AutoMAGAZIN - Sport

Rallye Monte Carlo 2026
Poredak - F1 Vozači
1.Lando Norris390
2.Oscar Piastri366
3.M. Verstappen341
4.George Russell276
5.C. Leclerc214
6.L. Hamilton148
7.Kimi Antonelli122
8.Alexander Albon73

Najnovije vesti iz auto industrije

Formula 1 - Kakve promene čekaju F1 od sledeće godine?

Formula 1 - Kakve promene čekaju F1 od sledeće godine?

Međunarodna Automobilska Federacija (FIA) za novu sezonu pripremila je seriju izmena sportskih i tehničkih pravila. Izmene se tiču pneumatika, motora, aerodinamike i testiranja, a posebna pažnja posvećena je sistemu KERS (Kinetic Energy Recovery System). Pogledajmo šta nas čeka u sledećoj sezoni...

Formula 1 - Kakve promene čekaju F1 od sledeće godine?

Pneumatici Posle deset sezona u kojima su Formula 1 bolidi koristili "rezane pneumatike", u najbrži cirkus se vraća slik. Cilj Formula 1 menadžmenta jeste da se unapredi mehanički grip u odnosu na aerodinamički. Pneumatici bez šara uticaće na povećanje gripa za velikih dvadeset procenata, što će poboljšati performanse bolida. Ali, generalno bolidi neće biti brži, jer su pravila koja se tiču aerodinamike radikalno izmenjena. Nova pravila utiču na redukciju brzine u visokobrzim krivinama. Piloti će i dalje na raspolaganju imati šansu da izaberu dve smeše pneumatika za suvo, a tokom trke moraće da iskoriste obe smeše.

Formula 1 - Kakve promene čekaju F1 od sledeće godine?

KERS Timske inženjere i mehaničare čeka veliki izazov. KERS sistem je zasnovan na principu zamajca i sposoban je da reciklira preko 65% energije prilikom kočenja, naspram maksimalnih 45%, koliko je do sada bilo moguće električnim sistemima, pri čemu su dimenzije duplo manje od konvencionalnih električnih elemenata. Ovo je veoma značajna količina energije koja se može koristiti za ubrzavanje vozila, što je posebno izraženo u automobilskoj industriji, naročito u gradskoj vožnji. Kod serijskih automobila je moguće ovaj sistem dodatno usavršiti, jer dimenzije i masa nisu toliko važni kao u Formuli 1. Sistem kombinuje elektromotor, generator, odgovarajuću elektroniku i modul za skladištenje energije. Prilikom kočenja bolida, iskoristiće se energija, koja će dodati bolidu snagu od 60 kW u periodu od 6,5 sekundi. Kompletan sistem meriće masu manju od 40 kilograma. Pilti će moći da pritiskom na specijalno dugme povećaju snagu motora, tokom 6,5 do 7,5 sekundi u svakom krugu.

Formula 1 - Kakve promene čekaju F1 od sledeće godine?

Motori Od 2009. godine još više pažnje biće posvećeno pouzdanosti pogonskih jedinica. Svaki agregat moraće da izdrži tri trkaćka vikenda ( do sada su motori morali da izdrže dva trkačka vikenda). Pored toga, Svetska Auto Federacija (FIA) želi da izjednači snagu motora pojedinačnih proizvođača, ali još uvek nije pronađeno rešenje kojim će biti zadovoljni i timovi i FIA. Aerodinamika Aerodinaika bolida za sezonu 2009 biće radikalno izmenjana. Vođstvo Formule 1 želi dramatično da smanji aerodinamički pritisak bolida. U novoj godini biće zabranjena svaka vrsta dodatnih krilaca i bolid će spolja izgledati "čisto". Cilj je da se smanje vazdušne turbulencije, koje stvaraju aktuelni Formula 1 bolidi i obezbedi bolidima da budu bliži jedni drugima u duelima, što bi povećalo broj preticanja i uzbudljivost. Prednje krilo biće smešteno 75 milimetara niže, a širina će biti povećana sa 1.400 na 1.800 milimetara. Maksimalni ugao pomeranja prednjeg krila iznosi 6 stepeni. Zadnje krilo biće za 150 milimetara više, dok je širina zadnjeg krila biti smanjena sa 1.000 na 750 milimetara. Difuzori za vazduh pomereni su više pozadi.

