F1 u Monzi - zanimljivosti
Tokom vikenda nas očekuje tradicionalna trka za VN Italije u Monzi, na stazi koja važi za legendarne. Monza je treća izgređena trkačka staza na svetu, i ona je svedok velikih trijumfa, ali i šokantnih i tragičnih momenata. Magazin Speedweek pripremio je nekoliko zanimljivih detalja...
godine i na njoj je radilo 3.500 radnika.
- U nedelju će biti održana 65. trka za VN Italije, pri čemu 64. održana u Monzi. Samo 1980. godine trka za VN Italije održana u Imoli.
- Od deset najbržih Velikih nagrada u istoriji, devet je održano u Monzi, dok je jedna na Spa. Michael Schumacher je 2003. godine postigao prosečnu brzinu od 247,585 km/h, što je dosadašnji rekord.
- 2003. godine to je bila vremenski najkraća trka, a Schumi je nešto više od 300 km prešao za jedan sat, četrnaest minuta i devetnaest sekundi.
- Poslednji Italijan, koji je pobedio u Monzi, bio je Ludovico Scarfiotti. To je uspeo 1966. godine, pre 48 godina.
- Od 1950. godine u F1 kalendaru su, bez prekida, samo italijanske i britanske trke.
- 1971. godine, u Monzi je zabeležena i istorijska najmanja razlika između najbolje plasiranih vozača: Peter Gethin je pobedio ispred Ronniea Petersona, Francoisa Coverta, Mika Hailwooda i Howdena Genleya, pri čemu je razlika između pet najboljih iznosila samo 61 "stotinku".
- U Monzi će posebno biti opterećeni motori, koji idu "pun gas" čak 77 procenata trke.
Automagazin.rs