Formula 1 - Sponzori tima Brawn GP ostvarili rekordan uspeh

Sponzori koji su prošle godine ulagali u šampionski tim Brawn GP, uradili su odličan posao. Pravi primer je brazilska pivara Itaipiva, koja je u kraljevsku disciplinu autosporta uložila 500.000 dolara. Povratnost investicija, merena kroz medijsku zastupljenost, iznosila je 853 % !!!
O ovom fantastičnom razultatu, informisao je nedavno magazin Formula Money. Na vodećim mestima po isplativosti investicija su kompanije koje su ulagale u tim Brawn GP. Drugo mesto zauzeo je Qtel, a treće film Terminator Salvation. Sa gledišta čistog (neto) profita, najboljoi rezultat su ostvarile kompanije Virgin Group i MIG, koje su uložile mnogo novca, ali su na kraju "zaradile" preko 20 miliona dolara. Njihovo ulaganje iznosilo je oko 5 miliona dolara, a ako uzmemo u obzir prostor, koji su dobili u medijima, to je veliki uspeh. Među deset najuspešnijih sponzora u F1 je i avio kompanija Kingfisher, koja je u vlasništvu Dr. Mallya, vlasnika tima Force India. Ulaganja od 25 miliona dolara su ostvarila povrat od 44,7 miliona dolara, što je procenat povratnosti od 179 %. Top 10 spozora u 2009. godini: 01. Itaipava (Brawn) - 4,3* (853 %)** 02. Qtel (Brawn) - 4,3 (841 %) 03. Terminator Salvation (Brawn) - 1,3 (524 %) 04. Virgin Group (Brawn) - 24,8 (496 %) 05. MIG (Brawn) - 23,7 (474 %) 06. Angfa (Brawn) - 0,9 (454 %) 07. Henri Lloyd (Brawn) - 1,8 (361 %) 08. TNT (Brawn) - 0,8 (320 %) 09. Canon (Brawn) - 1,5 (302 %) 10. Kingfisher (Force India) - 44,7 (179 %) Objašnjenje: * - medijska protivvrednost u milionima američkih dolara ** - procentualna povratnost investicija Automagazin.rs