Formula 1 - Kraj Super Agurija !!!

Posle vesti da je kamionima ekipe Super Aguri zabranjen ulazak u paddock staze Instanbul Park, juče je stiglo i zvanično saopštenje da tim Super Aguri stavlja tačku na Formulu 1. Podsetimo, Super Aguri je u velikim finansijskim problemima, i od ovog trenutka imamo 10 timova u Formuli 1...
Posle nekoliko pozitivnih vesti o pregovorima sa novim investitorima (Magma, DIC, Weigl...), činilo se da za Super Aguri ima nade, ali ništa od toga. Iako su kamioni ekipe Super Aguri bili ispred staze Instanbul Park, Aguri nije uspeo da pronađe finansijske garancije za start i odlučuje se za kraj svoje avanture. Podsetimo, kada bi Super Aguri propustio samo jednu trku, izgubio bi pravo učešća u raspodeli prihoda televizijskih prava na kraju sezone, što bi, takođe značilo bankrot.

Suzuki Aguri, šef tima: "O realizaciji svog sna, da budem vlasnik F1 tima, odlučio sam u novembru 2005. godine. U cirkusu Formule 1 nastupali smo dve godine i četiri meseca, ali sada Vas moram informisati da sam prinuđen da prekinem svoje aktivnosti u Formuli 1." Suzuki nas je podsetio da je finansijske probleme uzrokovala kompanija SS United, koja nije isplatila sponzorstvo za prethodnu godinu: "Tim je postigao uspeh i uspeo je da zabeleži bodove među 22 takmičara. 2007. godine smo u konkurenciji konstruktora osvojili 9. mesto. Međutim, kraj ugovora sa partnerom SS United Oil & Gas Company uvelo nas je u velike finansijske probleme, a važenje zabrane korišćenja tzv. "fabričkih" šasija još više nas je demotivisala. Hteo bih se zahvaliti Hondi, koja je bila uz nas sve ovo vreme, sponzorima i svim ljudima u našem timu, koji su uspeli da održe motivaciju na visokom nivou, sve do poslednjeg trenutka u F1. Zahvaljujem se i Antony Davidsonu na maksimalnom zalaganju i u teškim uslovima, Takumi Satou, koji je sa nama bio od samog početka i borio se. Zahvaljujem se našim fanovima i svima koji su nas podržavali svuda u svetu." - završava Aguri Suzuki. Super Aguri u F1 debitovao je 2006. godine, a svoj prvi bod ekipa je osvojila na trci za VN Španije 2007. gofine. U Formuli 1 ostaje nam 10 timova, što je za dva manje od broja koji je "ciljao" Max Mosley. Podsetimo, Richardsov tim Prodrive morao je prekinuti svoje planove nastupanja sa McLarenovo šasijom, jer je FIA uvela pravilo definisano Konkordskim sporazumom. U njemu je jasno naglašeno da nije moguće koristiti šasiju tima koji se trenutno takmiči u šampionatu.. To je jedan od razloga napuštanja i Super Agurija. F1 je preskupa, a timova je sve manje. Goran Sarić - Automagazin