Formula 1 - Spa-Francorchamps očima Alexa Wurza

Sa uzbudljive staze u Mađarskoj, Formula 1 cirkus seli se na najtradicionalniju stazu u prirodnom okruženju, Spa-Francorchamps, gde će sutra od 14:00 biti održane kvalifikacije za VN Belgije...
Alexander Wurz, višegodišnji test vozač i takmčar u Formuli 1, opisuje nam stazu Spa-Francorchamps
"U Spa nalazimo sve ono što vozač može poželeti za adrenalinsku vožnju: brežuljci, brze krivine, dugi pravci... Uvek je lepo kada seovde vratite, pa i onda kada je vreme promenljivo. Samo nekoliko sekundi je potrebno da se sunčano vreme promeni u pravi kišni potop, tipično za Ardene."
"Staza je veoma brza i duga. Prva krivina, La source, nije daleko od starta, pa ovde treba biti kompjuterski precizan. Zatim sledi snažno ubrzanje, a brzinu treba iskoristiti za uzbrdicu, posle sektora Les Combes. Čuveni Eau Rouge se sa motorima V8 prolazi punim gasom, ali treba biti veoma oprezan, jer ako se previše radi volanom, dolazi do gubitka brzine, kao posledica trenja pneumatika. Dakle, punim gasom se vozi kroz celu sekciju u susret Les Combes. Na kočnicu treba delovati oko 60 metara pre krivine. Sledi levo-desna kombinacija, gde se može izgibiti i do pola sekunde. Na kratkom useku pred osmom krivinom, treba prebaciti u peti stepen prenosa, jer staza je u tom delu često prljava i klizava, uz neravnine koje otežavaju posao. Na izlazu se često dešava da zadnji deo bolida nekontrolisano prokliza. "Devetka" je veoma brza, vozi se četvrtim stepenom prenosa, a za stabilizaciju auta koriti se blago kočnica. Ovde treba biti posebno oprezan, jer su bezbednosne zone jako uske. Sledi Pouhon, jedna od nejtežih krivina u Spa. U petak i u subotu tu vozači isprobavaju gde im je limit i do koje mere se može rizikovati. Čak i kada prolazite brzinom od 230 km/h, imate osećaj da može brže. Posle kratkog prvca, bližimo se šikani Fagnes, gde treba agresivno zagaziti na rubnik. Ovde se može puno dobiti, ali i izgubiti. Posle 14. krivine, na red dolazi šikana Bus-stope, gde važnu ulogu igra svaki centimetar."
Automagazin.rs