AutoMAGAZIN - Sport

Rallye Monte Carlo 2022
Poredak - F1 Vozači
1.M. Verstappen314
2.S. Perez 189
3.F. Alonso149
4.L. Hamilton148
5.C. Leclerc99
6.G. Russell99
7.C. Sainz92
8.Lando Norris69

Najnovije vesti iz auto industrije

Usaglaseni dugorocni planovi Formule 1

Usaglaseni dugorocni planovi Formule 1

Na nedavnom sastanku FIA saveta za motorsport, dogovoreni su dugorocni planovi za razvoj sporta. Izmedju ostalog, dogovoreno da ce se sve buduce promene pravila najpre preispitati, i ako se pokazu korisnim za sport, prihvatiti i primeniti. Iste planove prethodno su dogovorili predsednik FIA-e, Max Mosley, i clanovi GPMA (Grand Prix Manufacturers' Association)...

Usaglaseni dugorocni planovi Formule 1

U izvestaju za novinare predstavljen je pregled buducih planova: 2007. - pravila su vec izdata - pitanje razvoja postojecih 2.4-litarskih agregata ostaje "zamrznuto" 2008. - ukidaju se neke aerodinamicke komponente (bocna krilca, "dimnjaci", krilca iznad bocnih hladnjaka i sl.), a uvodi se podeljeni zadnji spojler. - moguca promena sportskih pravila kako bi se ogranicilo koriscenje vazdusnih tunela ili maketa za koriscenje u aerodinamickom tunelu. - postojeci 2.4-litarski V8 agregati ostaju "zamrznuti".

Usaglaseni dugorocni planovi Formule 1

2009. - uvodi se sistem recikliranja energije kroz toplotnu energiju prilikom kocenja - smanjenje aerodnamickog potiska za 50 % - postojeci V8 2.4-litarski motori ostaju "zamrznuto", uz mogucnost produzenja veka trajanja motora i menjaca na 4 trke. 2010. - recikliranje toplote energije i koriscenje iste za pogon bolida - recikliranje energije izduvnog sistema i koriscenje iste za pogon bolida - potpuno ili delimicno "normalizovana" aerodinamika (sadasnje brzine bolida u krivinama se kose sa zdravim razumom) - 2.4-litarski agregati ostaju "zamrznuti", uz mogucnost "zamrzavanja" veka trajanja motora na cetiri trke.

Usaglaseni dugorocni planovi Formule 1

2011. - mogucnost da novi motori ukljucuju verziju turbo pogona, granice protoka goriva,smanjenje broja obrtaja na 15.000 o/min, biolosko gorivo - moguc novi pristup sasiji, uz dodatno smanjenje aerodinamickog potiska - potpuna sloboda u koristenju elektronike, kako bi se povecala efikasnost bolida - mogucnost ukidanja vozackih pomagala - ogranicenja u koriscenju materijala, kako bi se priblizili onima koji se koriste na fabrickim automobilima i time smanjili troskovi 2012. - uvodjenje novih motora - nova resenja bice dodatno razmotrena, jer ce se mozda razviti sasvim nove tehnologije Savet FIA-e ponovo zaseda 19. decembra 2006., kada ce se konkretizovati pravila za 2009. godinu. Nastavak razgovora i glasanje je 31. decembra. 2006. Goran Saric - Automagazin

123456. . .173
Renault Rafale E-Tech Hybrid Esprit Alpine
Slika nedelje
Poredak - WRC Vozači
1.K. Rovanpera170
2.E. Evans145
3.T. Neuville134
4.O. Tanak104
5.S. Ogier98
6.E. Lappi87
7.T. Katsuta58
8.D. Sordo46