F1 - Zanimljive brojke o Lotusu E23 - od 0 do 200 km/h za 4,9 s!

Formula 1 tim Lotus objavio je nekoliko zanimljivih brojki, koje se odnose na novi bolid E23. Lotus ove godine ulazi u novu eru, pre svega zahvaljujuči novoj pogonskoj jedinici marke Mercedes-Benz. Šta mislite, koliko je F1 bolidu potrebno za sprint iz mesta do "stotke"...

Pogledajte vest: Formula 1 - Lotus otkrio izgled novog bolida E23 Hybrid.
0 - vreme u sekundama, koje je potrebno za promenu stepena prenosa (nema prekida snaga prilikom promene "brzine")
0,04 - vreme u sekundama koliko se E23 ubrzava u svakom krugu zbog manje mase uslovljene potrošnjom goriva (u proračun nije uključen faktor potrošnje pneumatika)
1,6 - vreme u sekundama, koje je potrebno da se E23 potpuno zaustavi pri brzini od 100 km/h
2,8 - vreme u sekundama, za timovi u boksu zamene četiri točka
4 - broj pogonskih jedinica koje svaki vozač može koristiti sezoni 2015
4,9 - vreme u sekundama, potrebno da E23 ubrza iz stanja mirovanja do 200 km/h
6 - broj takmičenja koje zaredom mora izdržati menjač (između ovih takmičenja ne može biti zamene menjača bez penalizacije od +5 mesta na startu)
Pogledajte fotografije: Testovi - Jerez februar 2015.
8 - broj stepeni prenosa za vožnju unapred + 1 stepen za vožnju unazad
12 - masa zadnjih točkova u kilogramima
15 - broj sati, potrebnih da mehaničari potpuno revidiraju bolid u boksu
19,5 - prosečan pritisak u pneumaticima
30 - masa vozačeve glave i kacige u kilogramima, pri maksimalnom kočenju i sili od 4,5 G (kao puni kofer)
42 - broj obrtaja točkova u sekundi, kada se E23 kreće brzinom od 300 km/h
60 - količina vode u litrima, koje u 1 sekundi izbace sa staze pneumatici Pirelli pri brzini od 300 km/h
87,75 - energija u kolodžulima, koju mora da izdrži nos F1 bolida prilikom testiranja FIA (ista energija je potrebna, da bi se zaustavio slon od 4 tone, koji se kreće brzinom od 24 km/h)
90 - radna temperatura pneumatika Pirelli u Celzijus stepenima

Pogledajte vest: Formula 1 - Raikkonen i Ferrari najbrži na testovima u Jerezu (foto).
102 - pritisak u kilogramima na ivici prednjeg krila pri testovima FIA, pri čemu krilo ne sme da se defirmiše više od 10 mm
220 - pritisak u Barima, pri kojem funkcioniše hidraulični sistem vozila (kod običnih automobila iznosi 1,8 Bara)
702 - minimalna suva masa bolida u kilogramima (sa vozačem i kacigom)
1.100 - temperatura izduvnih gasova u stepenima Celzijusa pri punom gasu
1.200 - temperatura u stepenima Celzijusa koju može dostići kočioni disk u trci
1.500 - broj stepeni prenosa, koje vozač promeni tokom trke
30.000 - broj individualnih delova, od kojih se sklapa svaki E23
125.000 - maksimalan broj obrtaja MGU-H (o/min)
250.000 - broj sati potrebnih za izradu jednog E23
Izvor: Lotus F1 Team