F1 - Skandalozno! Piquet otkrio detalje sa VN Singapura 2008

Nelsinho Piquet potvrdio je da je prošlogodišnja trka za Veliku nagradu Singapura bila čista nameštaljka Renaulta. Vođstvo Renaulta naredilo je Piquetu da izleti sa staze, i tako se direktno postara za pobedu Fernanda Alonsa. Brazilac je ovu informaciju potvrdio u svom saopštenju, koje Vam prenosimo u celosti...
"Ja, Nelson Angelo Piquet, rođen 25. jula 1985. godine, u Heidelbergu, u Nemačkoj, govorim sledeće: 1. činjenice i saopštenja u ovom tekstu su zasnovane na istini i na osnovu događaja o kojima sve znam. Sve što sam rekao u ovom tekstu je istinito i tačno. 2. ovo saopštenje dobrovoljno šaljem FIA-i, kako bi ova organizacija mogla da ispuni svoje funkcije koje se tiču šampionata sveta F1. 3. znam da svi učesnici šampionata sveta F1 i vlasnici superlicenci, moraju da se postaraju za fer i legitimnost šampionata. Takođe sam svestan posledica, koje mogu snositi u slučaju neistinitog objavljivanja. 4. znam da moje kompletno saopštenje postoji i u audio formatu, a ceo prepis tog saopštenja šaljem FIA-i. 5. pažnju FIA bih hteo da skrenem na sledeće činjenice. 6. tokom trke za VN Singapura, koja je održana 28. septembra 2008. godine, gospodin Flavio Briatore, koji je moj menadžer i šef tima ING Renault F1, i gospodin Pat Symonds, tehnički direktor tima Renault F1, tražili su od mene da se slupam i tako pozitivno utičem na snagu tima ING Renault F1 na trci. Sa idejom da izletim sa staze, u 13. ili 14. krugu sam se složio. 7. o ideji planiranog udesa sam saznao neposredno pred samu trku, kada su me Briatore i Symonds pozvali u Briatoreovu kancelariju. Gospodin Symonds me je, u prisustvu Briatorea, pitao da li sam spreman da za dobro tima žrtvujem trku i izazovem fazu Safety car. Svaki takmičarski vozač zna da, posle nezgode, kada na stazi ostanu delovi od razbijenog bolida, na stazu izlazi Safety Car. Tako je bilo i u ovom slučaju. 8. U vreme ove konverzije, bio sam veoma osetljiv i emotivan. Briatore me pre toga nije obavestio da li će biti produžen moj ugovor za sledeću godinu, što se obično čini u julu ili avgustu. Umesto toga mi je Briatore nudio neke opcije, koje su mi zabranjivale komunikaciju sa drugim timovima. Stalno sam bio pod pritiskom. On me je više puta zvao u svoju kancelariju, gde smo o tome diskutovali, a u toku trkačkog dana, morao sam da se skoncentrišem na trku. Takav stres uticao je da se trci za VN Singapura kvalifikujem kao šesnaesti, što je značilo da je moja budućnost u timu neizvesna. Kada me je pitao da napravim udes i izazovem Safety Car na stazu, prihvatio sam to, jer sam smatrao da to može poboljšati moju situaciju u tom kritičnom trenutku. Ali, niko mi nije rekao da će posle mog udesa biti produžen ugovor. Mislio sam da mi to može pomoći, i zato sam to učinio. 9. za vreme razgovora sa Symondsom i Briatorem, gospodin Symonds me je pozvao i na mapi staze mi je pokazao krivinu gde treba da izletim. Ta krivina je bila izabrana zato što je specifična. Na tom mestu bolid ne može izleteti van staze i sudije ne mogu brzo počistiti delove sa staze, tako da je Safety Car neminovan. Havarija na tom mestu jeste siguran izlazak Safety automobila na stazu. 10. gospodin Symonds mi je obasnio i u kom krugu to moram učiniti. Morao sam pomoći strategiji Fernanda Alonsa, koji je neposredno pred izlazak Safety automobila na stazu otišao u boks na dolivanje goriva. Učinio je to u 12. krugu. Sa izlaskom bezbednosnog automobila na stazu u 13. ili 14. krugu, gospodin Alonso je mogao da izabere agresivnu strategiju dolivanja goriva. Alonso je izabrao strategiju prema kojoj je na trci startovao sa lakim bolidom, sa gorivom dovoljnim za 12 ili 13 krugova. Ova strategija je uspela i Alonso je pobedio na trci za VN Singapura 2008. 11. tokom diskusije, nije spomenuta ni jedna rečenica vezana za bezbednost strategije, kako za moju bezbednost, tako i za bezbednost drugih pilota. Jedini komentar, koji mi je Symonds uputio bio je da budem oprezan. To sam shvatio kao apel da se ne povredim. 12. nezgodu sam napravio tako što sam pred relevantnom krivinom izgubio kontrolu nad svojim bolidom. Više puta sam tražio potvrdu od tima za potvrđivanje pravog kruga. Pri nezgodi se nisam povredio, kao ni bilo ko drugi. 13. Posle toga, sa Briatoreom i Symondsom, o ovoj strategiji nisam govorio. Gospodin Briatore mi je posle trke samo diskretno rekao "hvala" i to je bilo sve. Ne znam da li je o ovoj strategiji znao neko drugi. 14. Posle trke sam rekao mom prijatelju i savetniku, gospodinu Felipeu Vergasu, da je udes bio namešten. Gospodin Vergas o tome je nedavno obavestio mog oca, gospodina Nelsona Piqueta. 15. Posle trke me je moj inženjer pitao za nezgodu, jer mu je bila neobična. Rekao sam mu da sam izgubio kontrolu nad automobilom. Milsim da je vrhunski inženjer mogao na telemetriji videti da je nezgoda bila nameštena. Nastavio sam da ubrzavam, kada je bilo normalno da brzo stisnem kočnicu. Tvrdim i kunem se da su sve činjenice u ovom tekstu istina. Ovo saopštenje sam napisao 30. jula 2009. godine, u sedištu FIA u Parizu, u prisustvu gospodina Alana Donnellya, gospodina Martina Smitha i gospodina Jacoba Marsha. Beleške je snimila gospođica Dondnique Costesec." Potpis: Nelson Piquet ml.