Najnovije vesti iz auto industrije
Formula 1 - Barrichello nas vozi stazom u Montrealu
Objavljeno: 09.06.2007.
Staza Gilles Villeneuve u Montrealu je omiljena većini vozača Formule 1. Savremena i brza, a atmosferu upotpunjuje i jezero koje se nalazu u krugu same staze. Jedan od vozača koji uživa na stazi u Montrealu je i Rubens Barrichello, koji se ove godine sigurno neće proslaviti u Kanadi...
"Staza u Montrealu mi je veoma draga. Svaka krivina je izuzetno složena i zahteva od vozača i bolida maksimalnu pripremljenost. Ukoliko padne kiša, situacija će biti dosta teška, a posebno kod snažnih koćenja. Dakle, na ciljnom pravcu razvijam oko 310 km/h u sedmom stepenu prenosa. Kočenje je dosta opterecujuće, jer je potrebno spustiti brzinu na oko 110 km/h. Sledi dosta složen sektor gde u prvom krugu može biti puno problema. Zatim, sledi ubrzanje do 270 km/h. Pred četvrtu krivinu šaltam dva stepena niže na brzinu oko 130 km/h. Petu krivinu mogu da prođem punim gasom u četvrtom stepenu prenosa sa oko 260 km/h. Zatim, šaltam do petog stepena prenosa i bližim se krivinama šest i sedam. šesta krivina je šikana koja zahteva snažno kočenje posle pravca. Sledi ubrzanje i brz prolazak kroz sedmu krivinu i dolazim velikom brzinom do osme krivine pod mostom, koja je zahvalna za preticanje. Krivinu prolazim brzinom oko 140 km/h, a zatim ubrzavam do 300 km/h i šestog stepena prenosa. Na kraju pravca sledi veoma snažno kočenje i brzina pada na oko 60 km/h. Sledi prvac Droit du Casino, gde razvijam oko 320 km/h. A, posle sledi, po meni, najteži deo staze Gilles Villeneuve, desno - leva šikana, u kojoj na izlazu razvijam oko 220 km/h. Sledi ciljni pravac i već smo u sledecem krugu..."
Goran Sarić - Automagazin
Staza "Gilles Villeneuve" ima malo brzih krivina, čine je dugi pravci i spore krivine, tako da su kočnice pod velikim opterećenjem, ali je hlađenje dobro zbog dugih pravaca. Oko 66 % dužine staze vozi se pod "punim gasom", tako da je ova staza jedna od najtežih za motor. Bira se slabiji "downforce"...
Fernando Alonso pobedio je i na drugim nezvaničnim treninzima na stazi Gilles Villeneuve u Montrealu. Španac je svog najbržeg suparnika, Felipea Massu, nadmašio za pola sekunde, dok je trećeplasirani Hamilton kasnio čak 0,7 s za timskim kolegom...
Italijan Jarno Trulli spada među one vozače koji uživaju da eksperimentišu sa izgledom svoje kaciga. Predstojećeg vikenda u Kanadi, Trulli će nastupiti sa kacigom na kojoj će dominirati simboli zahvalnosti upućeni drugu Dani di Luci, osvajaču ovogodišnje biciklističke trke "Giro d'Italia"...
Trka za Veliku Nagradu Kanade premijerno je održana 1978. godine. Međutim, staza "Mosport Park" bila je prilično zastarela i nebezbedna. Staza u Montrealu uzgrađena je 1967. godine, nedaleko od samog centra grada, pa je zato, pored Monte Carla, ovo jedina staza čije se sekcije koriste u redovnom saobraćaju.
U prvom delu Formula 1 sezone nije se našao niko ko se usudio da kritikuje novu zvezdu, Lewisa Hamiltona. Ipak, tu je Kanađanin bez dlake na jeziku, koji još jednom pokazuje da horoskopski znak ovna ipak nije slučajnost. Jacques Villeneuve i njegove kritike nisu obišle ni mladog Hamiltona...
Lewis Hamilton je na trci za VN Monaka osvojio 2. mesto i tako osvojio jubilarni, 500. podium u Formuli 1 za Veliku Britaniju. 200 manje podiuma na svom kontu ima Francuska, dok je treća zemlja po broju podiuma u Formuli 1, Brazil, sa 254 osvojena podima...
Kao što smo već pisali, vozač Toyota F1 tima, Jarno Trulli, poseduje veliku i poznatu vinariju širom sveta. "Počeli smo sa 18.000 flaša godišnje, a danas proizvodimo preko milion flaša najkvalitetnijeg vina." - otkriva nove detalje harizmatični Italijan...
Dvostruki šampion sveta u Formuli 1, Mika Hakkinen, tvrdi da je njegov sunarodnik Kimi Raikkonen napravio veliku grešku kada je prešao iz McLarena u Ferrari. "Promeniti ekipu nije tako lako kao što izgleda. Moje tvrdnje su se obistinile." - ističe F1 prvak sveta iz 1998. i 1999. godine...
U nedelju, 3. juna, oficijelni vozač Renault F1 tima, Heikki Kovalainen, provozao je prošlogodišnji R 26 bolid ulicama Varšave. Finac je pred 80.000 fanova izvodio show sa bolidom snažnim preko 800 konjskih snaga, a vrhunac je bio prelazak preko mosta "Swietokryski" brzinom 240 km/h.