Formula 1 - Pritisak u pneumaticima i njegov značaj

Pneumatici su veoma važan deo Formule 1. Milioni evra se ulažu u razvoj F1 bolida, ali sve to može "pasti u vodu" ukoliko inženjeri naprave pogrešan izbor pneumatika, koji su jedine četiri dodirne tačke s asfaltom. Veoma važan faktor je i pritisak u pneumaticima...
Bazne karakteristike pneumatika određuju stručnjaci u Bridgestone-u. Pneumatici ne smeju imati mali pritisak, jer u tom sličaju je njihovo trošenje veliko. "Osnovno pravilo je jasno: što manji pritisak, to bolji grip (prijanjanje). Ali u isto vreme, bolid može biti nestabilan i može u nekim situacijama previše klizati. Naprimer, u Monaku, gde krivine nisu brze, trudimo se da pritisak u pneumaticima bude što niži. Suprotan extrem su staze Silverstone i Suzuka, gde ima puno brzih promena smera. Tamo je potreban veći pritisak u pneumaticima, čime dobijamo stabilniji bolid. Ove godine, prednji pneumatici su nešto uži, pa ih uvek duvamo više." - istakli su stručnjaci iz Renault-a.

Pored navedenih faktora, važan je i sastav smese pneumatika. Bridgestone timove snabdeva supermekim, mekim, srednjetvdim i tvrdim pneumaticima, i svaka smesa zahteva drugačiji pristup. "Kod mekših pneumatika, trudimo se da imamo što veći pritisak, kako bismo izbegli proklizavanje na stazi." - zaključuju u Renault-u.
Goran Sarić - Automagazin.rs