Najnovije vesti iz auto industrije
Formula 1 - Izmene Formula 1 pravilnika za sezonu 2007
Objavljeno: 15.03.2007.
U sezoni 2008 na snagu stupa nova platforma Concorde Agreement-a, koja će izmeniti mnoge okolnosti u Formuli 1. Međutim, reformi nije pošteđena ni predstojeća sezona najbržeg cirkusa na Svetu. U najkraćim crtama predstavljamo promene u Formula 1 pravilniku za sezonu 2007...

- Pneumatici:
Minimalno do 2010. godine FIA je uvela monopol na dobavljača pneumatika. Jedini dobavljač biće Bridgestone. U 2007. godini Bridgestone će sve timove snadbevati gumama po identičnim uslovima. Za svaki Formula 1 vikend timovi će dobiti tvrdu i meku smesu pneumatika. Pravila definišu maksimalno 14 setova pneumatika po jednom vozaču. 4 seta moraju biti upotrebljena u petak, a 10 setova u subotu i nedelju.
- Motori:
Agregati mogu imati maksimalnu zapreminu 2.4 litra podeljenu u 8 cilindara. Od sezone 2007. ograničen je i broj obrtaja radilice, na 19.000 o/min, koji će biti elektronski ograničen. Svaki motor mora izdržati 2 cela F1 vikenda. Međutim, novina u odnosu na sezonu 2006 jeste činjenica da je timovima dozvoljeno da na nezvaničnim treninzima u petak koriste drugi agregat. Dakle kada kažemo da motor mora izdržati dva cela vikenda, pod pojmom vikend podrazumevamo subotu i nedelju (u pomenutoj konotaciji).

- Treninzi u petak:
Treninzi u petak izgledaće drugačije nego prošle sezone. Cilj je bio obezbediti što više vremena i prostora timovima za rad na bolidu, a i publika će biti zadovoljna. Naime, oba treninga trajaće po 90, a ne kao do sada 60 minuta. Svaki tim u petak može koristiti dva bolida, a njima mogu upravljati kako vozači trka, tako i test piloti.
- Bezbednost:
Bezbednosne odredbe u sezoni 2007 su pooštrene. U kokpit bolida biće ugrađen GPS sistem, koji će pilote upozoravati na probleme na stazi. U slučaju nezgode, novi indikator ASI (Accident Severity Indicator) signaliziraće pilotu osnovne činjenice vezane za dešavanje na stazi (digitalna žuta zastavica). Takođe, pooštreni su i crash testovi, što je potvrdio i slučaj ekipe Super Aguri, koja je ovaj test položila tek iz drugog puta.
- Testiranja:
U 2007. godini timovi neće smeti preći više od 30.000 test kilometara, što važi i za sezonu 2008.
Goran Sarić - Automagazin
U Australiji mekša smesa pneumatika bila je označena belim kružićem prečnika 3 centimetra, što je izazvalo jako loše reakcije javnosti. Od sada mekša smesa pneumatika biće označena crvenim krugom prečnika 10 centimetara, ali to nije sve...
Na kišovitom trećem danu testiranja u Maleziji, najbrži je bio vozač McLaren Mercedesa, Lewis Hamilton. Britanac je bio jedini vozač koji je krug vozio ispod jedne minute i 36 sekundi, ali i jedini vozač koji je na svom bolidu imao četiri retrovizora...
Označavanje mekših pneumatika malim belim kružićem ostavilo je jako loš utisak na otvaranju Formula 1 sezone u Albert Parku. Bridgestone se odmah bacio na novi zadatak traženja novog načina za različite komponente guma...
Danas su na stazi Sepang u Maleziji počela zvanična testiranja Formula 1 timova. Najbrži je bio Robert Kubica iz BMW Saubera, koji je ipak priznao da je Ferrari miljama daleko ispred ostalih timova...
Finac Kimi pobedio na prvoj F1 trci ove sezone, ali atmosfera u ekipi je krajnje napeta. Niame, šef odeljenja za motore u Ferrariju, Gilles Simon, potvrdio je informaciju da je na trci u Australiji motor u Kimijevom bolidu imao problema sa pregrevanjem, što može predstavljati veliki problem na sledećoj trci u Maleziji, gde Kimi mora nastupiti sa istim agregatom...
Finski pilot, Kimi Raikkonen, osvojio je na trci za Veliku Nagradu Australije svoj prvi hetrik u karijeri. To znači da je vozač Ferrarija osvojio pol poziciju, zatim pobedio na trci, ali pritom napravio najbrže vreme po krugu na trci...
Kimi Raikkonen je danas na svom prvom nastupu s Ferrarijem, na V.N. Australije, stigao do prve ovosezonske pobede. Fincu su se na podijumu pridružili aktualni svetski prvak, Fernando Alonso, i izvanredni F1 debitant, Lewis Hamilton.
Pobednik prvog kvalifikacionog treninga u sezoni 2007 je Finac u Ferrariju, Kimi Raikkonen. Na drugom mestu završio je Fernando Alonso sa 0,421 sekundu zaostatka, dok je treće mesto na startu obezbedio Nick Heidfeld iz BMW-a. Felipe Massa imao problem sa menjačem, Button baš kao što je i najavio..
Na današnjim nezvaničnim treninzima tim Honde pokazao je poražavajuće rezultate. Jenson Button zabeležio je 14. vreme, skoro dve sekunde iza Felipe Masse, dok je Rubens Barichello završio jednu poziciju iza. Na konferenciji za novinare, Button je otvorio karte...