F1 - Trka za VN Evrope - istorijski detalji

Pred nama je još jedna specificna F1 staza, koja se nalazi nedaleko od Šumijevog rodnog Kerpena. Upravo na ovoj stazi je "izgoreo" Niki Lauda. Staza je na nadmorskoj visini od preko 500 m, tako da motori gube i do 5 % snage...

Staza Nurburgring je smeštena u zapadnom delu Nemačke, na samoj granici sa Belgijom, u mestu Nurburg. Upravo zbog toga, ova staza je "domaća" za mnoge učesnike Velikog Cirkusa. Najveću podršku sa tribina imaće Michael Schumacher, Mercedes, BMW, Toyota (razvojni centar japanske ekipe nalazi se u Kelnu), ali o tome u redovima ispod... Stazu je projektovao Dr. Creutz dvadesetih godina prošlog veka, a sve pod pokroviteljstvom vlade Nemačke na čelu sa tadašnjim premijerom Konrad Adenauerom. Naime, premijer Adanauer je usmerio čak 15 miliona maraka za izgradnju staze, koja je bila završena u junu 1927. godine. Na uvodnoj trci održanoj na ovoj stazi pobedio je Rudi Caracciola po kiši koja je pljuštala kao iz kabla. Mesec dana kasnije održan je Grand Prix Nemačke, gde je pred 100.000 gledalaca pobedio čuveni Otto Merz u Mercedes Benzu. Kada smo već kod rariteta i važnih pobeda, treba istaći pobede Tazia Novularia 1935. godine, kao i fantastičnu voznju Juan Manuel Fangia 1957 u bolidu Maserati 250F. Najteži udes u svojoj karijeri, upravo na Nurburgringu doživeo je Niki Lauda 1976. godine, kada je bezpomoćno goreo u svom bolidu, a ekipi vatrogasne službe i hitne pomoći bilo je potrebni preko 15 minuta !!! da stignu do mesta nesreće. Staza je ponovo vraćena u kalendar 1984. godine, ali izmenjena i skraćena na 2,822 milje. Zatim, ponovo 1986. godine, staza trpi odredjene promene i produzuje se na 2,831 milje (4,556 km). 1983. i 1985 godine VN Evrope vožena je na stazi Brands Hatch. Zatim, radovi na stazi napreduju i staza dobija izgled približan sadašnjem, da bi kao trka za VN Evrope bila vraćena 1995. i 1996. godine. 2002. godine izmene je pretrpeo i sektor "Mercedes Arena" koji je stazu produžio za 600 metara. Dakle, duzina staze danas iznosi 5,148 kilometra.

Pobednici VN Evrope: 2005 Nürburgring Formula 1 F.Alonso (Renault R25) 2004 Nürburgring Formula 1 M.Schumacher (Ferrari F2004) 2003 Nürburgring Formula 1 R.Schumacher (Williams FW25 - BMW) 2002 Nürburgring Formula 1 R.Barrichello (Ferrari F2002) 2001 Nürburgring Formula 1 M.Schumacher (Ferrari F2001) 2000 Nürburgring Formula 1 M.Schumacher (Ferrari F1-2000) 1999 Nürburgring Formula 1 J.Herbert (Stewart SF3 - Ford) 1998 - nije odrzana 1997 Jerez de la Frontera Formula 1 M.Häkkinen (McLaren MP4/12 - Mercedes) 1996 Nürburgring Formula 1 J.Villeneuve (Williams FW18 - Renault) 1995 Nürburgring Formula 1 M.Schumacher (Benetton B195 - Renault) 1994 Jerez de la Frontera Formula 1 M.Schumacher (Benetton B194 - Ford) 1993 Donington Formula 1 A.Senna (McLaren MP4/8 - Ford) 1986-1992 - nije odrzana 1985 Brands Hatch Formula 1 N.Mansell (Williams FW10 - Honda) 1984 Nürburgring Formula 1 A.Prost (McLaren MP4/2 - TAG Porsche) 1983 Brands Hatch Formula 1 N.Piquet (Brabham BT52B - BMW) 1978-1982 - nije odrzana 1977 Silverstone Formula 1 J.Hunt (McLaren M26 - Ford) 1976 Zandvoort Formula 1 J.Hunt (McLaren M23 - Ford) 1975 Österreichring Formula 1 V.Brambilla (March 751 - Ford) 1974 Nürburgring Formula 1 C.Regazzoni (Ferrari 312B3) 1973 Zolder Formula 1 J.Stewart (Tyrrell 006 - Ford) 1972 Brands Hatch Formula 1 E.Fittipaldi (Lotus 72D - Ford) 1969-1971 - nije odrzana 1968 Nürburgring Formula 1 J.Stewart (Matra MS10 - Ford) 1967 Monza Formula 1 J.Surtees (Honda RA300) 1966 Reims Formula 1 J.Brabham (Brabham BT19 - Repco) 1965 Spa-Francorchamps Formula 1 J.Clark (Lotus 33 - Climax) 1964 Brands Hatch Formula 1 J.Clark (Lotus 25 - Climax) 1963 Monte Carlo Formula 1 G.Hill (BRM P57) 1962 Zandvoort Formula 1 G.Hill (BRM P57) 1961 Nürburgring Formula 1 S.Moss (Lotus 18/21 - Climax) 1960 Monza Formula 1 P.Hill (Ferrari D246) 1959 Reims Formula 1 T.Brooks (Ferrari D246) 1958 Spa-Francorchamps Formula 1 T.Brooks (Vanwall VW) 1957 Aintree Formula 1 T.Brooks / S.Moss (Vanwall VW) 1956 Monza Formula 1 S.Moss (Maserati 250F) 1955 Monte Carlo Formula 1 M.Trintignant (Ferrari 625) 1954 Nürburgring Formula 1 JM.Fangio (Mercedes-Benz W196) 1953 - nije odrzana 1952 Spa-Francorchamps Formula 1 A.Ascari (Ferrari 500) 1951 Reims Formula 1 L.Fagioli / JM.Fangio (Alfa Romeo 159) 1950 Silverstone Formula 1 G.Farina (Alfa Romeo 158) 1949 Monza Grand Prix A.Ascari (Ferrari 125) 1948 Bremgarten Grand Prix CF.Trossi (Alfa Romeo 158) 1947 Spa-Francorchamps Grand Prix JP.Wimille (Alfa Romeo 158) 1931-1946 - nije odrzana 1930 Spa-Francorchamps Grand Prix L.Chiron (Bugatti T35C) 1929 - nije odrzana 1928 Monza Grand Prix L.Chiron (Bugatti T35C) 1927 Monza Grand Prix R.Benoist (Delage 15-S8) 1926 Lasarte Grand Prix J.Goux (Bugatti T39A) 1925 Spa-Francorchamps Grand Prix A.Ascari (Alfa Romeo P2) 1924 Lyons Grand Prix G.Campari (Alfa Romeo P2) 1923 Monza Grand Prix C.Salamano (Fiat 805) Goran Sarić - Automagazin