Najnovije vesti iz auto industrije
F1 VN Italije - Ivičnjaci ponovo smanjeni
Objavljeno: 11.09.2009.
Kao što smo Vas već informisali, organizatori trke u Monzi odlučili su da spreče skraćivanje šikana ugradnjom povišenih rubnika. Vozači su na današnjim treninzima uputili veliki broj primedbi na visoke rubnike, pa je organizator prinuđen da ih ponovo smanji...
"Rubnici sada imaju sigurno 20 centimetara. Ako proklizate na njih, oni će vas plasirati u vazduh, što je jako loše. " - izjavio je Timo Glock iz Toyota F1 tima. Pored toga, piloti su se žalili i na oštećenja monokoka, što može negativno uticati na celokupnu bezbednost.
Vođstvo trke je na ove primedbe odmah odreagovalo, i rubnici u prve dve pikane su dosta manji. Bezbednosna komisija FIA-e je i posle izmena konstatovala da su rubnici za 2 centimetra viši nego prošle godine.
"Od velikog poskakivanja bolida, bukvalno Vas zaboli glava, ali tamo možete dobiti i do pola sekunde po krugu."- istakao je Adrian Sutil iz Force India.
"Ja sam lično ljubitelj starih rubnika, ali ovu stazu generalno obožavam, i visina rubnika ništa bitno neće promeniti." - izjavio je Sebastian Vettel iz Red Bulla.
Automagazin.rs
Pobedniik kvalifikacija za Veliku Nagradu Italija je Lewis Hamilton u bolidu McLaren-Mercedes. Drugo mesto osvojio je Adrian Sutil iz Force India, iz tima Force India. Oba pilota takmiče se u bolidima koje pogone motori Mercedes...
Ross Brawn ipak neće ostati bez vozačke dozvole. Vlasnik ekipe Brawn GP, još u maju je vozeći Mercedes-Benz E320, nedaleko od Okehamptona, vozio brzinom od 161 km/h, a dozvoljena brzina je 113 km/h...
Čini se da Formulu 1 sledeće godine čeka nekoliko velikih promena. Svetska finansijska kriza uticala je na odlazak nekoliko velikih sponzora, a nekoliko njih će otići na kraju sezone. Srećom, postoje i kompanije koje planiraju ulazak u Formulu 1...
Konačno! Posle višednevnih spekulacija, tim Scuderia Ferrari objavio je ime vozača koji će u bolidu Ferrari F60 zameniti nedovoljno brzog Lucu Badoera. To će biti Giancarlo Fisichella...
Vikend u belgijskom Spa-Francorchamps doneo nam je veoma zanimljivu trku: prvu pobedu za Ferrari u 2009. godini, senzacionalan napred tima Force India, krunisan pole positionom i drugim mestom Giancarla Fisichelle. Zanimljive stvari dešavale su se i iza scene...
Kimi Raikkonen još jednom nam pokazuje zašto ga zovu "Ledeni Finac". Čak ni kada pobedi posle 25 trka, on ne pokazuje emocije, već smireno konstatuje da najveću zaslugu za njegovu pobedu ima KERS sistem...
Giancarlo Fisichella u Belgiji je osvojio istorijski podijum, koji je doneo i prve bodove za indijsku F1 ekipu Force India. 36-godišnji Italijan startovao je sa pole pozicije, a prvo mesto ispustio je kada je sigurnosni automobil odlazio sa staze, a Kimi Raikkonen iskoristio mogućnosti KERS sistema...
Kimi Raikkonen, po četvrti put u karijeri, pobedio je na trci za VN Belgije, na stazi Spa-Francorchamps, i tako još jednom dokazao koliko mu "leži" ova staza. Ali, najveća senzacija na trci za VN Belgije 2009 svakako je drugo mesto Giancarla Fisichelle. Nakon pol pozicije, Italijan u bolidu Force India odvozio je odličnu trku i sve vreme duvao za vrat Kimi Raikkonenu, ali više od drugog mesta nije mogao, što je prvi podijum u istoriji Force India...
Od sezone 2009 Međunarodna automobilska federacija (FIA) posle svakih kvalifikacija objavljuje spisak težine bolida. Pred trku u Belgiji, najteži bolid ima Kazuki Nakažima u Williamsu (706,1 kg), a najlakši će startovati Rubens Barichello u Brawn GP bolidu težine 644,5 kilograma...