AutoMAGAZIN - Sport

Rallye Monte Carlo 2026
Poredak - F1 Vozači
1.Lando Norris390
2.Oscar Piastri366
3.M. Verstappen341
4.George Russell276
5.C. Leclerc214
6.L. Hamilton148
7.Kimi Antonelli122
8.Alexander Albon73

Najnovije vesti iz auto industrije

F1 - Različiti pristupi u konstrukciji difuzora za sezonu 2009

F1 - Različiti pristupi u konstrukciji difuzora za sezonu 2009

Novi pravnilnik Svetske Auto Federacije (FIA) za sledeću godinu ne odnosi se samo na izmenu aerodinamike spojlera. Izemene su pretrpeli i manje vidljive komponente na bolidu, kao što je difuzor za vazduh...

U cilju smanjenja arodinamičkog pritiska bolida, difuzor je pretrpeo velike promene vezane za njegov položaj i dimenzije. NJegova visina povećana je sa prošlogodišnjih 125 mm na 175 milimetara. Difuzor je sada pomeren više ka pozadi, i sada može za 350 mm odstupati od ose zadnjih točkova, dok prošle godine od ose nije mogao odstupati uopšte. McLaren, Ferrari, Renault i BMW Sauber striktno su se pridržavali novih propisa vezanih za zadnji difuzor, na kojem svi kanali imaju istu dužinu i visinu, što možemo videti na fotografiji ispod.

F1 - Različiti pristupi u konstrukciji difuzora za sezonu 2009

Na drugu stranu, Toyota i Williams su nova pravila primenili na malo drugačiji način. S obzirom da pravilnik za ovu godinu odobrava produženje karoserije za 150 milimetara, u srednjem delu bolida, Toyota i Williams projektovali su drugačiji difuzor, sa produženim zadnjim, središnjim delom difuzora. Pomenuti timovi oslično su regovali na dozvolu produženja bolida, i ako FIA ne postavi znak pitanja iznad ovog zanimljivog rešenja, sigurno će i drugi timovi krenuti u kopiranje.

F1 - Različiti pristupi u konstrukciji difuzora za sezonu 2009

Goran Sarić - Automagazin

123456. . .173
BMW iX3 50 xDrive
Slika nedelje
Poredak - WRC Vozači
1.S. Ogier293
2.E. Evans289
3.K. Rovanpera256
4.O. Tanak216
5.T. Neuville194
6.T. Katsuta122
7.A. Fourmaux115
8.S. Pajari107