Najnovije vesti iz auto industrije
Formula 1 - Karakteristike bolida i staze u Istanbulu
Objavljeno: 10.05.2008.
65 % staze Istanbul Park, vozi se "punim gasom", sto je prosečan rezultat u sezoni. Posebna pažnja posvećuje se izboru smese prednjih pneumatika, zbog problematične sedme i osme krivine, gde prednji desni pneumatik trpi ogroman pritisak. Staza ima veoma glatku površinu, ivičnjaci nisu previše agresivni...

Aerodinamika: Staza Istanbul Park je veoma moderna i stalno je u dobroj kondiciji. Površina asfalta je veoma glatka, a ivičnjaci nisu previse agresivni. Na ovoj stazi se vozi sa relativno manjim pritiskom, tačnije sa srednjim pritiskom, koji se koristili na severnoameričkim trkama.
Pneumatici: Izbor pneumatika u Turskoj ne predstavlja poseban problem, ali posebnu pažnju treba obratiti na izbor smeša prednjih pneumatika, konkretno na prednju desnu gumu, koja u sedmoj krivini trpi ogroman pritisak. Ova krivina je jedna od najsloženijih krivina u celom šampionatu F1. Kako bi se rešio potencijalni problem, timovi smanjuju ugao prednjeg krilca i tako smanjuju brzinu u krivini. Ovde leži rešenje problema, jer je potrebno pronaći pravi balans između zaštite pneumatika i povećanja mehaničkog gripa.

Kočnice: Kočiona zona pred dvanaestu krivinu je na ovoj stazi najznačajnija. I mala greška na ovom mestu, pilota može koštati puno vremena, i može uzrokovati puno problema pri ulasku u sporu krivinu. Generalno, staza u Instanbulu nije puno naporna za kočioni sistem, koji se na dugim pravcima lako ohladi.
-Snaga: Istanbul Park veoma različito deluje na agregat. Oko 65 % kruga vozi se punim gasom, što je prosečan rezultat u sezoni. Potreban je agregat koji je brz na pravcima i glavnom dugom pravcu, kako bi preticanje bilo moguće. Agregat se mora podesiti kako bi imao dovoljno snage i u niskim obrtajima. Međutim, mora se posebna pažnja obratiti pri visokim obrtajima u osmoj krivini.
-Hlađenje: U Turskoj se očekuju extremno visoke temperature, ali ne očekuju se veći problemi sa hlađenjem zbog dugih pravaca, gde motor dobija sasvim dovoljno vazduha za disanje.
Goran Saric - Automagazin
Pred trku za Veliku Nagradu Monaka ekipa Ferrari suočava se sa ozbiljnim problemima. Naime, u fabrici u Maranellu kod jednog inženjera, koji radi na razvoju karbonskih vlakana, dijagnostikovana je tuberkuloza, koja bi u slučaju epidemije mogla imati pogubne posledice za italijansku ekipu...
Prekoračenje brzine u Formula 1 boksovima defenitivno se ne isplati. U to su se uverili oba pilota tima Force India. Adrian Sutil i Giancarlo Fisichella su, posle prekoračenja brzine u boksovima, morali da plate novčanu kaznu od 600 Eura...
Vozači F1 tima Force India i McLaren-Mercedes, Adrian Sutil i Lewis Hamilton ovih dana imaju puno razloga za brigu. Naime, Sutil i Hamilton su postali žrtve još uvek neimenovanog Nemca, koji je za 10 hiljada Eura magazinu Bild pokušao da proda hard-disk iz Sutilovog računara...
Zamrzavanje razvoja motora uticalo je da Formula 1 ekipe svoje finansije preusmere u razvoj aerodinamike, a najzanimljivije novitete predstavlja nam Red Bull Racing. Posle peraja u stilu morskog psa, najveće atrakcije u Barseloni, Red Bull Racing u Monte Carlo stiže sa zanimljivim rešenjem...
Predsednik Međunarodne Auto Federacije (FIA), Max Mosley, danas se pojavio u Monte Carlu, gde će posmatrati trku za Veliku Nagradu Monaka. Mosley se danas prvi put pojavio u javnosti, posle sex skandala sa prostitutkama u nacističkim odećama, čiji su detalji objavljeni na internet sajtu
News of the World...
Prema poslednjem rangiranju uglednog lista "The Times", Lewis Hamilton je postao najbolje plaćeni britanski sportista. Mladog pilota Formule 1, koji nastupa za McLaren-Mercedes, britanska ekipa platiće 36 miliona Eura po sezoni, što je mnogo više od dosada vodećeg Davida Beckama...
Pobednik trke za VN Turske, po treći put zaredom, jeste vozač Ferrarija Felipe Massa. Brazilac je slavio ispred Britanca, Lewisa Hamiltona u McLarenu i timskog kolege Kimi Raikkonena. BMW je ponovo bio dobar: Robert Kubica završio je četvrti, a Nick Heidfeld jedno mesto iza...
Pobednik kvalifikacija pred trku za VN Turske je Felipe Massa (Ferrari). Brazilac je još jednom potvrdio da je kralj staze u Istanbulu. Drugo mesto zauzeo je Heikki Kovalainen (McLaren-Mercedes), ispred timskog kolege, Lewisa Hamiltona...
Posle odlaska ekipe Super Aguri iz Formule 1 pojavile su se brojne špekulacije o izmenama kvalifikacija u kojima će od sada učestvovati 20 bolida. Konačno, FIA je u zvaničnom saopštenju potvrdila izmene kvalifikacionih treninga, koje važe od trke u Turskoj...