F1 - Trka za VN Nemačke - istorijski detalji

Posle jednogodišnje pauze vraćamo se u Hockenheim. Stazu Hockenheim izgradila 1939. godine firma Mercedes-Benz i služila je za testiranje svojih automobila. Staza je merila 4,8 milja i bila je karakteristična po dva duga pravca. Nalazila se pored sela Hockenheim. Razvoj staze prekinuo je II svetski rat. Posle rata u Nemačkoj za trke je koristila staza Nurburging...

Hockenheim je u početku ugostila samo nekolko manjih trka, pre nego što je oštećena. Tokom pedesetih godina prošlog veka Nemačka doživljava ekonomski bum, što se odrazilo i na izgradnju novih puteva. Pocetkom 60. godina u oblasti Hockenheimu nikla je nova deonica auto-puta. Autoput koji bi vodio direktno kroz krug, podržale su sve strukture vlasti. Nemačka vlada se složila za finansijsku pomoć mestu Hockenheim i staza je bila izgrađena. Holandski dizajner Johan Hugenzol bio je idejni tvorac. Njegovim umećem izgađen je moderni, 6,72km dugi krug koji je imao kružnu sekciju "Stadion". Tribine u ovoj sekciji bile su ofarbane posebnim bojama i ponudio je odličan pogled na najzanimljiviji deo staze. U 1966. godini u Hockenheimu se opet počelo trkati, ali za titule. Nove detalje krug je dobio tek u aprilu 1968. godine.

Vec prva F1 trka na stazi Hockenheim bila je krajnje dramatična. Trka je održana 1970. godine. Do poslednje sekunde trke za prvo mesto su se borili Jochen Rindt iz tima Lotus i Jacky Ickx iz tima Ferrari. Na kraju trke zlato odlazi u ruke Jochena Rindta sa 0,7 sekundi prednosti. U Formulu 1 Hockenheim se vraća 1977. godine zato što piloti nisu hteli da se trkaju na stazi Nurburgring. Razlog je bio loša bezbednost Nurburgring staze, na kojoj je izgoreo Niki Lauda. Za pamćenje ce biti i trka na Hockenheimu iz 1982. godine. Nelson Piquet tada je ispunio novinarske stupce, jer se posle kontakta sa Eliseom Salazarom upustio u fizički obračun. Ova tuča ostaće zabeležena u istoriji auto sporta kao najneobičniji pokušaj da se reše sve nesuglasice dva profesionalna vozaca. Još jedan istorijski detalj sa ove staze zabeležen je 1994. godine, kada je u boksu u plamenu goreo Jos Verstappen u bolidu Benetton. Nepažljivi mehaničar je nespretnom rekcijom polio Holanđanina gorivom, koga je obasuo ogroman plamen. Strašnu nezgodu na stazi Hockenheim doživeo je i Luciano Burti 2002. godine, koji je u punoj brzini na startu trke udario u zadnji deo bolida Michaela Schumachera, i poleteo u vazduh. Do danas su nerazjašnjenje okolnosti tragično poginulog legendarnog Jimija Klarka koji je u trci Formule 2 udario u drvo. Pored Clarka i preminuo je i Patrik Depaillera, koji nije preživeo za vreme testiranja, 1980. godine. 1970. godine staza u Hockenheimu uvrštena je u kalendar Formule 1.

