Formula 1 - Sebastan Vettel predstavlja stazu u Kini

Za Sebastiena Vettela odlazak u Kinu predstavlja povratak na izuzetno mesto. Upravo u Šangaju, Nemac je 2009. godine zabeležio svoju prvu pobedu za Red Bull Racing. Posle dve godine, u kojima je bio glavni favorit za osvajanje maksimalnog broja bodova, situacija se promenila. Ovoga puta, u Kini mu neće biti nimalo lako...
"Staza je jedinstvena po svojoj veličini. Široka staza obezbeđuje na svakom mestu dovoljno mesta za preticanje, a velike zone za izletanje se brinu da staza zadovolji najviše bezbednosne standarde." - opisuje stazi Sebastian Vettel.
Međutim, i pored gigantske veličine, ulazak u boks na stazi u Šangaju je poseban problem, jer je neobično uzak i ima krivinu u svom delu, pa relativno često dolazi do udesa. Veoma zanimljiva je i prva krivina u Šangaju. Radi se od desnoj krivini, koja ima ugao od skoro 300 stepeni. "Uopšte nije jednostavno stoprocentno savladati ovu krivinu, jer iza sledi još oštrija krivina. Postoji nekoliko putanja, kojima može da prođe ova krivina, a to je problem. Upravo na ovom mestu možete da dobijete puno vremena, ali i da ga izgubite." - kaže Vettel.
Posle ove krivine sledi veoma brz sektor, pa vozač velikom brzinom dolazi do brze sedme krivine. "Tu je veoma zabavno, jer sa dobro podešenim bolidom, ovo mesto možemo "preleteti". Tu krivinu prolazim šestim stepenom prenosa, a dostižem i do 250 km/h. To znači da su bočne sile izuzetno snažne. Mislim da tu bočna sila iznosi 4,5G." - oktrkiva šampion sveta iz poslednje dve sezone.

Veliki uticaj na postignuto vreme vožnje po krugu, imaju krivine jedanaest i trinaest. "Ovo tehnički zahtevan sektor. Oštru krivinu je važno proći što agresivnije, kako ne bih izgubio ritam i da bismo iz trinaeste krivine imali što bolje ubrzanje za dug pravac. Ako to ne uradim tako, konkurent će imati velike mogućnosti za preticanje, jer sledi pravac dužine 1.170 metara."
Poslednje važno mesto na stazi je 14. krivina, koja sledi posle dugog pravca. "Ovo je najbolje mesto za preticanje. Pred ovu krivinu kočim sa 320 km/h na 65 km/h i prolazim je prvim stepenom prenosa. Ali, ove treba obratiti pažnju na jedan važan detalj: vozač koji iz ove krivine izađe na spoljnoj strani, ima bolju optimalnu putanju za levu krivinu, iza koje se izlazi na startno-ciljni pravac."- zaključuje talentovani Nemac.
Trka za VN Kine počinje u nedelju, 15. aprila, u 09:00 po našem vremenu. Kvalifikacioni trening se održava u suboru, od 08:00 do 09:00 po našem vremenu.
Trku u Kini, možete komentarisati na Automagazin forumu.
Automagazin.rs