Formula 1 - BMW predstavio bolid za sezonu 2008

BMW Sauber F1 danas je predstavio svoj novi bolid za sezonu 2008, sa oznakom F1.08. Menadžment tima u sastavu: šef Mario Theissen i tehnički direktor Willy Ramph, istakao da je novi bolid više evolucija nego revolucija i da su, u toku razvija, igrali na sigurno.Prezentaciji su prisustvovali i piloti: Nick Heidfeld i Robert Kubica...

Posle Ferrarija, McLaren-Mercedesa i Toyote, BMW Sauber je četvrti tim koji je predstavio svoj "prevoz" sa Formula 1 sezonu 2008. Najveća vidljiva razlika u odnosu na prethodnika jeste inovativno prednje krilo, koje ne podseća na bolide konkurenata. Izmenjeni su i bokovi, zajedno sa novim aerdinamičkim elementima. Boje bolida podsećaju nas na one iz prošle godine, ali sa jednom važnom novinom, logom novog tehničkog partnera, kompanije T-Systems.

Mario Theissen: "Ovom bolidu verujemo! U ovaj proizvod uložili smo puno rada i kompletno iskustvo iz prethodne dve F1 sezone. Naš tim koji radi na F1 projektu je proširen. Tim u Hinwillu okuplja 430 zaposlenih, a odelenje u Minhenu zapošljava 300 osoba. Dakle, 730 zaposlenih uključeno je u F1 projekat BMW-a. Pored toga, mi verujemo našim pilotima, koji odlično sarađuju sa ostalim članovima tima. Još uvek nemamo test pilota, ali uskoro ćemo i tu odluku doneti. Tokom ove sedmice u kokpitu našeg bolida pojaviće se Marko Asmer, ali konačna odluka će malo sačekati. Podsetimo, prošle sezone dolkazi smo da smo treća sila u Formuli 1 i sada želimo korak napred. Treće mesto je dobro, ali nam ne odgovara. Izmenili smo dosta elemenata na bolidu. Sa gledišta razvoja u oblasti motora, skoncentrisali smo se na novu elektroniku, jer nam homologacija ne dozvoljava puno toga. Menjač je potpuno nov, sa produženim "vekom trajanja", kao i MES elektonika."

Nick Heidfeld: "Ovo je najlepši bolid koji sam ikada video i moram istaći da su svi zaposleni uradili odličan posao. Ja im za to puno zahvaljujem. Sa gledišta ciljeva, biću otvoren: Moji ciljevi su pobede. Verujem da možemo to. U novoj sezoni vozićemo bez Traction Control sistema i stvari će biti puno jasnije sa gledišta pilota. Iskreno, radujem se novoj sezoni." Robert Kubica: "Imam veliko poverenje u naš tim. Poslednih godina napravili smo velike korake i sigurni smo da možemo da pobeđujemo. Došao je trenutak da maximalizujemo svoj potencijal i ostvarimo najbolje rezultate. Veoma se radujem na nove staze u Valensiji i Singapuru, jer obožavam da vozim po gradskim stazama." Willy Rampf: "Radujem se sutrašnjem danu, jer kao inženjer skoncentrisan sam na prve vožnje. Verujem da će bolid pokazati naš kompletan potencijal, ali moramo sačekati da vidimo i šta su to konkurenti radili tokom zimske pauze. To još uvek ne znamo."

Tehnički parametri novog bolida BMW Sauber F1.08: Šasija: karbonska vlakna, osmougaona konstrukcija Vešanje: karbonska vlakna, trouglasta ramena, aktivni Sachs amortizeri Kočnice: karbonski diskovi marke Brembo Menjač: karbon, 7 stepeni prenosa Elektronika šasije: MES Volan: BMW Sauber F1 Team Pneumatici: Bridgestone Potenza Felne: OZ Dimenzije bolida: Dužina: 4 600 mm Širina: 1 800 mm Visina: 1 000 mm Međuosovinsko rastojanje: 3 130 mm Masa bolida: 605 kg, uključujući pilota i kamere Motor: BMW P86/8 Broj cilindara: 8 Zapremina: 2 400 cm3 Blok motora: aluminijum Glava motora: aluminijum Svećice: NGK Dimenzije agregata: Dužina: 518 mm Širina: 555 mm Visina: 595 mm Masa motora: 95 kg Max broj obrtaja: 19.000 o/min Goran Sarić - Automagazin