F1 - Kimi Raikkonen nas vozi stazom Magny - Cours

Vozač F1 tima Ferrari, Kimi Raikkonen, nikada nije uspeo da pobedi na trci za Veliku Nagradu Francuske. Interesantna je činjenica da ni bivši F1 šampion iz Finske, Mikka Hakkinen, nije uspeo da pobedi na stazi Magny-Cours. Pogledajmo kako stazu Magny-Cours vidi Kimi Raikkonen...

"Ciljni pravac je prilično kratak, i tu ubrzavam do 273 km/h u petom stepenu prenosa. Na kraju ciljnog pravca blago stiskam pedalu kočnice i velikom brzinom prolazim levu krivinu "Grand Courbe". Kočim do desne krivine "Estoril". U krivini "Estoril" je izuzetno važno održati visoku brzinu, jer posle 180 stepeni zaokreta sledi najduža i najbrža sekcija - "Golf". "Golf" predstavlja ravninu koja vodi blago udesno. U sedmom stepenu prenosa ubrzavam do 279 km/h, a na kraju pravca sledi snažno kočenje do krivine "Adelaide". Ovo je najzahvalniji deo na stazi za preticanje. Krivinu "Adelaide" prolazim prvim stepenom prenosa, brzinom 80 km/h. Na izlazu iz krivine trpim pritisak od 4,2 g. Posle "Adelaide" sledi opet pravac kojim vozim petim stepenom prenosa, brzinom 260 km/h. Sledi blago kočenje do veoma brze krivine "Nürburgring". Moje iskustvo mi govori da ovaj sektor desno-leve krivine prolazim četvrtim stepenom prenosa, brzinom 210 km/h. Zatim, opet snažno ubrzanje do 260 km/h do sledeće krivine koja je široka kao "Adelaide", ali je zato mnogo brža. Dakle krivina je ugla od 180 stepeni, prolazim je drugim stepenom prenosa, brzinom 88 km/h. Ponovo sledi kratak pravac i brzina oko 245 km/h u 4. stepenu prenosa. Smanjujem na 217 km/h i ulazim u desno-levu krivinu "Imola". Sledi duga desna krivina "Château d'Eau". Sa 225 km/h u 4. stepenu prenosa moram spustiti na 96 km/h u 2. stepen prenosa. Sledi kratak pravac i ubrzanje do 257 km/h i pripremam se za krivinu "Lycee". Pred krivinu moram snažno da kočim, jer je to veoma oštra desna krivina. Dakle, spuštam brzinu na 78 km/h u drugom stepenu, i već smo na ciljnom pravcu." - objašnjava Kimi Raikkonen. Goran Sarić - Automagazin