristio si svoju prvu šansu da pobediš u 2013. Olakšanje je veliko?

"Nema sumnje da ćemo to proslaviti. Moj auto završen je četiri dana pre početka sezone. U Monci i Marakešu smo se mučili, nadao sam se boljem startu sezone, ali desilo se šta se desilo, ne možete vratiti vreme. Minih motorsport i Seat radili su prokleto naporno, danju i noću, da sve srede i spreme Leon kako ja želim. Slovački vikend bio je prvi tokom kog nismo imali problema s autom, i Mađarska je bila neproblematična. Na Hungaroringu smo izvukli maksimum iz Leona, ništa više nije ostalo u njemu. To mi je prva pobeda u Budimpešti i prva pobeda u Seatu od 2004, kada sam vozio BTCC.

Minih motorsport nije se nikad pre takmičio u turing trkama. Nemamo najbrži automobil, ove godine moram da se trudim više nego ikada, apsolutno sam na limitu. Pre početka sezone znao sam da Miler i Chevrolet moraju biti favoriti, i da će Tarkvini i Honda biti moćni. Osećao sam da možda jednom stabilnom sezonom možemo doći do visokh plasmana. I, možete biti najbolji vozač u najboljem automobilu, ali ipak vam treba malo sreće. Da mi je neko rekao da ću na četvrtoj rundi 2013. biti na najvišem stepeniku podijuma, to bih veoma rado prihvatio."

Ekskluzvni intervju - Robert Haf: Još ima života u starom Leonu

Autor intervjua: Aleksandar Babić

Milovan Mikica Vesnić na korak do trona

Milovan Mikica Vesnić na korak do trona

Zvanični trening je najavio trijumfalni završetak prve trke ali tmurno nebo nad Slovakijaringom i kiša koja je padala desetak minuta pred početak takmičenja zabrinula je ne samo tabor ASK Sport Auto Vesnić, već i svih 45 vozača kojih se našlo na startu...

Milovan Vesnić pred nastup u Slovačkoj

Milovan Vesnić pred nastup u Slovačkoj

Letnja pauza za ASK Sport  Auto Vesnić i Milovana Mikicu Vesnića konačno je završena. Pred srpskim automobilistom je trka u Slovačkoj koja može odlučiti pobednika ovogodišnjeg Šampionata Centralne Evrope na kružnim stazama...

Potvrđeno: Citroën i Loeb sledeće godine u WTCC šampionatu!

Potvrđeno: Citroën i Loeb sledeće godine u WTCC šampionatu!

Posle osam šampionskih titula u Svetskom reli šampionatu, došlo je vreme za nešto drugačije... i jeftinije. Zato su Loeb i Citroën rekli zbogom reli sportu, a od sledeće godine će odmeriti snage sa konkurencijom na kružnim stazama, u okviru Svetskog šampionata "turističkih" automobila...

Šesta pobeda Vesnića u okviru šampionata Centralne Evrope

Šesta pobeda Vesnića u okviru šampionata Centralne Evrope

Ono što je najbitnije na kraju trećeg trkačkog vikenda šampionata Evrope na kružnim stazama, je činjenica da se pobednički niz ASK Sport Auto Vesnić i Milovana Mikice Vesnića nije prekinuo. Nova, šesta pobeda, srpskog automobilskog asa je dovela veliki korak bliže tituli...

Milovan Vesnić - Fantastična prva trka na Pannonia-ringu

Milovan Vesnić - Fantastična prva trka na Pannonia-ringu

Izuzetno uzbudljivo bilo je na prvoj trci takmičarskog vikenda na Pannonia-ringu u okviru šampionata Centralne Evrope na kružnim stazama. Zvanični trening, održan pre podne, doneo je Milovanu Mikici Vesniću ubedljivu pol poziciju sa razlikom od više od dve sekunde u odnosu na Čeha Mareka Frieda sa Lotusom...

Vesnić spreman za nove evropske uspehe

Vesnić spreman za nove evropske uspehe

Nakon dva meseca, ASK Sport Auto Vesnić se vraća u Mađarsku, gde je i započeo pobednički niz u okviru Šampionata Centralne Evrope 2013. Sedma i osma trka serije ovoga puta se voze na stazi Pannonia-ring, u samoj blizini austrijske granice...

Milovan Vesnić u Austriji - neuhvatljiv i na kiši i na suvom!

Milovan Vesnić u Austriji - neuhvatljiv i na kiši i na suvom!

Trkački vikend u Austriji, na čuvenoj stazi RedBull Ring, započeo je u četvrtak nezvaničnim treninzima a nastavljen je u petak i subotu kvalifikacionim vožnjama koje određuju startne pozicije za trku u nedelju. Preko 200 vozača iz cele Evrope na stazi podno Alpa borilo se protiv štoperice ali i protiv promenjivih vremenskih uslova.

Milovan Vesnić nastavlja evropski pohod

Milovan Vesnić nastavlja evropski pohod

Nakon fantastičnog uspeha u Mađarskoj i duple pobede na Hungaroringu, ASK Sport Auto Vesnić svoj put ka osvajanju titule Šampiona Centralne Evrope na kružnim stazama nastavlja predstojećeg vikenda, tačnije od 10-12. maja na poznatoj stazi A1 RedBull Ring u Austriji...

Renault Rafale E-Tech Hybrid Esprit Alpine
Slika nedelje
Poredak - WRC Vozači
1.K. Rovanpera170
2.E. Evans145
3.T. Neuville134
4.O. Tanak104
5.S. Ogier98
6.E. Lappi87
7.T. Katsuta58
8.D. Sordo46