F1 - Kako su timovi sakrili stepenik na nosu bolida + FOTO

Prošle godine smo se teško navikli na neobične "stepenike" na prednjem delu Formula 1 bolida. Ovogodišnja pravila omogućila su timovima da sakriju pomenuti detalj, koji su mnogi kritikovali najviše sa stanovišta izgleda...

Pogledajte fotogaleriju Testovi u Barseloni - februar 2013.
Timovi su, zahavaljujući novim pravilima, dobili mogućnost da pomenuti stepenik na "nosu" bilida prekriju takozvanim "skromnim panelom" (modesty panel). Naravno, propisane su njegove dimenzije i svojstva, a deo mora biti izrađen od jednog komada.
U članu 3.7.9 tehničkog pravilnika FIA stoji: "Uz izuzetak opcionog, jednodelnog, nestrukturalnog dodatka izrađenog od unapred definisanih materijala (čija precizna specifikacija se nalazi u dodatku pravilnika), koji ne sme biti viši od 625 mm iznad referentne ravni u bilo kom svom delu, nijedan deo šasije smešten više od 1.950 mm ispred prednjeg otvora kokpita, ne sme biti viši od 550 mm iznad referentne ravni. Spoljašnja površina uzdužnog ili horizontalnog preseka aerodinamične komponente, ne sme da ima konkavni radijus zakrivljenosti niži od 50 mm."
Cilj pravila je da unaprede lepotu Formula 1 bolida, ali u isto vreme se sprečava korišćenje panela za ostvarivanje aerodinamičke prednosti. Primena ovog dela je dobrovoljna, a nikako obavezna. Mnogi timovi su razvili elegantnu strukturu, koja će sigurno poboljšati protok vazduha iznad bolida. Jedini tim, koji se nije odlučio za "skromni panel" jeste Marussia, zbog svoje niske šasije.

Timovi Ferrari, Force India, McLaren, Toro Rosso i Williams prilikom adaptacije ovog panela su bili nešto konzervativniji.

Sauber je razvio unikatni panel u obliku slova U, kako bi na gornjem delu bolida napravio dubok "kanal", koji onemogućava vazduh da prođe sa strane.

Patuljasti panel Red Bulla je rezultat težnje da se dimenzija panela svedu na minimum, a sve u cilju obezbeđivanja što bolje aerodinamičke efikasnosti, ali i smanjenja mase.

Mercedes je samo razvio svoj prošlogodišnji zaobljeni nos. Umesto ravne površine, panel je celom dužinom zaobljen i nastavlja se na šasiju. Time se smanjuje aerodinamički otpor. Optički podseća na "pačiji kljun".

Caterham i Lotus su se odlučili da ne ugrađuju "skromni panel", zbog razloga smanjenja mase. Ovi timovi su se odlučili za taktiku dizajniranja šasije na gornjoj strani "nosa", koju prati i izgled spoljašnjosti bolida.
Automagazin.rs