Najnovije vesti iz auto industrije
F1 - Podešavanje bolida za stazu Magny Cours
Objavljeno: 21.06.2008.
Podešavanje bolida za stazu Magny-Course je sasvim drugačije od onog za trku na američkom kontinentu. Na stazi u Francuskoj potreban je mnogo veći pritisak na podlogu zbog srednje brzih krivina i izuzetno klizave površine staze...
-Pritisak:
Na stazi u Magny-Coursu potreban je srednji i visok pritisak na podlogu, kako bi se obezbedio bolje kočenje, trakcija i grip u srednje brzim krivinama. Kada bi se smanjio ugao krilaca, povećala bi se maksimalna brzina, i mogla bi se izuzetno brzo proći peta krivina, ali takav pristup bio bi kontraproduktivan. Kada bi timovi učinili takav potez, radikalno bi se smanjila izlazna brzina iz krivine "Estoril" i na kraju pravca ne bi imali dovoljnu brzinu.
- Površina staze:
Površina staze Magny-Cours je neobično klizava. Poznato je da je površina staze veoma osetljiva na temperaturne promene. Sunčeva svetlost ili oblaci mogu radikalno uticati na funkcionisanje pneumatika. Stručnjaci to objašnjavaju neobično tamnom bojom asfalta.

- Obrtni moment motora:
Magny-Cours je staza gde je obrtni moment motora izuzetno važan. Da bi bolid brže ubrzao iz sporih krivina, potreban je veoma visok obrtni moment, ali potreban je i na visokim obrtajima u izuzetno brzim krivinama, tako da je to pitanje kompromisa. Na izlazu iz treće krivine i u dve brze šikane, piloti idu pod "punim gasom". To je veoma bitno pitanje, na koje timovi poslednje dve godine teže daju odgovor. Naime, V8 agregati imaju manji obrtni moment od starih V10 agregata...
- Menjač:
Na ovoj stazi je izuzetno važno optimizovati ubrzanja iz srednje brzih i sporih krivina. To znači da će timovi najviše pažnje posvetiti ubrzanjima od 0-250 km/h. Top speed na ovoj stazi ne igra bitnu ulogu. Verovatno se pitate kako nije bitna max brzina, kada je preticanje praktično jedino moguće na kraju dugog Golf pravca. Istina, ali treba istaći da krivina "Adelaide" nije "aerodinamička" , tako da su ovde problemi mogući jedino u prvom krugu, kada je razmak između bolida minimalan.

- Posebna pažnja:
Posebnu pažnju na stazi Magny Cours treba obratiti na trošenje zadnjih pneumatika. Drugi bitan element na ovoj stazi jeste problem motora u zadnjoj krivini. Naime, bolidi u ovoj oštroj krivini prosto se odvajaju od podloge i "lete" vazduhom. To uzrokuje obrtaje točkova u vazduhu, što moze biti izuzetno opasno za motor. S obzirom da je Traction Control zabranjen ove sezone, zadnji sektor biće posebno problematičan.
Goran Sarić - Automagazin
17-godišnji student iz Nemačke pripremio je koncept aerodinamike zadnjeg krila na bolidu Formule 1, koji smanjuje nepoželjna vazdušna strujanja za 80%. Milad Mafi je gimnazijalac iz Hannovera koji bi mogao napraviti revoluciju u Formuli 1...
Iako je Finac Kimi Raikkonen (Ferrari) vodio do pola trke i bio blizu pobede na stazi Magny Cours, veliki problemi sa izduvnim sistemom naglo su ga usporili. To je iskoristio njegov timski kolega, Felipe Massa i došao do treće pobede u sezoni, preuzevši vođstvo u ukupnom bodovnom plasmanu posle 8 trka...
Iako je napravio šesto najbrže vreme u današnjim kvalifikacijama za VN Francuske, Heikki Kovalainen, sutra će startovati sa 10. pozicije. Kako je potvrdila Svetska Automobilska Federacija, pilot McLarena blokirao je Marka Webbera (Red Bull Racing) u njegovom brzom krugu...
Finski pilot Kimi Raikkonen danas je osvojio jubilarnu, 200. pole poziciju u istoriji ekipe Ferrari. Italijanska ekipa nalazi se na čelu tabele timova po broju osvojenih pole pozicija, ispred McLarena koji je u svojoj istoriji uspeo da osvoji 135 pole pozicija...
Finac Kimi Raikkonen (Ferrari) startovaće sa prve startne pozicije na sutrašnjoj trci za Veliku Nagradu Francuske, koja počinje u 14:00 na stazi Magny Cours. U prvom startnom redu uz njega će biti njegov timski kolega Felipe Massa. Iako je zabeležio treće vreme u kvalifikacijama, Britanac Lewis Hamilton (McLaren) zbog kazne startovaće tek sa 13. pozicije...
Organizatori trke za Veliku Nagradu Francuske, juče se novčano kaznili tri pilota. Među njima je i aktuelni F1 šampion sveta, Kimi Raikkonen, koji će, zbog kašnjenja na konferenciju za medije, morati da plati kaznu od 5.000 Eura...
Staza Magny-Cours je smeštena u centralnom delu Francuske (staza se nalazi u selu) i važi za najravniju stazu u celom šampionatu Formule 1. Timovima najviše odgovaraju perfektni uslovi za boksove i pit-lane. Preticanje je izuzetno teško. Izgradnju staze podržao tadašnji predsednik Francuske, Francois Mitterand...
Vozači Formule 1 sve ozbiljnije prete da će zbog preskupih super licenci bojkotovati trku za Veliku Nagradu Engleske, sledećeg meseca. Iako Max Mosley tvrdi da sav novac od superlicenci ide za povećanje bezbednosti u F1, piloti ne veruju preterano u tu tvrdnju...
Šef aerodinamičkog odelenja tima ING Renault F1, Dino Toso, posle osam godina provedenih u redovima francuske ekipe, napustio je tim. Toso je svoj odlazak najavio već u aprilu mesecu, a na njegou poziciju dolazi Dirk de Beer...