F1 - Toyota predstavila TF 108 - tehnički detalji + foto

Posle Ferrarija i McLaren-Mercedesa, svoj novi bolid za sezonu 2008 predstavila je i Toyota F1 Team. Danas u nemačkom Kelnu predstavljen je bolid sa oznakom TF108, koji bi mogao popraviti veoma loš utisak iz sezone 2007, u kojoj je ova japanska ekipa osvojila 13 bodova. Oficijalni vozači tima u sezoni 2008 biće Jarno Trulli i Timo Glock, a test pilot biće Kamui Kobajaši...

Već na prvi pogled uočavaju se razlike u odnosu na prošlogodišnji bolid. Prednje krilo konstruisano je u stilu McLarenovog, a vidljive su i izmene na ostalim aerodinamičkim komponentama. Podsetimo, kod prošlogodišnjeg Toyota F1 bolida upravo je aerodinamike bila najviše kritikovana. Tadaši Jamašina, šef tima: "Naš cilj u sezoni 2008 jeste stepenik podijuma. Mi želimo da stignemo u situaciju da pobeđujemo, i zato smo i ušli u Formulu 1. Sa prošlogodišnjim rezultatima nismo zadovoljni, i naš jasan cilj u 2008. godini jeste bodovanje i penjanje na podijum. Pilotima je potrban bolid sa kojim to mogu realizovati i to je zadatak za inženjere. Ekipa zrači optimizmom. Timo je odličan pilot, a Trulli je iskusan i brz."

Jarno Trulli: "2005. godine imali smo jednu veoma uspešnu sezonu, i ja sam siguran da ćemo ove godine ostvariti minimalno jednake uspehe. Verujem da se možemo boriti za podijum. Timo je odličan vozač, što je dokazao prošle sezone i ja se radujem početku šampionata." Timo Glock: "Veoma sam srećan, ali u isto vreme nervozan. Siguran sam da će ta nervoza nestati već posle prve trke u Australiji. Takmičiću se sa 21 najboljim pilotom na planeti. Jarno je izuzetno brz, a posebno u kvalifikacijama, ali i ja sam na bitke navikao u GP2 seriji i Champ Caru. Ovo je za mene novi početak." Podsetimo, za pripremu šasije bolida zadužen je tehnički direktor, Pascal Vasselon, a za razvoj motora stara se Luca Marmorini.

Tehnička specifikacija: Dužina bolida: 4636 mm Visina: 950 mm Širina: 1800 mm Masa bolida: 605 kg sa pilotom i kamerama Amortizeri: Penske Felne: BBS Pneumatici: Bridgestone Potenza Kočnice: karbonski diskovi Brembo Volan: Toyota u saradnji sa Magneti Marellijem Pojasevi: Takata Elektronika: Toyota, Magneti Marelli plus McLaren Electronics Systems ECU (PREMA NOVOM PRAVILNIKU FIA) Menjač: 7 stepeni, plus opcija za kretanje unazad

Motor: RVX-08 Broj cilindara: 8 Zapremina: 2398 cm3 Snaga: 740 konjskih snaga Obrtaji: ograničeni na 19.000 o/min Svećice: DENSO Gorivo: Esso Maziva: Esso Goran Sarić - Automagazin