AutoMAGAZIN - Sport

69. EKO Acropolis Rally 2025
Poredak - F1 Vozači
1.M. Verstappen314
2.S. Perez 189
3.F. Alonso149
4.L. Hamilton148
5.C. Leclerc99
6.G. Russell99
7.C. Sainz92
8.Lando Norris69

Najnovije vesti iz auto industrije

Formula 1 - Podešenost bolida za trku u Kanadi

Formula 1 - Podešenost bolida za trku u Kanadi

Staza "Gilles Villeneuve" ima malo brzih krivina, čine je dugi pravci i spore krivine, tako da su kočnice pod velikim opterećenjem, ali je hlađenje dobro zbog dugih pravaca. Oko 66 % dužine staze vozi se pod "punim gasom", tako da je ova staza jedna od najtežih za motor. Bira se slabiji "downforce"...

Formula 1 - Podešenost bolida za trku u Kanadi

Aerodinamika Kao što smo napomenuli, staza u Montrealu je sačinjena od dugih pravaca i relativno sporih krivina, tako da se "downforce" (pritisak spojlera) stavlja na slabiju jedinicu. Razlog je jednostavan: da bi se postigle odgovarajuće brzine na pravcima, potrebno je omogućiti vazduhu da što lakse struji oko bolida. Upravo zbog specifičnosti staza u Kanadi i SAD-u, za ove trke su pripremljena posebna krilca.

Formula 1 - Podešenost bolida za trku u Kanadi

Vešanje Zbog što manjeg proklizavanja na kraju velikih pravaca, bolidi su set-up-ovani na srednji nivo, tako da su ponekad veoma "nervozni". Piloti moraju biti dosta obazriviji i pažljiviji, prilikom promene smera, a isto toliko pažnje moraju posvetiti prilikom snažnih kočenja i izlaska iz krivine. Zadnje vešanje bolida je "mekše" podešeno od prednjeg, zbog ulaska u spore krivine i lakšeg izlaska iz njih...

Formula 1 - Podešenost bolida za trku u Kanadi

Kočnice Na ovoj trci prgegrevanje kočnica neće biti problem, ali je zato trošenje kočionih diskova i pločica izuzeto izraženo. Naime, zbog dugih pravaca kočnice bez problema stižu da se ohlade do sledeće krivine, ali zato kočioni elementi apsorbuju ogromnu energiju, zbog čega se montiraju diskovi najveće dozvoljene debljine. Pneumatici Pošto se deo staze koristi u otvorenom sabraćaju i veoma često se obnavlja, tako da je asfalt u Montrealu prilično abrazivan (samo na nekim delovima, jer staza važi za klizavu stazu). Potrošnja zadnjih pneumatika biće dosta više izražena od potrošnje prednjih. Broj smesa je ograničen kao i na ostalim trkama.

Formula 1 - Podešenost bolida za trku u Kanadi

Agregat Motor mora veoma dobro funkcionisati u režimu "start - stop" zbog veoma čestih ubrzanja i snažnih kočenja. Oko 66 % staze se vozi pod "punim gasom", tako da je staza izuzetno zahtevna za motor. Do izražaja će doći motori sa što većim Obrtnim momentom, koji igra veoma važnu ulogu pri izlaski iz sporih krivina na pravce. Goran Sarić - Automagazin

123456. . .173
Audi Q3 2026
Slika nedelje
Poredak - WRC Vozači
1.E. Evans150
2.S. Ogier141
3.O. Tanak138
4.K. Rovanpera117
5.T. Neuville96
6.T. Katsuta63
7.A. Fourmaux61
8.S. Pajari32