Formula 1 - Mercedes Safety car iza sebe ima 250 trka

Bezbednosno vozilo marke Mercedes-Benz na stazi se pojavilo na 90 od 250 takmičenja. Mercedes-Benz Safety Car na stazu je izašao ukupno 135 puta. F1 kolona je predvođena AMG Safety Car-om ukupno 574 kruga, što predstavlja 2.853,9 kilometara. To je znači da se u proseku 3,8 procenata trke održava iza bezbednosnog vozila...
Kada putem radio veze čuje naredbu "Safety car! Go!", on odmah izlazi na stazu. Na ovu naredbu, na svim F1 takmičenjima čeka oficijelni vozač bezbednosnog automobila, Bernd Mayländer, koji sada upravlja modelom Mercedes-Benz SLS AMG. Bernd tada preuzima vodeću poziciju na trci, sve dok ga direktor trke Charlie Whiting ne pozove nazad u boks.
Voziti bezbednosni automobil na F1 trkama, nije nimalo jednostavno. Mayländer se ne sme kretati polako, jer F1 bolidi zahtevaju brzinu, kako bi pneumatici ostali ugrejani, a motor i kočnice dobili odgovarajuće hlađanje. U isto vreme, potrebno je voziti maksimalno bezbedno.

"Ključno je da postignete odgovarajući tempo. F1 bolidi postižu od 35 do 55 sekundi brže vreme po jednom krugu, u zavisnosti od staze." - izjavio je Mayländer, koji sada upravlja automobilom Mercedes-Benz SLS AMG, kojeg pokreće 571 KS snažan agregat. Iz mesta do "stotke" SLS AMG stiže za samo 3,8 sekundi. Isti agregat, ram i keramičke kočnice nalaze se na modelu za široku javnost, koji smo imali prilike i da isprobamo (više o našim utiscima u vožnji modela SLS AMG, možete pogledati OVDE)

Safety car se na stazi prvi put pojavio 1973. godine, na trci za VN Kanade. Mercedes-Benz je oficijelni snabdevač bezbednosnih automobila od 1996. godine, a u Abu Dhabiju je apsolvirao svoje 250. takmičenje u toj ulozi. Kao što smo istakli, Mayländer je imao prilike da nastupa u svih 9 AMG SC modela. "Automobil C63 debitovao je na stazi Magny Cours. Imao je personalizovanu oznaku S-MB 300. BM su bili inicijali Bernd Mayländer. Automobil je proizveden u aprilu, a u maju je već povučen. Nisam znao zašto, mislio sam da sam ja napravio neku grešku u ITC-u. Ali, automobil je poslat na preradu za F1 Safety Car, što me je veoma radovalo." - iskrenj je Bernd Mayländer.
Automagazin.rs