Formula 1 - Novi Safety car na sceni

Pored McLarena, Mercedesa i Force Indie, na F1 stazama ove godine će se kretati i Safety Car sa agregatom iz Nemačke. Ali, ne bilo kakav, već Mercedes-Benz SLS AMG F1 Safety Car - najlepše bezbednosno vozilo svih vremena. Kao i prethodnih godina, novi Mercedes će obezbediti maksimalnu bezbednost na stazi...
"Stari" SL 63 AMG u "penziju" će otići već na drugoj trci sezone u Australiji, a medicinsko vozilo C 63 AMG Estate biće jedini AMG model koji smo videli i prošle godine. "Zajedno sa celim timom, AMG je ponosan što će SLS AMG biti oficijelno bezbednosno vozilo u Formuli 1. Svi fanovi Mercedes-Benz-a i AMG-a su oduševljeni što će model Gullwing, zajedno sa bolidima tima Mercedes GP Petronas, braniti srebrne boje." - izjavio je Volker Mornhinweg, generalni direktor kompanije Mercedes-AMG GmbH.

Vozač automobila Mercedes-Benz SLS AMG F1 Safety Car je 38-godišnji Bernd Maylander, nekadašnji nemački aktivni takmičar. Kada komesari daju znak za izlazak, Bernd Mayländer i SLS AMG F1 Safety Car odlaze na čelo F1 kolone. SLS AMG F1 Safety Car marku Mercedes neće postideti. Novi Mercedes-Benz SLS AMG izned prednje osovine ima osmocilindrični agregat tipa M159, zapremine 6208 cm3, koji razvija čak 571 konjsku snagu pri 6800 o/min i "medveđi" obrtni moment od 650 Nm pri 4750 o/min. Snaga se preko sedmostepenog menjača sa duplim kvačilom i karbonskog kardana, šalje na zadnje točkove. Motor je opremljen "suvim karterom" i teži sao 206 kilograma. Menjač je plod razvoja kompanije AMG i smešten je iznad zadnje osovine, a sistem transaxle, koji spaja motor i menjač, razvijen je u Sindelfingenu i za njegovu uzradu korišćen je karbon. Automobil je razvijen u saradnji MTC-a (Mercedes Technology Center) i AMG-a. Prioritet konstruktora, prilikom rarvoja, bio je redukcija mase i sniženje težišta. "Ram" automobila izrađen je od aluminijumskih profila i ploča i teži samo 241 kilogram . Čelik je korišćen samo u proizvodnji unutrašnjeg dela prednjeg sklopa karoserije. Vrata automobila otvaraju se u smeru ka gore, čime Mercedes oživljava slavni "gullwing", koji je proslavio model 300 SL iz 1954-1957. godine. Automobil je "smršao" u odnosu na prethodnika za 140 kilograma i sada teži 1620 kilograma. Dimenzije automobila Mercedes nije otkrio, ali je poznato samo međuosovinsko rastojanje, koje iznosi 2680 milimetara. Raspored mase, takođe je približan idealnom i iznosi 48 : 52. Automobil je dugačak 4,64 metra, širok 1,94 i visok 1,27 m, a međuosovinsko rastojanje iznosi 2,68 metara. Zapremina prtljažnog prostora iznosi 176 litara.

Verzija za F1 od osnovne se razlikuje po natpisima na karoseriji, karbonskim dodacima i svetlećoj signalizaciji. Motor, menjač, oslanjanje i kočnice su identični kao kod serijske verzije, a jedini izuzetak je izduvni sistem. Novina su i zelene LED diode, koje signaliziraju mogućnnost preticanja. Mercedes snabdeva bezbednosno i medicinsko vozilo u F1 već 14 godina: 1996 – C 36 AMG (202W) od 1997 – CLK 55 AMG (C 208) 2000 – CL 55 AMG (C 215) od 2001 – SL 55 AMG (R 230) 2003 – CLK 55 AMG (C 209) od 2004 – SLK 55 AMG (R 171) od 2006 – CLK 63 AMG (C 209) od 2008 – SL 63 AMG (R 230) od 2010 – SLS AMG (C 197) Automagazin.rs