Formula 1 - Šta će biti sa Kimi Raikkonenom?

Mesto u timovima nemaju dva od četiri aktivna svetska šampiona. Fernando Alonso i Lewis Hamilton obezbedili su angažman za sledeću sezonu, ali situacija je kritična kod druga dva svetska šampiona. Ako Button pređe u McLaren, kao što se spekuliše, to može biti kraj Raikkonenove karijere...
Današnji dan doneo je mnogo novina, kada su u pitanju F1 transferi za sledeću sezonu. Britanski mediji kažu da je Jenson Button već potpisao trogodišnji ugovor sa McLarenom. Godišnja zarada Britanca iznosiće 6 miliona funti, što je približno ista suma koju je dobijao i u Brawn GP-u. Nakon kupovine Brawn GP tima od strane Mercedesa, veoma je realno da Kimi Raikkonen pređe u ovu ekipu: Mercedes-Benz GP. Ali, situacija sa Kimi Raikkonenom nije jednostavna. Da nije napustio ekipu Ferrari, Finac bi u italijanskoj ekipi zaradio 34 miliona eura (zajedno sa primanjima od sponzora). Nakon odlaska iz Ferrarija, čelni ljudi iz Maranella su se odlučili za dva rešenja: ako Kimi pronađe angažman u F1 za 2010. godinu, od Ferrarija će dobiti 10 miliona eura, a ako ne pronađe kokpit za sledeću sezonu, dobiće 17 miliona eura. To znači da ako npr. Mercedes-Benz plati Raikkonenu 7 miliona eura, Finac će biti na nuli, što sa aspekta zarade znači da je bolje da sedi kući i prima isti novac. Dakle, postoji mogućnost da će Kimi više zaraditi ako ne bude vozio sledeće godine. Zaključak: Mercedes će Fincu morati da isplati mnogo više, ukoliko ga želi za sledeću sezonu. Na drugu stranu, Kimi Raikkonen ima izuzetno veliki klub fanova, što bi Mercedesu moglo doneti nove finansije za veoma kratko vreme: prodajom suvenira i novim sponzorima. Možda to ne bi bila loša investicija Mercedesa. Njegov ostanak kući značio bi veliki gubitak za autosport, ali i za mnogobrojne sponzore, koji prate ovog talentovanog pilota. Sledeća mogućnost Kimi Raikkonena je njegova velika ljubav: reli. Već duže vreme se spekuliše o mogućnosti da Raikkonen uđe u Svetski reli šampionat. Poznato je da WRC želi Raikkonena i Valentina Rossija, što bi ovom serijalu donelo veliki publicitet. Ali, ponovo se vraćamo na zaradu, koja je tamo daleko manja, a samim tim i šansa za njegov odlazak. Automagazin.rs