Najnovije vesti iz auto industrije
Formula 1 - Podešenost bolida za trku u Kanadi
Objavljeno: 09.06.2007.
Staza "Gilles Villeneuve" ima malo brzih krivina, čine je dugi pravci i spore krivine, tako da su kočnice pod velikim opterećenjem, ali je hlađenje dobro zbog dugih pravaca. Oko 66 % dužine staze vozi se pod "punim gasom", tako da je ova staza jedna od najtežih za motor. Bira se slabiji "downforce"...
Aerodinamika
Kao što smo napomenuli, staza u Montrealu je sačinjena od dugih pravaca i relativno sporih krivina, tako da se "downforce" (pritisak spojlera) stavlja na slabiju jedinicu. Razlog je jednostavan: da bi se postigle odgovarajuće brzine na pravcima, potrebno je omogućiti vazduhu da što lakse struji oko bolida. Upravo zbog specifičnosti staza u Kanadi i SAD-u, za ove trke su pripremljena posebna krilca.
Vešanje
Zbog što manjeg proklizavanja na kraju velikih pravaca, bolidi su set-up-ovani na srednji nivo, tako da su ponekad veoma "nervozni". Piloti moraju biti dosta obazriviji i pažljiviji, prilikom promene smera, a isto toliko pažnje moraju posvetiti prilikom snažnih kočenja i izlaska iz krivine. Zadnje vešanje bolida je "mekše" podešeno od prednjeg, zbog ulaska u spore krivine i lakšeg izlaska iz njih...

Kočnice
Na ovoj trci prgegrevanje kočnica neće biti problem, ali je zato trošenje kočionih diskova i pločica izuzeto izraženo. Naime, zbog dugih pravaca kočnice bez problema stižu da se ohlade do sledeće krivine, ali zato kočioni elementi apsorbuju ogromnu energiju, zbog čega se montiraju diskovi najveće dozvoljene debljine.
Pneumatici
Pošto se deo staze koristi u otvorenom sabraćaju i veoma često se obnavlja, tako da je asfalt u Montrealu prilično abrazivan (samo na nekim delovima, jer staza važi za klizavu stazu). Potrošnja zadnjih pneumatika biće dosta više izražena od potrošnje prednjih. Broj smesa je ograničen kao i na ostalim trkama.

Agregat
Motor mora veoma dobro funkcionisati u režimu "start - stop" zbog veoma čestih ubrzanja i snažnih kočenja. Oko 66 % staze se vozi pod "punim gasom", tako da je staza izuzetno zahtevna za motor. Do izražaja će doći motori sa što većim Obrtnim momentom, koji igra veoma važnu ulogu pri izlaski iz sporih krivina na pravce.
Goran Sarić - Automagazin
Fernando Alonso pobedio je i na drugim nezvaničnim treninzima na stazi Gilles Villeneuve u Montrealu. Španac je svog najbržeg suparnika, Felipea Massu, nadmašio za pola sekunde, dok je trećeplasirani Hamilton kasnio čak 0,7 s za timskim kolegom...
Italijan Jarno Trulli spada među one vozače koji uživaju da eksperimentišu sa izgledom svoje kaciga. Predstojećeg vikenda u Kanadi, Trulli će nastupiti sa kacigom na kojoj će dominirati simboli zahvalnosti upućeni drugu Dani di Luci, osvajaču ovogodišnje biciklističke trke "Giro d'Italia"...
Trka za Veliku Nagradu Kanade premijerno je održana 1978. godine. Međutim, staza "Mosport Park" bila je prilično zastarela i nebezbedna. Staza u Montrealu uzgrađena je 1967. godine, nedaleko od samog centra grada, pa je zato, pored Monte Carla, ovo jedina staza čije se sekcije koriste u redovnom saobraćaju.
U prvom delu Formula 1 sezone nije se našao niko ko se usudio da kritikuje novu zvezdu, Lewisa Hamiltona. Ipak, tu je Kanađanin bez dlake na jeziku, koji još jednom pokazuje da horoskopski znak ovna ipak nije slučajnost. Jacques Villeneuve i njegove kritike nisu obišle ni mladog Hamiltona...
Lewis Hamilton je na trci za VN Monaka osvojio 2. mesto i tako osvojio jubilarni, 500. podium u Formuli 1 za Veliku Britaniju. 200 manje podiuma na svom kontu ima Francuska, dok je treća zemlja po broju podiuma u Formuli 1, Brazil, sa 254 osvojena podima...
Kao što smo već pisali, vozač Toyota F1 tima, Jarno Trulli, poseduje veliku i poznatu vinariju širom sveta. "Počeli smo sa 18.000 flaša godišnje, a danas proizvodimo preko milion flaša najkvalitetnijeg vina." - otkriva nove detalje harizmatični Italijan...
Dvostruki šampion sveta u Formuli 1, Mika Hakkinen, tvrdi da je njegov sunarodnik Kimi Raikkonen napravio veliku grešku kada je prešao iz McLarena u Ferrari. "Promeniti ekipu nije tako lako kao što izgleda. Moje tvrdnje su se obistinile." - ističe F1 prvak sveta iz 1998. i 1999. godine...
U nedelju, 3. juna, oficijelni vozač Renault F1 tima, Heikki Kovalainen, provozao je prošlogodišnji R 26 bolid ulicama Varšave. Finac je pred 80.000 fanova izvodio show sa bolidom snažnim preko 800 konjskih snaga, a vrhunac je bio prelazak preko mosta "Swietokryski" brzinom 240 km/h.
Tim McLaren na trci za Veliku Nagradu Monaka zabeležio je 150. pobedu u svojoj istoriji. McLaren se trenutno nalazi na drugom mestu po broju pobeda, iza Ferrarija. Treće mesto u tabeli drži Williams, dok je Renault tek na petoj poziciji, iza Lotusa i Brabhama...