Formula 1 - Kakve promene čekaju F1 od sledeće godine?

Testovi Timovi su do sada mogli da realizuju 30.000 kilometara godišnje, ali očekuje se da će od sledeće godine ta granica smanjiti na 20.000. FIA tako želi da obezbedi smanjenje timskih izdataka. Goran Sarić - Automagazin

Formula 1 - Ross Brawn veruje u opstanak ekipe

Formula 1 - Ross Brawn veruje u opstanak ekipe

Juče je kao bomba odjeknula vest, koja je uzdrmala svetsku sportsku javnost. Honda je i zvanično objavila da se povlači iz Formule 1, a reakcije se još uvek ne stišavaju. Honda F1 tim postojaće do marta sledeće godine, do kada Ross Brawn sa svojim saradnicima treba da pronađe novog dobavljača motora i sponzore...
F1 - Potvrđeno! Honda odlazi iz Formule 1

F1 - Potvrđeno! Honda odlazi iz Formule 1

Svetska finansijska kriza polako pogađa i najbrži cirkus na svetu, što pokazuje i vest iz Honde, koja je poput bombe odjeknula svetom. Predstavnici Honde rano jutros potvrdili su odlazak iz Formule 1. Potvrdio je to predsednik japanskog proizvođača, Takeo Fukui, na konferenciji za medije u Tokiju...
Formula 1 - Red Bull kupio Toro Rosso od Bergera

Formula 1 - Red Bull kupio Toro Rosso od Bergera

Predstavnici Red Bull-a objavili su vest da je od Gerharda Bergera otkupljen udeo od 50 % tima Scuderia Toro Rosso. Ovim potezom Red Bull je postao stopostotni vlasnik svog B tima. Podsetimo, Berger je kupio 50 % deonica Toro Rossa 2006. godine, kada je Dietrich Mateschitz kupio ekipu Minardi...
F1 - Webber će biti spreman za start sezone

F1 - Webber će biti spreman za start sezone

Kao što je objavljeno rano jutros, Mark Webber je jutros preživeo neprijatnu koliziju na takmičenju Pure Tasmania Challenge. Za vreme vožnje bicikla, na Autralijanca je naleteo automobil i Webber je polomio nogu. Pilot Red BUll Racinga je operisan i pred njim je period rehabilitacije...
Formula 1 - Coulthard postao otac!

Formula 1 - Coulthard postao otac!

Dva pilota tima Red Bull Racing imaju sasvim različite obaveze. Marka Webbera je povedio automobil i ima polomljenu nogu, dok je David Coulthard postao otac. Karen Minier rodila je škotskom pilotu sina...
Formula 1 - Danas počeli testovi u Barseloni

Formula 1 - Danas počeli testovi u Barseloni

U španskoj Barseloni danas su po sunčanom vremenu počela trodnevna testiranja Formula 1 timova. Pre podne prvi put na stazu izašli su bolidi Williams i BMW Sauber F1, na kojima su bila instalirana nova krila, koja odgovaraju pravilima za sezonu 2009. Posebna zanimljivost danas u Barseloni bila je pojavljivanje aktuelnog svetskog reli šampiona, Sebastiena Loeba, u bolidu Red Bull Racing...
Formula 1 - Bod Jensona Buttona 4 miliona Eura

Formula 1 - Bod Jensona Buttona 4 miliona Eura

Nije nikakva tajna da Formula 1 piloti zarađuju veliki novac. Prestižni magazin "Formula Money" objavio je zanimljive brojke. Prema pisanju ovog magazina, Kimi Raikkonen za svaki osvojen bod u 2008. godini dobio je 240.000 Eura. Extremno skup bio je Jenson Button..
BMW iX3 50 xDrive
Slika nedelje
Poredak - WRC Vozači
1.S. Ogier293
2.E. Evans289
3.K. Rovanpera256
4.O. Tanak216
5.T. Neuville194
6.T. Katsuta122
7.A. Fourmaux115
8.S. Pajari107