F1 - Različiti pristupi u konstrukciji difuzora za sezonu 2009

Novi pravnilnik Svetske Auto Federacije (FIA) za sledeću godinu ne odnosi se samo na izmenu aerodinamike spojlera. Izemene su pretrpeli i manje vidljive komponente na bolidu, kao što je difuzor za vazduh...
U cilju smanjenja arodinamičkog pritiska bolida, difuzor je pretrpeo velike promene vezane za njegov položaj i dimenzije. NJegova visina povećana je sa prošlogodišnjih 125 mm na 175 milimetara. Difuzor je sada pomeren više ka pozadi, i sada može za 350 mm odstupati od ose zadnjih točkova, dok prošle godine od ose nije mogao odstupati uopšte. McLaren, Ferrari, Renault i BMW Sauber striktno su se pridržavali novih propisa vezanih za zadnji difuzor, na kojem svi kanali imaju istu dužinu i visinu, što možemo videti na fotografiji ispod.

Na drugu stranu, Toyota i Williams su nova pravila primenili na malo drugačiji način. S obzirom da pravilnik za ovu godinu odobrava produženje karoserije za 150 milimetara, u srednjem delu bolida, Toyota i Williams projektovali su drugačiji difuzor, sa produženim zadnjim, središnjim delom difuzora. Pomenuti timovi oslično su regovali na dozvolu produženja bolida, i ako FIA ne postavi znak pitanja iznad ovog zanimljivog rešenja, sigurno će i drugi timovi krenuti u kopiranje.

Goran Sarić - Automagazin