Najnovije vesti iz auto industrije
Formula 1 - Danas počeli testovi na stazi Silverstone
Objavljeno: 24.06.2008.
Danas su na britanskoj stazi Silverstone počeli trodnevni testovi Formula 1 timova. Na stazi je bilo 9 pilota iz 9 različitih timova, a najbrži je bio Felipe Massa u bolidu Ferrari. Samo tri desetinke sporije od Brazilca vozio je Heikki Kovalainen (McLaren)...
Iako je bio najbrži, Felipe Massa test je završio sa kvarom na bolidu. Treće vreme u današnjim vožnjama postigao je Robert Kubica u bolidu BMW-a. Četvrto vreme postigao je test pilot Toyote, Kamui Kobajaši, ispred Nice Rosberga iz Williamsa. Iza Roberga plasirali su se Mark Webber (Red Bull Racing), Nelsinho Piquet (Renault), Jenson Button (Honda) i Tonio Liuzzi (Force India).

Iako je danas u Silverstoneu bilo toplo, zanimljivo je da su današnji bolidi sporiji od rekorda iz 2004. godine za čak 4 sekunde. Podsetimo, vlasnik rekorda kruga na stazi Silverstone je Kimi Raikkonen, koji je bolidu MP4-19B, 15. septembra 2004. godine postavio vreme 1:16,151. Da li su današnji bolidi radikalno sporiji od onih iz 2004. godine, ili timovima danas nije bilo važno postignuto vreme, videćemo u naredna dva dana. Podsetimo, nekada timovi na testiranjima koriste alternativna goriva i neprilagođene set-upove za test stazu, kako bi ispitali samo funkcionisanje određenih elemenata bolida.
Vremena postignuta na današnjim testiranjima:
1. F. Massa Ferrari Bridgestone 1:20.188 -.--- 71 krug
2. H. Kovalainen McLaren-Mercedes Bridgestone +0.289 90
3. R. Kubica BMW Sauber F1 Team Bridgestone +0.807 82
4. K. Kobajaši Toyota Bridgestone +1.147 82
5. N. Rosberg Williams Bridgestone +1.222 88
6. M. Webber Red Bull Racing Bridgestone +1.377 94
7. N. Piquet ml. Renault Bridgestone +1.609 68
8. J. Button Honda Bridgestone +1.893 90
9. V. Liuzzi Force India Bridgestone +2.062 108
Goran Sarić - Automagazin
Završen je i drugi dan testiranja na stazi Silerstone. Najbrži je bio vozač McLaren-Mercedesa, Heikki Kovalainen, koji je krug prošao za četiri desetinke brže od vozača Toyote, Jarna Trullija. Treće vreme zabeležio je Nico Rosberg u bolidu Williams...
17-godišnji student iz Nemačke pripremio je koncept aerodinamike zadnjeg krila na bolidu Formule 1, koji smanjuje nepoželjna vazdušna strujanja za 80%. Milad Mafi je gimnazijalac iz Hannovera koji bi mogao napraviti revoluciju u Formuli 1...
Iako je Finac Kimi Raikkonen (Ferrari) vodio do pola trke i bio blizu pobede na stazi Magny Cours, veliki problemi sa izduvnim sistemom naglo su ga usporili. To je iskoristio njegov timski kolega, Felipe Massa i došao do treće pobede u sezoni, preuzevši vođstvo u ukupnom bodovnom plasmanu posle 8 trka...
Iako je napravio šesto najbrže vreme u današnjim kvalifikacijama za VN Francuske, Heikki Kovalainen, sutra će startovati sa 10. pozicije. Kako je potvrdila Svetska Automobilska Federacija, pilot McLarena blokirao je Marka Webbera (Red Bull Racing) u njegovom brzom krugu...
Finski pilot Kimi Raikkonen danas je osvojio jubilarnu, 200. pole poziciju u istoriji ekipe Ferrari. Italijanska ekipa nalazi se na čelu tabele timova po broju osvojenih pole pozicija, ispred McLarena koji je u svojoj istoriji uspeo da osvoji 135 pole pozicija...
Finac Kimi Raikkonen (Ferrari) startovaće sa prve startne pozicije na sutrašnjoj trci za Veliku Nagradu Francuske, koja počinje u 14:00 na stazi Magny Cours. U prvom startnom redu uz njega će biti njegov timski kolega Felipe Massa. Iako je zabeležio treće vreme u kvalifikacijama, Britanac Lewis Hamilton (McLaren) zbog kazne startovaće tek sa 13. pozicije...
Organizatori trke za Veliku Nagradu Francuske, juče se novčano kaznili tri pilota. Među njima je i aktuelni F1 šampion sveta, Kimi Raikkonen, koji će, zbog kašnjenja na konferenciju za medije, morati da plati kaznu od 5.000 Eura...
Staza Magny-Cours je smeštena u centralnom delu Francuske (staza se nalazi u selu) i važi za najravniju stazu u celom šampionatu Formule 1. Timovima najviše odgovaraju perfektni uslovi za boksove i pit-lane. Preticanje je izuzetno teško. Izgradnju staze podržao tadašnji predsednik Francuske, Francois Mitterand...
Podešavanje bolida za stazu Magny-Course je sasvim drugačije od onog za trku na američkom kontinentu. Na stazi u Francuskoj potreban je mnogo veći pritisak na podlogu zbog srednje brzih krivina i izuzetno klizave površine staze...