Dakle, očekivanja McLaren Mercedes tima su velika i prednost domaćeg erena je evidentna. 2007. godine u Hockenheimu nije održana F1 trka i Velika Nagrada Nemačke prošle godine nije bila u kalendaru. Podsetimo, staze Hockenheim i Nurburgring sada su u programu rotacije. 2007. godine trka za VN Evrope održana je na stazi Nurburgring, a ove godine na Hochenheimringu održava se trka za VN Nemačke. Pobednici VN Nemacke: 2006 Hockenheim Formula 1 M. Schumacher (Ferrari 248F1) 2005 Hockenheim Formula 1 F. Alonso (Renault R25) 2004 Hockenheim Formula 1 M.Schumacher (Ferrari F2004) 2003 Hockenheim Formula 1 JP.Montoya (Williams FW25 - BMW) 2002 Hockenheim Formula 1 M.Schumacher (Ferrari F2002) 2001 Hockenheim Formula 1 R.Schumacher (Williams FW23 - BMW) 2000 Hockenheim Formula 1 R.Barrichello (Ferrari F1-2000) 1999 Hockenheim Formula 1 E.Irvine (Ferrari F399) 1998 Hockenheim Formula 1 M.Hakkinen (McLaren MP4/13 - Mercedes) 1997 Hockenheim Formula 1 G.Berger (Benetton B197 - Renault) 1996 Hockenheim Formula 1 D.Hill (Williams FW18 - Renault) 1995 Hockenheim Formula 1 M.Schumacher (Benetton B195 - Renault) 1994 Hockenheim Formula 1 G.Berger (Ferrari 412T1B) 1993 Hockenheim Formula 1 A.Prost (Williams FW15C - Renault) 1992 Hockenheim Formula 1 N.Mansell (Williams FW14B - Renault) 1991 Hockenheim Formula 1 N.Mansell (Williams FW14 - Renault) 1990 Hockenheim Formula 1 A.Senna (McLaren MP4/5B - Honda) 1989 Hockenheim Formula 1 A.Senna (McLaren MP4/5 - Honda) 1988 Hockenheim Formula 1 A.Senna (McLaren MP4/4 - Honda) 1987 Hockenheim Formula 1 N.Piquet (Williams FW11B - Honda) 1986 Hockenheim Formula 1 N.Piquet (Williams FW11 - Honda) 1985 Hockenheim Formula 1 M.Alboreto (Ferrari 156/85) 1984 Hockenheim Formula 1 A.Prost (McLaren MP4/2 - TAG Porsche) 1983 Hockenheim Formula 1 R.Arnoux (Ferrari 126C3) 1982 Hockenheim Formula 1 P.Tambay (Ferrari 126C2) 1981 Hockenheim Formula 1 N.Piquet (Brabham BT49C - Ford) 1980 Hockenheim Formula 1 J.Laffite (Ligier JS11/15 - Ford) 1979 Hockenheim Formula 1 A.Jones (Willliams FW07 - Ford) 1978 Hockenheim Formula 1 M.Andretti (Lotus 79 - Ford) 1977 Hockenheim Formula 1 N.Lauda (Ferrari 312T2) 1976 Nürburgring Formula 1 J.Hunt (McLaren M23-Ford) 1975 Nürburgring Formula 1 C.Reutemann (Brabham BT44B - Ford) 1974 Nürburgring Formula 1 C.Regazzoni (Ferrari 312B3) 1973 Nürburgring Formula 1 J.Stewart (Tyrrell 006 - Ford) 1972 Nürburgring Formula 1 J.Ickx (Ferrari 312B2-72) 1971 Nürburgring Formula 1 J.Stewart (Tyrrell 003 - Ford) 1970 Hockenheim Formula 1 J.Rindt (Lotus 72C - Ford) 1969 Nürburgring Formula 1 J.Ickx (Brabham BT26A - Ford) 1968 Nürburgring Formula 1 J.Stewart (Matra MS10 - Ford) 1967 Nürburgring Formula 1 D.Hulme (Brabham BT24 - Repco) 1966 Nürburgring Formula 1 J.Brabham (Brabham BT19 - Repco) 1965 Nürburgring Formula 1 J.Clark (Lotus 33 - Climax) 1964 Nürburgring Formula 1 J.Surtees (Ferrari 158) 1963 Nürburgring Formula 1 J.Surtees (Ferrari 156/63) 1962 Nürburgring Formula 1 G.Hill (BRM P57) 1961 Nürburgring Formula 1 S.Moss (Lotus 18/21-Climax) 1960 Nürburgring Formula 2 J.Bonnier (Porsche 718/2) 1959 AVUS Formula 1 T.Brooks (Ferrari Dino 246) 1958 Nürburgring Formula 1 T.Brooks (Vanwall 57 VW) 1957 Nürburgring Formula 1 JM.Fangio (Maserati 250F) 1956 Nürburgring Formula 1 JM.Fangio (Ferrari D50A) 1955 trka otkazana 1954 Nürburgring Formula 1 JM.Fangio (Mercedes W196) 1953 Nürburgring Formula 2 G.Farina (Ferrari 500) 1952 Nürburgring Formula 2 A.Ascari (Ferrari 500) 1951 Nürburgring Formula 1 A.Ascari (Ferrari 375) 1950 Nürburgring Formula 2 A.Ascari (Ferrari 166F2/50) Goran Sarić - Automagazin