AutoMAGAZIN - Sport

Rallye Monte Carlo 2026
Poredak - F1 Vozači
1.Lando Norris390
2.Oscar Piastri366
3.M. Verstappen341
4.George Russell276
5.C. Leclerc214
6.L. Hamilton148
7.Kimi Antonelli122
8.Alexander Albon73

Najnovije vesti iz auto industrije

F1 - Trka za VN Singapura, podešavanje bolida

F1 - Trka za VN Singapura, podešavanje bolida

Nakon što su dve godine nastupali na stazi Marina Bay (5.073 m) u Singapuru, timovi imaju dovoljno infomracija za set-up svojih bolida. Posle Monaka staza u Singapuru je druga najsporija staza u sezoni. Tim na stazu šalje aerodinamički paket sa visokim pritiskom...

Pneumatici

Slično kao i u Monaku, u Singapuru je slab grip. Bridgestone za trku u Singapuru nudi maku i supermeku smesu, slično kao i u Monaku, Budimpešti ili Valensiji. Slab početni grip dosta je poboljšan u odnosu na prve krugove, a tokom trke bi se, takođe, trebao poboljšavati. Za to će se pobrinuti sve veći sloj gume na površini asfalta, i to je karakteristično za sve nepermanentne staze.

Aerodinamika

Posle Monaka staza u Singapuru je druga najsporija staza u sezoni. Tim na stazu šalje aerodinamički paket sa visokim pritiskom, koji će bolidu omogućiti dobru stabilnost prilikom kočenja, najlepšu trakciju u krivini i obezbediti najbolje ubrzanje.

Kočnice

Staza u Singapuru je veoma naporna za kočioni sistem, i može se uporediti sa onim u Melburnu. Izuzetno važnu ulogu imaće dobro hlađenje kočionog sistema.

Motor i menjač

Gradske staze zbog malog vremena vožnje "pun gas" ne bi trebale da budu posebno teške za motor. Prenosni odnosi u menjaču trebali bi biti izuzetno kratki, kako bi omogućili najbolje ubrzanje i iz motora izvukli maksimum i u niskim obrtajima i brzinama. Tim stručnjaka posebnu pažnju obratiće i na "mapping" motora, kako bi obezbedili makslimalan Obrtni moment u niskim režimima.

Goran Sarić - Automagazin

Formula 1 - Pritisak u pneumaticima i njegov značaj

Formula 1 - Pritisak u pneumaticima i njegov značaj

Pneumatici su veoma važan deo Formule 1. Milioni evra se ulažu u razvoj F1 bolida, ali sve to može "pasti u vodu" ukoliko inženjeri naprave pogrešan izbor pneumatika, koji su jedine četiri dodirne tačke s asfaltom. Veoma važan faktor je i pritisak u pneumaticima...

F1 VN Italije - Alonso zapalio Monzu, Webber novi lider šampionata

F1 VN Italije - Alonso zapalio Monzu, Webber novi lider šampionata

Velika nagrada Italije 2010 završena velikim slavljem italijanskih fanova. Za radost tofoza postarao se Fernando Alonso svojom 24. pobedom u karijeri i 213. trijumfom F1 tima Ferrari. Španac je bio najbrži u kvalifikacijama, u trci je zabeležio najbrži krug, i tako na svoj konto dodao četvrti hetrik u karijeri...

F1 VN Italije - Pole position za Alonsa, drugi Button

F1 VN Italije - Pole position za Alonsa, drugi Button

Pobednik kvalifikacija pred trku za VN Italije u Monzi je pilot domaćeg tima Ferrari, Fernando Alonso. Drugu startnu poziciju sutra će zauzeti Jenson Button (McLaren), koji je iskoristio prednosti F-usisnika. Da je Button (odnosno njegov inženjer) napravio ispravan potez, govori nam i Hamiltonova peta startna pozicija (Hamilton nije koristio F-usisnik)...

F1 VN Italije - istorijski detalji

F1 VN Italije - istorijski detalji

Italijani stazu "Monza Autodromo Nazionale" zovu i "La Pista Magica", odnosno magična staza. Ovaj hram brzine, gde će se tokom vikenda održati trka za VN Italije, nalazi se u kraljevskom parku, odakle baca pogled pravo na vrhove Alpa. Monza je treća izgrađena staza na svetu, i ona je svedok velikih trijumfa, ali i tragičnih momenata. Krenimo redom...

Formula 1 - Predlog kalendara za 2011. godinu

Formula 1 - Predlog kalendara za 2011. godinu

Svetski savet za motorsport (WMSC) Međunarodne automobilske federacije (FIA) predtavio je provizorni Formula 1 kalendar za 2011. godinu. U kalendar će se, prvu put posle 2008. godine, vratiti brazilski Interlagos. Čeka nas najveći kalendar, koji će se sastojati od 20 takmičenja...

Formula 1- Godina 2013: Turbo i ground-effect?

Formula 1- Godina 2013: Turbo i ground-effect?

Na kraju 2012. godine ističe sadašnja verzija Concorde Agreement-a, a sa njim i homologacija za aktuelni 2,4-litarski V8 agregat koji pogoni Formula 1 bolide. Radna grupa za šasiju (Rory Byrne i Patrick Head) i za motor (Gilles Simon) ubrzano rade na zanimljivim rešenjima za budućnost...

BMW iX3 50 xDrive
Slika nedelje
Poredak - WRC Vozači
1.S. Ogier293
2.E. Evans289
3.K. Rovanpera256
4.O. Tanak216
5.T. Neuville194
6.T. Katsuta122
7.A. Fourmaux115
8.S. Pajari107