AutoMAGAZIN - Sport

Secto Rally Finland 2025
Poredak - F1 Vozači
1.M. Verstappen314
2.S. Perez 189
3.F. Alonso149
4.L. Hamilton148
5.C. Leclerc99
6.G. Russell99
7.C. Sainz92
8.Lando Norris69

Najnovije vesti iz auto industrije

Formula 1 - Spa-Francorchamps očima Alexa Wurza

Formula 1 - Spa-Francorchamps očima Alexa Wurza

Piloti, mehaničari, fanovi Formule 1, svedoci su velikog kontrasta. Sa ultramoderne staze u Valensiji, Formula 1 cirkus seli se na najtradicionalniju stazu u prirodnom okruženju, Spa-Francorchamps, gde će danas od 14:00 biti održane kvalifikacije za VN Belgije...

Alexander Wurz, test vozač Brawn GP tima, opisuje nam stazu Spa-Francorchamps "U Spa nalazimo sve ono što vozač može poželeti za adrenalinsku vožnju: brežuljci, brze krivine, dugi pravci... Uvek je lepo kada seovde vratite, pa i onda kada je vreme promenljivo. Samo nekoliko sekundi je potrebno da se sunčano vreme promeni u pravi kišni potop, tipično za Ardene." "Staza je veoma brza i duga. Prva krivina, La source, nije daleko od starta, pa ovde treba biti kompjuterski precizan. Zatim sledi snažno ubrzanje, a brzinu treba iskoristiti za uzbrdicu, posle sektora Les Combes. Čuveni Eau Rouge se sa motorima V8 prolazi punim gasom, ali treba biti veoma oprezan, jer ako se previše radi volanom, dolazi do gubitka brzine, kao posledica trenja pneumatika. Dakle, punim gasom se vozi kroz celu sekciju u susret Les Combes. Na kočnicu treba delovati oko 60 metara pre krivine. Sledi levo-desna kombinacija, gde se može izgibiti i do pola sekunde. Na kratkom useku pred osmom krivinom, treba prebaciti u peti stepen prenosa, jer staza je u tom delu često prljava i klizava, uz neravnine koje otežavaju posao. Na izlazu se često dešava da zadnji deo bolida nekontrolisano prokliza. "Devetka" je veoma brza, vozi se četvrtim stepenom prenosa, a za stabilizaciju auta koriti se blago kočnica. Ovde treba biti posebno oprezan, jer su bezbednosne zone jako uske. Sledi Pouhon, jedna od nejtežih krivina u Spa. U petak i u subotu tu vozači isprobavaju gde im je limit i do koje mere se može rizikovati. Čak i kada prolazite brzinom od 230 km/h, imate osećaj da može brže. Posle kratkog prvca, bližimo se šikani Fagnes, gde treba agresivno zagaziti na rubnik. Ovde se može puno dobiti, ali i izgubiti. Posle 14. krivine, na red dolazi šikana Bus-stope, gde važnu ulogu igra svaki centimetar." Automagazin.rs

Formula 1 VN Belgije - Težina bolida

Formula 1 VN Belgije - Težina bolida

Od sezone 2009 Međunarodna automobilska federacija (FIA) posle svakih kvalifikacija objavljuje spisak težine bolida. Pred trku u Belgiji, najteži bolid ima Kazuki Nakažima u Williamsu (706,1 kg), a najlakši će startovati Rubens Barichello u Brawn GP bolidu težine 644,5 kilograma...
F1 VN Belgije - Hamilton: Problem je aerodinamika

F1 VN Belgije - Hamilton: Problem je aerodinamika

Aktuelni F1 šampion sveta, Lewis Hamilton, na današnjim kvalifikacijama osvojio je 12. poziciju. Iako se na prethodne dve trke radovao podijumu, Britanac tvrdi da današnja pozicija odražava realnu situaciju u McLarenu i problem sa aerodinamikom...
F1 VN Belgije - Fisichella osvojio istorijski pole za tim Force India

F1 VN Belgije - Fisichella osvojio istorijski pole za tim Force India

Nije to bio ni Hamilton, ni Alonso, ni Button, ali ni Vettel, već Giancarlo Fisichella u bolidu Force India! Iznenađujući pobednik kvalifikacija za Veliku nagradu Belgije postao je Giancarlo Fisichella, koji je osvojio istorijski prvi pole position za tim Force india. Drugo mesto zauzeo je još jedan Italijan, u bolidu Toyota, Jarno Trulli, a sa treće pozicije startovaće Nemac Nick Heidfeld, u bolidu BMW Sauber...
Formula 1 VN Evrope - Zanimljivosti

Formula 1 VN Evrope - Zanimljivosti

Prva pobeda za Rubensa Barichella posle pet godina, stota pobeda za Brazil, prvi najbrži krug za Tima Glocka, 150. pobeda za Bridgestone, a Badoer je produžio još jedan svoj rekord. Zanima li Vas još nešto?
Formula 1 VN Evrope - Raikkonen top, Badoer trop

Formula 1 VN Evrope - Raikkonen top, Badoer trop

Jedno oko Ferrarija se smeje, a drugo plače. Kimi Raikkonen doneo je Scuderiji novi podijum i ispunio očekivanja, sa kojima su crveni otputovali u Valensiju. Međutim, veliko razočaranje je povratak Luce Badoera u F1 posle deset godina, koji je do cilja stigao poslednji...
F1 VN Evrope - Barichello iskoristio grešku McLarena i pobedio!

F1 VN Evrope - Barichello iskoristio grešku McLarena i pobedio!

Trka za Veliku nagradu Evrope 2009 vratila je Rubansa Barichella na pobedničke staze. Brazilac je bolidu Brawn GP pobedio prvi put od trke za Veliku nagradu Kine 2004. godine, i zabeležio jubilarni, deseti trijumf u karijeri. Osvajanjem deset bodova, Barichello je stigao do drugog mesta u šampionatu vozača. Zahvaljujući grešci mehaničara, na drugom mestu završio je Lewis Hamilton, a na trećoj poziciji trku je završio Kimi Raikkonen...
F1 VN Evrope - Hamilton startuje prvi

F1 VN Evrope - Hamilton startuje prvi

U kvalifikacijama za VN Evrope najbrži je bio Lewis Hamilton (McLaren). Pratio ga je timski kolega Heikki Kovalainen, dok će iza njih krenuti Rubens Barrichello (Brawn GP) i Sebastien Vettel (Red Bull). Ovo je, ujedno, četrnaesti pole position koji je u kratkoj karijeri izborio Hamilton.
Oliver Solberg - Toyota GR Yaris Rally1
Slika nedelje
Poredak - WRC Vozači
1.O. Tanak162
2.E. Evans161
3.S. Ogier141
4.K. Rovanpera138
5.T. Neuville114
6.A. Fourmaux71
7.T. Katsuta63
8.O. Solberg52