F1 - Staza Gilles Villeneuve: tehnički detalji

Formula 1 se poslednji put predstavila na uskim ulicama Monte Carla, ali sada sledi promena. Tokom vikenda, F1 bolidi će "grmeti" u Montrealu, na stazi Gilles Villeneuve, koja ima karakteristike stop/go staze. To znači da se posle velikih pravaca snažno koči, a zatim ponovo snažno ubrzava...
To značajno opterećuje kočioni sistem. Pogledajmo nekoliko zanimljivih detalja o popularnoj kanadskoj stazi.
Motor/brzina
Pun gas: 63 %
Najduže punim gasom: 13.5 s
Uticaj na motor: prosečna
Prosečna brzina: 205 km/h
Maksimalna brzina: 318 km/h
Minimalna brzina: 60 km/h
Prosečna brzina u krivinama: 106 km/h
Rekord kruga u trci: 1m13.622s (Rubens Barrichello, 2004)
Nezvanični rekord kruga: 1m12.275s (Ralf Schumacher, 2004, kvalifikacija)
Kočnice
Broj zona kočenja: 7
Najteža zona kočenja: krivina 13 (2,522 kW, 5.652G)
Vreme provedeno u kočenju: 17 % trke
Opterećenopst kočnica: veoma visoka
Potreba za hlađenjem kočniva: veoma visoka
Ostalo
Stepen potrebnom aerodinamičkog pritiska: prosečna
Potreba za hlađenjem: prosečna
Opterećenje menjača: veoma visoko
Potrošnja goriva: 2,3 kg/krugu
Uticaj mase: 0,2 s / 10 kg
Karakteristike staze
Abrazivnost: izraženo dobra
Ivičnjaci: prosečni i izraženi
Dužina pravaca: 2.650 m (61 %)
Najduži pravac: 1.010 m
Gubitak vremena u pitlaneu: 16 s
Dužina pitlanea: 400 m
Nadmorska visina: 10 m
Pneumatici za predstojeći vikend:
Meki - žuta boja
Supermeki - crvena boja
Skica staze: www.formula1.com