AutoMAGAZIN - Sport

Rallye Monte Carlo 2026
Poredak - F1 Vozači
1.Lando Norris390
2.Oscar Piastri366
3.M. Verstappen341
4.George Russell276
5.C. Leclerc214
6.L. Hamilton148
7.Kimi Antonelli122
8.Alexander Albon73

Najnovije vesti iz auto industrije

Formula 1 - Karakteristike bolida i staze u Istanbulu

Formula 1 - Karakteristike bolida i staze u Istanbulu

65 % staze Istanbul Park, vozi se "punim gasom", sto je prosečan rezultat u sezoni. Posebna pažnja posvećuje se izboru smese prednjih pneumatika, zbog problematične sedme i osme krivine, gde prednji desni pneumatik trpi ogroman pritisak. Staza ima veoma glatku površinu, ivičnjaci nisu previše agresivni...

Formula 1 - Karakteristike bolida i staze u Istanbulu

Aerodinamika: Staza Istanbul Park je veoma moderna i stalno je u dobroj kondiciji. Površina asfalta je veoma glatka, a ivičnjaci nisu previse agresivni. Na ovoj stazi se vozi sa relativno manjim pritiskom, tačnije sa srednjim pritiskom, koji se koristili na severnoameričkim trkama. Pneumatici: Izbor pneumatika u Turskoj ne predstavlja poseban problem, ali posebnu pažnju treba obratiti na izbor smeša prednjih pneumatika, konkretno na prednju desnu gumu, koja u sedmoj krivini trpi ogroman pritisak. Ova krivina je jedna od najsloženijih krivina u celom šampionatu F1. Kako bi se rešio potencijalni problem, timovi smanjuju ugao prednjeg krilca i tako smanjuju brzinu u krivini. Ovde leži rešenje problema, jer je potrebno pronaći pravi balans između zaštite pneumatika i povećanja mehaničkog gripa.

Formula 1 - Karakteristike bolida i staze u Istanbulu

Kočnice: Kočiona zona pred dvanaestu krivinu je na ovoj stazi najznačajnija. I mala greška na ovom mestu, pilota može koštati puno vremena, i može uzrokovati puno problema pri ulasku u sporu krivinu. Generalno, staza u Instanbulu nije puno naporna za kočioni sistem, koji se na dugim pravcima lako ohladi.

Formula 1 - Karakteristike bolida i staze u Istanbulu

-Snaga: Istanbul Park veoma različito deluje na agregat. Oko 65 % kruga vozi se punim gasom, što je prosečan rezultat u sezoni. Potreban je agregat koji je brz na pravcima i glavnom dugom pravcu, kako bi preticanje bilo moguće. Agregat se mora podesiti kako bi imao dovoljno snage i u niskim obrtajima. Međutim, mora se posebna pažnja obratiti pri visokim obrtajima u osmoj krivini. -Hlađenje: U Turskoj se očekuju extremno visoke temperature, ali ne očekuju se veći problemi sa hlađenjem zbog dugih pravaca, gde motor dobija sasvim dovoljno vazduha za disanje. Goran Saric - Automagazin

123456. . .173
BMW iX3 50 xDrive
Slika nedelje
Poredak - WRC Vozači
1.S. Ogier293
2.E. Evans289
3.K. Rovanpera256
4.O. Tanak216
5.T. Neuville194
6.T. Katsuta122
7.A. Fourmaux115
8.S. Pajari107